ІННОВАЦІЙНА СИСТЕМА МОДУЛЬНО-РОЗВИВАЛЬНОГО НАВЧАННЯ
Ключові слова:
фундаментальний соціально-психологічний експеримент, “Школа демократії”, система модульно-розвивального навчання А.В. Фурмана, соціально -культурно-психологічний простір експериментальної школи, паритетна освітня взаємодіяАнотація
Аналітично висвітлюються результати 13-річного проведення науковцями і практиками фундаментального соціально-психологічного експерименту з упровадження інноваційної системи модульно-роз-вивального навчання в одній із загальноосвітніх шкіл м. Куп’янська Харківської області у її центральній ланці упредметнення - у психомистецькій організації паритетної освітньої взаємодії учасників навчального процесу. Обґрунтовуються психолого-педагогічні умови і чинники, психодіагностичні методики і ситуації, оргтехнологічні інваріанти і психодидактичні моделі, програмово-методичні засоби та інноваційні інструменти уможливлення модульно-розвивального освітнього циклу в наступності його пізнавально-інформаційного, нормативно-регуляційного, ціннісно-рефлексивного і духовно-креативного періодів. Детально описуються здобутки соціально-психологічної служби школи, особливості виконання педагогічним колективом програми дистанційної перепідготовки вчителя як психолога-дослідника. Подаються кількісні та якісні результати моніторингу системних експериментальних змін у життєдіяльності загальноосвітнього закладу та динаміки розвитку інтелектуальної, особистішої і психодуховної сфер учнів, а також фіксуються найбільш значущі продукти творчості освітян-новаторів. У підсумку чинний експеримент визнано не лише успішно здійсненим, а й переведено школу в режим науково забезпеченої та професійно здійснюваної інноваційної освітньої діяльності.
Посилання
Будьонна В.К. Підвищення пізнавальної активності учнів при вивченні астрономії шляхом використання комп’ютерної програми і науково-популярної літератури // Фізика в школах України. - Харків: вид-во “Основа”. - 2005. - №15. - С. 22-23.
Буторіна О.Г. Розвивальний міні-підручник з математики, 5 клас // Математика в школі. - Харків: вид-во “Основа”. - 2007. - №3. - С. 12-13.
Буторіна О.Г. Сценарії та міні-підручник з алгебри для 8 класу до системно-узагальнювального міні-модуля за темою: “Раціональні вирази. Додавання та віднімання раціональних виразів” // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - К.: Плеяда. - 2012. - №4. - 100 с.
Глушко Т.Л. Фізико-географічна характеристика своєї області, 8 клас: Змістовно-пошуковий міні-мо-дуль // Г еографія. - Харків: вид. група “Основа”. - 2009. - №8(132). - С. 26-28.
Гуменюк О.Є. Психологія впливу [монографія] / Оксана Євстахіївна Гуменюк. - Тернопіль: Економічна думка, 2003. - 304 с.
Гуменюк О.Є. Психологія Я-концепції [навч. пос.] / Оксана Євстахіївна Гуменюк. - Тернопіль: Економічна думка, 2004. - 310 с.
Гуменюк О.Є. Теорія і методологія інноваційно-психологічного клімату загальноосвітнього закладу [монографія] / Оксана Євстахіївна Гуменюк. - Ялта-Тернопіль: Підручники і посібники, 2008. - 340 с.
Гуменюк О. Феномен полімотивації: сутнісний зміст взаємин за модульно-розвивальної системи / Оксана Г уменюк // Психологія і суспільство. - 2001. - №1. - С. 74-123.
Дзюба Л.П. Розвивальний міні-підручник за темою“Изменение имен существительных по падежам”, 4 класс: сценарії модульних занять // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - К.: Плеяда. - 2010. - №6. - 100 с.
Дзюба Л.П. Розвивальний міні-підручник з російської мови на тему “Слово. Значення слова”, 2 клас // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. -К.: Плеяда. -2012. - №4. - 99 с.
Жадановська Л.В. Розвивальний міні-підручник з алгебри, 8 клас // Математика в школі. - Харків: вид-во “Основа”. - 2007. - №5. - С. 25-27.
Лебединська О.С. Розвивальний міні-підручник за темою: “Пори року”, 7 клас // Англійська мова та література. - Харків: вид-во “Основа”. - 2008. - №9. -
С. 18-21.
Литвиненко О.М. Концепція створення моделі Школи Демократії// Виховна робота в школі. - Харків: вид. група “Основа”. - 2009. - № 4 (53). - С. 10-16.
Малєванчик Т.К. Розвивальний міні-підручник з української мови для 3 класу з теми “Будова слова” / / Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - К.: Плеяда. - 2011. - №2. - 99 с.
Модульно-розвивальна система: теорія, технологія, досвід. Експериментальна СШ №10 м. Бердичева Житомирської області // Рідна школа: Спецвипуск. -1977. - №2. - 80 с.
Модульно-розвивальна система як соціокуль-турна організація // Психологія і суспільство: Спецвипуск. - 2002. - №3-4. - 292 с.
Ляховський І. Аура театру як спілкування з прекрасним / Іван Ляховський // Психологія і суспільство. - 2001. - №4. - С. 87-94.
Освітні сценарії. Модульно-розвивальне навчання: психомистецькі технології розвивальної взаємодії / За ред. проф. А.В. Фурмана. - Харків: Ранок, 2000. - 110 с.
