ПСИХОЛОГІЧНЕ ПРОЕКТУВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ЗАДАЧ У КОНТЕКСТІ ОСОБИСТІСНО ЗОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Тетяна Надвинична Національний економічний університет, м. Тернопіль

Ключові слова:

проект, проектування, модель, моделювання, план, планування, програма, програмування, метод проектів, наукове проектування, соціально-психологічне проектування, навчальна задача, психологічне проектування навчальних задач

Анотація

З метою подолання існуючих суперечностей, які супроводжують дослідження проблематики проектування навчально-виховного процесу, проаналізовано та структу-ровано основні дефініції, якими оперують науковці зазначеного напрямку (зокрема, розмежовано такі онтологічні конструкти, як проект, програма, модель, план), а також здійснена спроба психологічно обґрунтувати інноваційний підхід до визначення поняття “психологічне проектування навчальних задач”. У результаті з’ясування умов професійного здійснення педагогічного керівництва освітнім процесом нами окреслений той інноваційний напрямок, котрий забезпечує вдосконалення не лише знань і вмінь учнів, а й способів привласнення ними соціально значущих норм та етнонаціональних цінностей.

Біографія автора

  • Тетяна Надвинична, Національний економічний університет, м. Тернопіль
    науковий співробітник НДІ методології та економіки вищої освіти Національного економічного університету, м. Тернопіль

Посилання

Безрукова В. С. Педагогика. Проективная педагогика: Уч. пос. инж.-педагог. ин-тов и индустр.-педагог. техн. -Екатеринбург: Деловая книга, 1996. - 334 с.

Безрукова В. С., Тюников Ю. С. Программированное обучение и развитие современной дидактики //Проблемы программированного обучения. Межвузовский сборник научных трудов. - Владимир: ВГПИ, 1987. - 136 с.

Бех I. Д Виховання особистості: У двох книгах. - Книга друга. Особистісно-орієнтований підхід: науково-практичні засади. - К.: Либідь, 2003. - 274 с.

Большая советская энциклопедия. - М.: Наука, 1965. -1200 с.

Бондаренко С.М. Урок - творчество учителя. - М.: Знание, 1974. - 64 с.

Бригадир М. Принципи і параметри соціально-психологічного проектування освітніх систем // Психологія і суспільство. - 2000. - № 1 . - С. 60-79.

Выготский Л.С. Мышление и речь // Собр. соч.: В 6 т. / Т. 2: — М.: Педагогика, 1984. - С. 220-224.

Глоссарий современного образования / Под общ. ред. В.И. Астаховой, А.П. Сидоренко. - Харьков: Знание, 1998. - 272 с.

Глушков В., Костюк Г., Балл Г, Довгялло О., Машбиць Ю, Ющенко К Наукові проблеми програмованого навчання та шляхи їх розробки // Психологія і суспільство. - 2007. - № 4. - С. 151-167.

Гуменюк О. Перцептивний аспект спілкування як смисловчинковий обмін // Психологія і суспільство. - 2006. - № 4. - С. 73-80.

Давыдов В. В. Проблемы развивающего обучения. -М.: Педагогика, 1986. - 240 с.

Дахин А.Н. Педагогическое моделирование: сущность, эффективность и неопределенность // Педагогика. - 2003. -№4. - С. 21-26.

Ермолаева В.М. Психология развития: Методическое пособие. - 2-е изд., - М.: МОДЭК, 2003. - 376 с.

Занков Л.В. Избраные педагогические труды. - М.: Педагогика, 1990. - 424 с.

Кагаров Е.Г. Метод проектов в трудовой школе. - Л.: Изд - во Брокгауз - Ефрон, 1926. - 226 с.

Калмыкова З.И. Психологические особенности применения знаний к решению физических задач // Докл. АПН РСФСР. - 1954. - № 4. - С. 101-104.

Кларин М.В. Метафоры и ценностные ориентации педагогического сознания // Педагогика. - 1998. - №1. - С. 34-39.

Кларин М.В. Инновации в мировой педагогике: обучение на основе исследования, игры и дискусии / Анализ зарубежного опыта . - Рига: НПЦ «Експеримент», 1995. - 186 с.

Коберник О. Проектування навчально-виховного процесу: управлінський аспект //Освіта і управління. - 1991. -Т.1, №4 - С. 42-47.

