СИСТЕМА ЕКСПЕРТНО-ДІАГНОСТИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКСПЕРИМЕНТУ З МОДУЛЬНО-РОЗВИВАЛЬНОГО НАВЧАННЯ
Ключові слова:
соціально-психологічна експертиза, експертна оцінка, експертно-діагностичне обстеження, модульно-розвивальна система, фундаментальний експеримент, паритетна освітня діяльність, розвивальна взаємодія, процедура експертизи, досліджуваний об’єктАнотація
Здійснюється сутнісний аналіз змісту соціально-психологічної експертизи за двома методиками (ефективності модульно-роз-вивального заняття порівняно з традиційним уроком та повноцінності безперервної розвивальної педвзаємо-дії у класі), що забезпечують і відображають культуротворчу діяльність тттколи як соціальної організації; описується процедура методично-діагностичної перевірки ефективності нововведень, котра містить три етапи -підготовчий, основний і підсумковий; доводиться, що створена експертна система вдало поєднує психодіаг-ностичні вимоги, процедуру тестового вибору і переваги оцінкових методів; насамкінець пропонується авторська схема організації соціально-психологічної експертизи інноваційних технологій освіти.
Посилання
Алексеева Е.Ф., Стефанюк В.Л. Экспертные системы - состояние и перспектива // Изд. АН СССР. Техническая кибернетика. - 1984. - №5. - С. 153-167.
Гиг Дж. Прикладная общая теория систем. - М.: Мир, 1981. - Т.2. - 124 с.
Гуменюк О.Є. Модульно-розвивальне навчання: соціально-психологічний аспект. - K.: Школяр, 1998. - 112 с.
Гуменюк О.Є. Модульно-розвивальна система як об’єкт соціально-психологічного аналізу. Автореф. дис... канд. психол. наук. - K., 1999. - Київський університет імені Тараса Шевченка: 19.00.05. - 20 с.
Гуружапое В.А. Вопросы экспертизы современных образовательных технологий // Психологическая наука и образование. - 1997. - №1. - С. 95-103.
Дружинин В.Н. Экспериментальная психология: Учеб. пособие. - М.: Инфра-M., 1997. - 256 с.
Казмиренко В.П. Социальная психология организаций. - К.: МЗУУП, 1993. - 384 с.
Коеалее Г.А. Психологическое образование ребенка и жизненная среда // Вопросы психологии. - 1993. - №1. - С. 13-23.
Коменский Я.А. Великая дидактика // Педагогическое наследие. - М.: Педагогика, 1989. - С. 11-105.
Коміссарое В.О. Соціально-культурний простір експериментальної школи. -Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 144 с.
Корчак Я. Правила жизни // Педагогическое наследие. - М.: Педагогика, 1990. - С. 175-194.
Лобок А.М. Антропология мифа. -Екатеринбург, 1997. - 87 с.
Локк Дж. Мысли о воспитании // Педагогическое наследие. - М.: Педагогика, 1989. - С. 145-178.
Макаренко А.С. Воспитание гражданина. - М.: Педагогика 1998. - С. 41-42.
Макаренко А.С. Педагогические сочинения. - М.: Педагогика, 1984 .- Т.4. - С. 95.
Макаренко А.С. Сочинения в семи томах. - М.: АПН СССР, 1958. - Т.5. - 560 с.
Методы педагогических исследований / Под ред. А.И. Пискунова, Г.В. Воробьева. - М.: Педагогика, 1979. - 256 с.
Модульно-розвивальна система навчання в сучасній школі. З досвіду роботи ЗОШ №43 м. Донецька / Редкол.: Максименко О.І., Ткаченко В.І., Шумлянська Г.А. - Донецьк, 2000. - 51 с.
Модульно-розвивальна система: соціально-культурний зміст навчальних модулів. Фундаментальний експеримент у ЗОШ №80 м. Дніпропетровська // Рідна школа: Спецвипуск. - 1998. - №10. - 80 с.
Налєскін С.Л. Перспективи застосування імітаційного моделювання і експертних систем у соціології // Філософська і соціологічна думка. - 1989. - №7. - С. 47-54.
