ПСИХОЛОГІЧНІ УМОВИ САМОРОЗГОРТАННЯ ПРОЦЕСІВ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВ'ЯЗУВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ЗАДАЧ
Ключові слова:
задача, завдання, задачна ситуація, навчальна ситуація, учбова задача, навчальна задача, освітня задача, виховна задача, проблемна ситуація, проблема, формулювання і розв’язування задачАнотація
Під час дослідження обраної проблеми висвітлюються основні умови, за яких можуть розгортатися процеси постановки та розв’язування навчальних задач, що покликані, за допо-
могою професійно здійсненого педагогічного керівництва освітнім процесом, вказати шлях удосконалення не лише знань та умінь, а й способи привласнення учнями соціально значимих норм і цінностей.
Посилання
Альбуханова-Славская К. А. Стратегия жизни. - М.: Мысль, 1991. - 260 с.
Балл Г. А. Теория учебных задач: Психологопедагогический аспект. - М.: Педагогика, 1990. - 184 с.
Балл Г. О. У світі задач. - К.: Знання, 1986. - 48 с.
Большой психологический словарь / Под ред. Б. Г. Мещерякова, В. П. Зинченко. - СПб.: Прайм-Еврознак, 2003. - 672 с.
Брушлинский А. В. Психология мышления и педагогическая практика // Вопросы психологии. - 1969. - №3. - С. 22-23.
Гуменюк О. Є. Психологія впливу. - Тернопіль: Економічна думка, 2003. - 304 с.
Завалишина Д. Н. Полисистемный поход к исследованию решения мыслительных задач // Психологический журнал. - 1995. - Т. 16, №6. - С. 32-41.
Коваленко А. Психологія розуміння творчих задач // Психологія і суспільство. - 2004. - № 4. - С. 110-128.
Костюк Г. С., Балл Г. А. Категория задачи и ее значение для психолого-педагогических исследований // Вопросы психологии. - 1977. - № 3. - С. 12-23.
Крайцберг П. У Цели обучения и изучение эффективности деятельности учителя // Учитель и его профессия. - Таллин, 1977. - 280 с.
Кулюткин Ю. Н. Эвристические методы в структуре решений. - М.: Педагогика, 1970. - 196 с.
Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность. / / Избраные психологические произведения: В 2-х т. - М.: Педагогика, 1983. - 560 с.
Матюшкин А. М. Проблемные ситуации в мышлении и обучении. - М.: Педагогика, 1972. - 208 с.
Машбиц Е. И. Психологические основы управления учебной деятельностью. - К.: Вища школа, 1987. - 224 с.
Моделирование педагогических ситуаций: Проблемы повышения качества и эффективности общепедагогической подготовки учителя / Под ред. Ю. Н Кулюткина, Г. С. Су-хобской. - М. : Педагогика, 1981. - 120 с.
Моляко В. А. Психология решения школьниками творческих задач. - К.: Рад. школа, 1983. - 94 с.
Пономарев А. Я. Психология творчества. - М.: Педагогика, 1976. - 303 с.
Рубинштейн С. Л. Основы общей психологи. - М.: Учпедгиз, 1946. - 586 с.
Учебный материал и учебные ситуации / Под ред. Г.С. Костюка, Г. А. Балла. - К.: Рад. шк., 1986. - 144 с.
Формирование учебной деятельности школьника / Под ред. В. В. Давыдова. И. Ломпшера, А. К. Марковой. -М.: Педагогика, 1982. - 216 с.
Фридман Л. М. Логико-психологический анализ школьных учебных задач. - М.: Педагогика, 1977.
Фурман А. В. Проблемні ситуації в навчанні. - К.: Рад. шк., 1991. - 191 с.
Фурман А. В. Психолого-педагогічна теорія навчальних проблемних ситуацій: Дис... докт. психол. наук: 19.00.07.
- Київ, 1994. - 449 с.
Фурман А. Розвивальна діагностика психологічної грамотності педагога. Тест “Хто підніме папірець?”// Психологія і суспільство. - 2002. - №1. - С. 119-153.
Фурман А. В. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення. - К.: Правда Ярославичів,
- 340 с.
Фурман А. Теорія освітньої діяльності як метасистема // Психологія і суспільство. - 2001. - №3. - С. 105-144.
Эльконин Д. Б. Избраные психологические труды. -М.: Педагогика, 1989. - 560 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).