Колесов Д. В. Целосность и целеполагание. Феномен «тупикового успеха» // Мир психологии. - 2004. - № 4. - С. 71-74.

Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психологічний розвиток особистості. - К.: Рад. школа, 1989. - 608 с.

Кримський С.Б. Проективна наука постіндустріаль-ного суспільства // Пульсар. - 1998. - № 1. - С. 49-54.

Кукушкин М. «Школа самоопределения»: модель старшей школы // Сборник № 7 серии: Новые ценности образования: Культурные модели школ. - М.: Инноватор, 1997. - 232 с.

Локалова Н.П. Психология развития как составляющая образования // Вопросы психологии. - 2003. - №1. - С. 78-82.

Ляудис В.Я. Психологические предпосылки проектирования моделей инновационного обучения в школе // Инновационное обучение: Стратегия и практика / Материалы I научно-практического семинара психологов и организаторов школьного образования. - Сочи, 3-10 октября 1993. - М.: Наука, 1994. - С. 19-32.

Макаренко А.С. Проектировать лучшее в человеке... - М.: Университетское, 1989. - 416 с.

Надвинична Т.Л. Психологічні умови саморозгортання процесів формування та розв’язування навчальних задач // Психологія і суспільство. - 2005. - №2. - С. 76-86.

Павлов Н. Проектирование образовательной сферы и сообщества в малом городе // Новые ценности образования / Под ред. Н.Б. Крыловой. - Вып. 5. - М.: Наука, 1996. -143 с.

Пахомова Н. Учебные проекты: методология поиска // Учитель. - 2000. - № 1. - С. 41-45.

Педагогика: Учебное пособие для студентов педагогических учебных заведений // В.А. Сластенин, И.Ф. Исаев, А.И. Мищенко, Е.Н. Шиянов. - М.: Школа - Пресс, 2000. - 512 с.

Пономарев Я.А. Психология творчества. - М.: Педагогика, 1976. - 303 с.

Підласий I., Підласий А. Педагогічні інновації // Рідна школа. - 1998. - № 12. - С. 13-17.

Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. - СПб.: Питер, 2000. - 712 с.

Сериков В.В. Образование и личность: Теория и практика проектирования педагогических систем. - М.: Логос, 1999. - 272 с.

Социальное проектирование / Ж.Т. Тощенко, Н.А. Антонов, Н.И. Лапин. - М.: Мысль, 1982. - 254 с.

ТирскаяЕ.А. Проектирование учебной деятельности старшеклассников в условиях личносно-ориентированого обучения: Автреф. дисс... к.пед.н. - Омск, 1999. - 24 с.

Тупицин А.П. Проектирование в образовании - новый мир или путь к развитию? // Учитель. - 1998. -№1. - С. 1-6.

Формирование учебной деятельности школьников / Под. ред. В. В. Давыдова, И. Ломпшера, А. К. Марковой. -М.: Педагогика, 1982. - 216 с.

Фурман А. Розвивальна діагностика психологічної грамотності педагога. Тест «Хто підніме папірець?» // Психологія і суспільство. - 2002. - №1. - С. 119-153.

Фурман А.В. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення: Монографія. - К.: Правда Ярос-лавичів, 1997. - 340 с.

Фурман А.В. Проблемні ситуації в навчанні. - К.: Рад. шк., 1991. - 191 с.

Фурман А.В. Теорія навчальних проблемних ситуацій: психолого-дидактичний аспект: Монографія. - Тернопіль: Астон, 2007. - 164 с.

ХиллП. Наука и исскуство проектирования. - М.: Мир, 1973. - 264 с.

Цветкова И.В. Экология для начальной школы: Игры и проекты. - Ярославль: Академия развития, 1997. - 192 с.

ЯкиманскаяИ.С. Личносно-ориентированое обучение в современной школе - М.: Сентябрь, 1996. - 96 с.

Завантаження

Як цитувати

Надвинична, Тетяна. “ПСИХОЛОГІЧНЕ ПРОЕКТУВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ЗАДАЧ У КОНТЕКСТІ ОСОБИСТІСНО ЗОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ”. Психологія і суспільство, no. 3(33), June 2017, pp. 41-55, https://pis.wunu.edu.ua/index.php/uapis/article/view/371.

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають

1 2 > >> 

Схожі статті

1-10 з 395

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.