ВІКОВА ДИНАМІКА РОЗВИТКУ СТРУКТУРНИХ КОМПОНЕНТІВ ОСОБИСПСНОЇ АДАПТОВАНОСТІ У СИСТЕМІ ФУНДАМЕНТАЛЬНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ
Ключові слова:
особистісна адаптованість, модульно-розвивальна система навчання А.В.Фурмана, фундаментальний соціально-психологічний експеримент, психічний образ, внутрішнє прийняття, самоприйняття, прийняття інших, оцінка і самооцінка, ставлення, психологічна ситуаціяАнотація
Підкреслюючи цінність згаданих теоретичних і практичних концепцій адаптації, все ж є підстави констатувати недостатнє вивчення структурних компонентів даного феномена, відстеження вікової динаміки їх розвитку. У процесі обґрунтування особистісної адаптованості як складного утворення нами аналізується й експериментально досліджується розвиток основних параметрів психологічної структури персональної пристосованості (за концепцією А.В.Фурмана) вихованців початкової, середньої та старшої ланок школи.
Посилання
Бех І.Д. Виховання особистості: у 2-х кн. - Кн. 1: Особистісно-орієнтований підхід: теоретико-технологічні засади: Навч.-метод. видання. - К.: Либідь, 2003. - 280 с.
Бвх І.Д. Категорія “ставлення” в контексті розвитку образу “Я” особистості // Педагогіка і психологія. - 1997. -№3. - С. 9-21.
Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте. Психологическое исследование. - М.: Просвещение, 1968. - 464 с.
Болтіввць С.І. Педагогічна психогігієна: теорія та методика: Монографія. - К.: Редакція “Бюлетеня Вищої атастаційної комісії України”, 2000. - 302 с.
Бурмвнская Г.В, Карабанова O.A., Лидере А.Г. Возрастно-психологическое консультирование: Проблемы психического развития детей. - М.: Изд-во МГУ, 1990. - 136 с.
Гозман Л.Я, Кроз М.В., Латинская М.В. Самоактуализационный тест. - М., 1995. - 45 с.
Гоян І.М. Підліток і соціальні явища: теоретичний аспект проблеми // Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. - Івано-Франківськ: Вид-во “Плай” Прикарпатського ун-ту, 1998. - Вип. 2. - Ч. 1. - С. 137-144.
Гуменюк O. Особливості ситуативного та вікового розвитку Я-концепції // Психологія і суспільство. - 2005. - № 1. - С. 46-62.
Гуменюк O. Самотворення Я-концепції за модульно-розвивальної оргсистеми // Психологія і суспільство. - 2001.
- №2. - С. 36-76.
Гуменюк О.Є. Психологія Я-концепції: Монографія. -Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 186 с.
Комар Т.О. Особливості соціально-психологічної дезадаптації студентів з обмеженими можливостями та їх психокорекція: Автореф. дис. ... канд. психол. наук, 19.00.07 / Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького. - Хмельницький, 2005. - 20 с.
Коміссаров В.О. Соціально-культурний простір експериментальної школи / За ред. А.В.Фурмана. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 144 с.
Лєскова-Савицька А. Проблема дезадаптації першокласників // Психолог. - 2003. - серпень 29-32. - С. 30-47.
Маслоу А. Психология бытия: Пер. с англ. - М.: Рефл-бук, К.: Ваклер, 1997. - 304 с.
Маслоу А. Самоактуализация личности и образование: Пер. с англ. - К.: Центр практ. психопедагогики, 1994. - 54 с.
Методы проективного исследования личности. Рисуночный тест “Несуществующее животное” // Сост. В.Ф. Ма-ценко, А.В. Фурман. - Киев-Донецк: Ровесник, 1993. - 12 с.
Мещанова Г. Комплексне соціально-психологічне дослідження особистості у системі експериментального навчання // Психологія і суспільство. - 2000. - № 1. - С. 88-109.
Мещанова Г. Моніторинг розвитку особистості як суб’єкта соціальної взаємодії // Психологія і суспільство. -
- № 4. - С. 114-144.
Модульно-розвивальна система як соціокультурна організація // Психологія і суспільство: Спецвипуск. - 2002.
- №3-4. - 292 с.
Нижникєвич З.М. Психолого-педагогічні умови активної соціальної адаптації учнів початкових класів до шкільного життя // Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. - Івано-Франківськ: Вид-во “Плай” Прикарпатського ун-ту, 1998. - Вип. 2. - Ч. 1. - С. 93-99.
Основи практичної психології / В.Панок, Т.Титаренко,
Н.Чепелєва та ін.: Підручник. - К.: Либідь, 1999. - 536 с.
Ревасевич І. Обґрунтування психологічної концепції особистісної адаптованості за модульно-розвивальної орг-системи // Психологія і суспільство. - 2003. - №4. - С. 96-109.
Ревасевич І. Психологічні інваріанти особистісної адаптованості школярів у системі модульно-розвивального навчання // Психологія і суспільство. - 2007. - №1. - С. 109-127.
Ревасевич І. С. Психологічна структура і динаміка особистісної адаптованості учнів загальноосвітніх шкіл: Дис... канд. психол. наук: 19.00.07. - Івано-Франківськ, 2007. - 234 с.
Томчук М.І., Комар Т.О, Скрипник В.А. Психологія адаптації до навчання студентів з особливими потребами: Монографія. - Вінниця: Глобус-Прес, 2005. - 226 с.
Формирование личности старшеклассника / Под ред. И.В.Дубровиной. - М.: Педагогика, 1989. - 168 с.
Фурман А. Система інноваційної освітньої діяльності модульно-розвивальної школи та її комплексна експертиза // Психологія і суспільство. - 2005. - № 2. - С. 29-75.
Фурман А.В. Методика визначення особистісної адаптованості школярів // Психологія. - Вип. 41. - К.: Освіта, 1993. - С. 29-48.
Фурман А.В. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення: Монографія. - К.: Правда Яро-славичів, 1997. - 340 с.
Фурман А.В. Психодіагностика особистісної адаптованості: Наук. вид. - Тернопіль: Економічна думка, 2000. - 197 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).