ОСОБЛИВОСТІ СТВОРЕННЯ НАУКОВИХ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИХ ПРОЕКТІВ
Ключові слова:
сфера освіти, модульно-розвивальна система A.B. Фурмана, інновація, наукове проектування, соціально-психологічний проект, соціальна інженерія, соціальна суб’єктність, рефлексивно-креативне проектуванняАнотація
Це дослідження виконане в контексті реалізації фундаментального експерименту з модульно-розвивального навчання, автором якого є A.B. Фурман. Ним обґрунтовані теоретичні основи масштабних інновацій, розроблена методологія зреалізування новаційного потенціалу в наявний освітній орг-простір [32; 34—40]. Професор A.B. Фурман запропонував вітакультурну парадигму організації соціального довкілля [33; 41], що обстоює ідею наукового конструювання оточення на принципах розвитковості, кватерності, типо-логізації, метасистемності.
Посилання
Арнаутов В.В. Опыт инновационно-моделирующей деятельности по проектированию образовательных процесов // Педагогика. - 1998. - №1. - С. 18-23.
Бетяев С.К. Прогностика: первые шаги науки // Вопросы философии. - 2003. - № 4. - С. 3-13.
Богуславський В.М. Скептицизм в философии. - М.: На-ука,1990. - 244 с.
Бригадир М. Модель рівнів наукового проектування мо-дульно-розвивального процесу // Економіка освіти: Збірка наукових праць НДЦ “Економіка вищої освіти”. - Т. 1. - Тернопіль: Економічна думка, 2001. - С. 180-187.
Бригадир М. Рівні існування соціосистеми // Вітакуль-турний млин. - 2005. - Модуль 2. - С. 42-44.
Бригадир М.Б. Психологічне проектування модульно-роз-вивальних занять у загальноосвітній школі. Автореф. дис. ... кандидата психол. наук: 19.00.07 / Одеський національний унт імені І. Мечникова. - Одеса, 2002. - 20 с.
Валицкая А.П. Современные стратегии образования: варианты выбора // Педагогика.- 1997. - №2. - С. 3-8.
Громов Й.А., Мецкович А.Ю. Западная теоретическая социология. - СПб., 1996. - 438 с.
Гуменюк О.Є. Модульно-розвивальне навчання: соціально-психологічний аспект. - К.: Школяр, 1998. - 112 с.
Зазуліна Л.В. Сучасні педагогічні технології та їх впровадження в практику роботи. - Хмельницький: ОІУВ, 1997. -103 с.
Кларин М.В. Инновации в мировой педагогике: Обучение на основе исследования, игры и дискуссии. - Рига: Эксперимент, 1995. - 176 с.
Корсак К. До проблеми парадигми сучасної національної освіти // Освіта і управліня. - 1997. - Т.1, № 4. - С. 12-22.
Кримський С.В. Проективна наука постіндустріального суспільства // Пульсар. - 1998. - №1. - С. 49-54.
Луков В.А. Социальное проектирование. - М.: Флинта,
- 239 с.
Лутай В. Основне питання сучасної філософії і реформування освіти // Освіта і управління. - 1998. -Т. 2, №3. - С. 7-19.
Огнев ’юк В.О., Фурман А.В. Принцип модульності в історії освіти. - Частина 1. - К.: УІПКККО Міністерства освіти України, 1995. - 85 с.
Підласий І., Підласий А. Педагогічні інновації // Рідна школа. - 1998. - № 12. - С. 13-17.
Пінчук В. Інноваційні процеси - підґрунтя проектування нових освітніх технологій // Освіта і управління. - 1998. - Т. 2, № 3. - С. 88-97.
Плотинский Ю.М. Модели социальных процессов. - М.: Логос, 2001. - 296 с.
Поппер К. Відкрите суспільство і його вороги. - К.: Основа, 1994. - Т. 1. - 444 с.; Т. 2. - 494 с.
Пригожин А.И. Социология организаций. - М.: Наука, 1980. - 255 с.
Пригожин И., Стингерс И. Порядок из хаоса: Новый диалог человека с природой. - М.: Прогресс, 1986. - 431 с.
а. Руденко О. Освіта на межі тисячоліть: природа кризи і стратегія реформи // Освіта і управління. - 1999. - Т.3, № 1. -С. 7-12.
Слободчиков В.И., Исаев Е.И. Антропологический принцип в психологии развития // Вопросы психологии - 1998. - №6. - С. 3-17.
Смелзер Н. Социология: Пер. с англ. - М.: Феникс, 1994.
- 687 с.
Сорокин П. Социальная и культурная динамика. - СПб.: РХГИ, 2000. - 465 с.
Соціологія / За ред. С.О. Макєєва. - К.: Знання, 2005. -455 с.
Сулима И. Кризис духа - кризис образования // Мир образования. - 1997. - № 3. - С. 13-15.
Тхагапсоев Г.О. О новой парадигме образования // Педагогика. - 1999. - №1. - С. 103-110.
Фурман А.В., Гуменюк О.Є. Модульно-розвивальне навчання: передумови, новації, впровадження // Освіта і управління. -1997. - Т. 1, № 4. - С. 94-120.
Фурман А.В., Семенюк Т. Науково-методична експертиза граф-схем навчальних курсів загальноосвітньої школи // Освіта і управління. - 1998. - Т. 2, № 3. - С. 98-109.
Фурман А.В.,Скоморовський Б.Г. Педагогічне керівництво пошуковою пізнавальною активністю школярів. - К.: Зодіак-ЕКО, 1996. -112 с.
Фурман А. Архітектоніка творення особистості за мо-дульно-розвивальної системи навчання // Психологія і суспільство. - 2000. - № 1. - С. 26-43.
Фурман А. Категорії вітакультурної методології як ефективний засіб аналізу і розв’язання складних проблем //Інститут експериментальних систем освіти (науково-дослідний): Інформаційний бюлетень. - Випуск 4 . - Тернопіль.: Економічна думка, 2004. - С. 4-7.
Фурман А.В. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення: Монографія. - К.: Правда Ярослави-чів, 1997. - 340 с.
Фурман А.В. Проблемні ситуації в навчанні. - К.: Рад. школа, 1991. - 191 с.
Фурман А.В. Психодіагностика інтелекту в системі диференціації навчання. - К.: Освіта, 1993. - 224 с.
Фурман А.В. Психолого-педагогічна теорія навчальних проблемних ситуацій. Автореф. дис. ... доктора психолог, наук: 19.00.07 / Інститут психології АПН України. - К., 1994. - 63 с.
Фурман А.В. Система інноваційного програмово-методичного забезпечення модульно-розвивального навчання // Педагогічний вісник. - 2000. - № 1. - С. 4-48.
Фурман А.В. Соціально-психологічна експертиза мо-дульно-розвивальних занять у школі: Наукове видання. - К.: Правда Ярославичів, 1999. - 56 с.
Фурман А. Теорія освітньої діяльності як метасистема // Психологія і суспільство. - 2002. - № 3-4. - С. 20-58.
Фурман А.В. Теорія і практика проектування соціально-культурного змісту навчальних модулів // Рідна школа. - 1998. - №10. - С. 11-22.
Фурман А.В. Технологія створення граф-схем навчальних курсів у модульно-розвивальній системі // Рідна школа. - 1997. № 2. - С. 25-34.
Хилл П. Наука и искусство проектирования. - М.: Мир, 1973. - 264 с.
Юсуфбекова Н.Р. Тенденции и законы инновационных процесов в образование // Новые исследования в педагогических науках. - М.: Педагогика, 1991. - Вып. 2. - С. 6-9.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).