Фресс П., Плаже Ж. Экспериментальная психология. - М.: Прогресс, 1978. - 301 с.
Песталоцци И.Г. Письма г-на Пес-талоцци к г-ну Н.Э.И о воспитании бедной сельской молодежи // Педагогическое наследие. - М.: 1989. - С. 304-311.
Популярный словарик. Психология / Сост. А.Д. Андреева, Т.В. Вохмянина, Н.И. Ту-пина и др.; Под ред. И.В. Дубровиной. -М.: Изд. дом «Академия» - ИЦ Кафедра
- 96 с.
Руссо Ж.-Ж. Эмиль, или о воспитании // Педагогическое наследие. - М.: Педагогика, 1989. - С. 199-295.
Слободчиков И. Образовательная среда: реализация целей образования в пространстве культуры // Новые ценности образования: культурные модели школ: Вып.7. Инноватор. - М., 1997. - С. 177-184.
Сухомлинський В.О. Вибрані твори: В 5-ти т. - К.: Рад. школа, 1997. - Т.3. - 670 с.
Улановская И.М., Поливанова Н.М., Ермакова Н.В. Что такое образовательная среда школы и как ее выявить // Вопросы психологии. - 1998. - №6. - С. 18-25.
Уманский Л.И. Методы экспериментального исследования социально-психологических феноменов // Методология и методы социальной психологии / Под ред. Е.В. Шо-роховой. - М.: Наука, 1977. - С. 54-71.
Уманский Л.И. Психология организаторской деятельности школьников. - М.: Просвещение, 1980. - 160 с.
Устенко О.А. Інноваційні орієнтири у розвитку вищого навчального закладу // Технологія інноваційного пошуку в системі вищої освіти: Збірка матеріалів до регіон. наук.-метод. конф. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - С. 8-12.
Фрумин И.Д., Эльконин Б.Д. Образовательное пространство как пространство развития // Вопросы психологии. - 1993. - №1. - С. 24-32.
Фурман А.В., Гуменюк О.Є. Міні-модуль у навчанні: складники обґрунтування // Педагогіка і психологія. - 1998. - №2. - С. 96-107.
Фурман А.В. Ментальність - засада духовного життя // Освіта. - 1997. - 3-10 вересня. - С. 1-4.
Фурман А.В. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення. -К.: Правда Ярославичів, 1997. - 340 с.
Фурман А.В. Модульно-розвивальна система інноваційної освіти: вітакультурний підхід // Технологія інноваційного пошуку в системі вищої освіти : Збірка матер. до регіон. наук.-практ. конф. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - С. 15-19.
Фурман А.В. Психокультура української ментальності. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 132 с.
Фурман А.В. Теорія освітньої діяльності як метасистема // Психологія і суспільство. - 2001. - №3. - С. 105-114.
Фурман А.В. Фундаментальний соціально-психологічний експеримент у школах України: анатомія пошуку // Освіта і управління. - 1997. - Т.1, №3. - С. 39-56.
Фурман А.В., Семенюк Т.В. Науково-методична експертиза граф-схем навчальних курсів загальноосвітньої школи // Освіта і управління. - 1998. - Т.2, №3. - С. 98-108.
Фурман А. В. Соціально-психологічна експертиза модульно-розвивальних занять у школі. - К.: Правда Ярославичів, 1999. - 56 с.
Швалб Ю.М. Принципи та моделі психологічної експертизи // Практична психологія та соціальна робота. - 1999. - №8. - С. 22-28.
Щедровицький Г. Методологічна організація сфери психології // Психологія і суспільство. - 2000. - №2. - С. 7-24.
Ясвин В.А. Психологическое моделирование образовательных сред // Психологический журнал. - 2000. - №4. - С. 79-88.
Ясвин В.А. Экспертиза школьной образовательной среды. - М.: Сентябрь, 2000. - 128 с.
Экспертные системы. Принципы работы и примеры: Пер. с англ. А. Брукин, П. Джонс, Ф. Кокс и др. / Под ред. Р. Форсайта. - М.: Знание, 1974. - 64 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).