ПОЗИТИВНЕ ЗБАГАЧЕННЯ Я-КОНЦЕПЦІЇ ОСОБИСТОСТІ У КОНТЕКСТІ ІННОВАЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО ДОВКІЛЛЯ
Ключові слова:
модульно-розвивальна система A.B. Фурмана, соціально-культурно-психологічний простір (СКПП), час, минуле, теперішнє, майбутнє, вічне, іманентне Я, реальне Я, гетерономне Я, трансцендентальне Я, субстанція, особистий досвід, колективний досвід, творчістьАнотація
Коротко: 1) висвітлюється проблема категорій простору-часу в модульно-розви-вальній системі навчання як основних координат, що проектують певне вітакультурне довкілля між учасниками освітньої діяльності, через котре опосередковуються чинники-параметри, сутнісні характеристики, атрибутивні компоненти кватерної організації освітнього простору;
2) розкривається оргтехнологічна структура-модель навчально-виховного процесу у єдності інструментальної, гносеологічної, комунікаційної, духовної функціональних сфер цілісного модульно-розвивального циклу, яка й забезпечує формування і творення соціокультурного досвіду кожного учасника паритетних взаємостосунків та розгортання індивідуальних інваріантів позитивної Я-концепції особистості.
Посилання
Абульханова-Славская К. А. Стратегия жизни. - М.: Мысль, 1991. - 301 с.
Ананьев Б. Г. Человек как предмет самопознания. - СПб.: Питер, 2001. - 288 с.
Андреева Г.М. Социальная психология: Уч. пос. - М.: Аспект-Пресс, 1999. - 376 с.
Бамбурак Н. Аналіз інноваційних моделей навчання за параметричними ознаками Я-концепції // Психологія і суспільство. - 2002. - № 3-4. - С. 124-141.
Бамбурак Н. Становлення трансверсальної соціально-культурної ідентичності особистості за інноваційних умов навчання // Технологія інноваційного пошуку в системі вищої освіти (зб. мат. до регіон. наук.-метод. конференції). - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - С. 28-29.
Бамбурак Н. Логіка розгортання механізмів цілепок-ладання// Вітакультурний млин. - 2005. - Модуль 2. - 38-41.
Гуменюк О. Методологічна план-карта дослідження інноваційно-психологічного клімату // Вітакультурний млин. -2005. - Модуль 2. - С. 12-17.
Гуменюк О. Є. Психологія впливу: Монографія. - Тернопіль: Економічна думка, 2003. - 304 с.
Гуменюк О. Є. Психологія Я-концепції: Монографія. -Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 186 с.
Гуменюк О. Час та особливості його перебігу в модульно-розвивальному процесі // Психологія і суспільство. - 2005. -№ 2. - С. 94-99.
Казмиренко В.П. Социальная психология организаций: Монография. - К.: МЗУУП, 1993. - 384 с.
Карпенко З. Аксіопсихологія особистості. - К.: ТОВ “Міжнар. фінансова агенція”, 1998. - 216 с.
Ковальов Г. А. О системе психологического воздействия // Психология воздейсвия (проблемы теории и практики). -М.: АПН СССР, 1989. - С. 4-43.
Мистецтво життєтворчості особистості: Наук.-метод. посіб.: У 2 ч. / Ред. В. М. Доній та ін. - К., 1997. - Ч. 1: Теорія і технологія життєтворчості. - 392 с.
Подшивалкіна В. Соціологічні аспекти професійної діяльності спеціалістів гуманітарного профілю // Психологія і суспільство. - 2005. - № 3. - С. 59-72.
Психология самопознания. - Самара: БАХРАХ-М, 2000. - 672 с.
Роменець В. А., Маноха І. П. Історія психології ХХ століття. - К.: Либідь, 1998. - 992 с.
Титаренко Т. М. Життєвий світ особистості: у межах і за межами буденності. - К.: Либідь, 2003. - 376 с.
Фурман А.В. Категорії вітакультурної методології як ефективний засіб аналізу і розв’язання складних проблем // ІЕСО (науково-дослідний): Інформаційний бюлетень. - Випуск 4. - 2004. - С. 4-7.
Фурман А.В. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення. - К.: Правда Ярославичів, 1997. - 340 с.
Фурман А. Постання освітології, або похід за горизонт відомого // Психологія і суспільство. - 2003. - № 4. - С.5-9.
Фурман А. Система інноваційної освітньої діяльності модульно-розвивальної школи та її комплексної експертизи // Психологія і суспільство. - 2005. - № 2. - С. 29-75.
Фурман А.В. Теорія освітньої діяльності як метасистема // Психологія і суспільство. - 2002. - № 3-4. - С. 20-58.
Цуканов Б. И. Время в психике человека. - Одеса: Астропринт, 2000. - 220 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).