Ревасевич І. Психологічні інваріанти особистішої адаптованості школярів у системі модульно-розвивального навчання / Ірина Ревасевич // Психо-
логія і суспільство. - 2007. - №1. - С. 109-127.
Романенко В.М. Дихання: розвивальний міні-підручник з біології, 8 клас // Біологія. - Харків: вид. група “Основа”. - 2007. - №19-21. - С. 15-22.
Романенко В.М. Пакет програмно-методичного забезпечення МРСН з теми : “Царство рослини. Клітинна будова живих організмів” // Хімія. Біологія. -Харків: вид-во “Основа”. - 2002. - №50. - С. 20-22.
Романенко В.М. Розвивальний міні-підручник з біології за темою “Шкідливий вплив алкоголю, паління, наркотиків на спадковість людини”, 9 клас (поглиблене вивчення) // Біологія. - Харків: вид. група “Основа”. - 2009. - № 8 (236). - С. 14-17.
Сергеева І.П. Програма самореалізації. Складні речовини. Основи // Хімія. - Харків: вид-во “Основа”. - 2002. - №30. - С. 2-4.
Сергеева І.П. Хімічний зв’язок. Будова речовин: міні-підручник, 9 клас // Хімія. - Харків: вид-во “Основа”. - 2007. - №8. - С. 5-8.
Фурман А.В. Вступ до теорії освітньої діяльності: [курс лекцій] / А.В. Фурман. - Тернопіль: ІСО, 2006. -86 с.
Фурман А.В. Граф-схеми навчальних курсів у середній і вищій школі: [наук. вид.] / А.В. Фурман. -Тернопіль: НДІ МЕВО, 2009. - 44 с.
Фурман А.В. Духовність - основа нової школи. Фундаментальний експеримент у ліцеї №157 м. Києва / Анатолій Фурман // Освіта. - 1996. - 30 жовтня. - С. 2-3.
Фурман А.В. Ідея професійного методологування: [монографія] // Анатолій Васильович Фурман. - Ялта-Тернопіль: Економічна думка, 2008. - 205 с.
Фурман А.В. Методологічна план-карта осві-тології як синтетичної наукової дисципліни / Анатолій В. Фурман // Вітакультурний млин. - 2006. - Модуль 4. - С. 4-18.
Фурман А. Модель повноцінної інноваційної діяльності в освітній сфері суспільства / Анатолій Фурман / Освіта і управління. - 2005. - Т.9, №4. - С. 24-37.
Фурман А.В. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення: [монографія] / Анатолій Васильович Фурман. - К.: Правда Ярославичів, 1997. - 340 с.
Фурман А.В. Освітні сценарії у системі модульно-розвивального навчання: [наук. вид.] / А.В. Фурман. -Тернопіль: НДІ МЕВО, 2009. - 40 с.
Фурман А. Порівняння принципів і параметрів наукового проектування традиційної та інноваційної систем освіти / Анатолій Фурман // Психологія і суспільство. - 2008. - №4. - С. 137-163.
Фурман А.В. Психокультура української ментальності: [2-е наук. вид.] / Анатолій Васильович Фурман. - Тернопіль, 2011. - 168 с.
Фурман А. Система інноваційної освітньої діяльності модульно-розвивальної школи та її комплексна експертиза / Анатолій Фурман // Психологія і суспільство. - 2005. - №2. - С. 29-75.
Фурман А. Соціально-психологічна експертиза модульно-розвивальних занять у школі [наук. вид.] / Анатолій Фурман. - К.: Правда Ярославичів, 1999. -56 с.
Фурман А. Теоретична концепція інноваційного програмово-методичного забезпечення освітнього процесу / Анатолій Фурман // Психологія і суспільство.
- 2008. - №3. - С. 123-159.
Фурман А.В. Теорія і практика розвивального підручника [монографія] / Анатолій Васильович Фурман. - Тернопіль: Економічна думка, 2004. - 288 с.
Фурман А.В. Теорія навчальних проблемних ситуацій: психолого-дидактичний аспект: [монографія] / Анатолій Васильович Фурман. - Тернопіль: Астон, 2007. - 164 с.
Фурман А.В. Фундаментальний соціально-психологічний експеримент у школах України: Анатомія пошуку / Анатолій В. Фурман // Освіта і управління. - 1997. - Т.1, №3. - С. 39-56.
Фурман А.В., Гуменюк О.Є. Психологія Я-кон-цепції: [навчальний посібник] / А.В. Фурман, О.Є. Гуменюк. - Львів:Новий світ-2000, 2006. - 360 с.
Фурман А.В., Гірняк А.Н. Психодидактична експертиза модульно-розвивальних підручників: [монографія] / Анатолій Васильович Фурман, Андрій Несторович Гірняк. - Тернопіль: Економічна думка, 2009. - 312 с.
Фурман А., Ковальова Т. Категорійна матриця взаємозв’язку образів суб’єктивної реальності і психологічних чинників самоактуалізації дорослого / Анатолій В. Фурман, Тетяна Ковальова // Психологія і суспільство. - 2011. - №4. - С.42-51.
Фурман А.В., Козлова Т. Проектування і використання модульно-розвивальних підручників у контексті психомистецьких технологій навчання / Анатолій В. Фурман, Тамара Козлова // Психологія і суспільство. - 2009. - №3. - С. 201-204.
Шляхова 3., Перова Н, Будьонна В. Впровадження модульно-розвивальної системи навчання як технологія успіху // Психологія і суспільство. - 2007. -№2. - С. 98-100.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).