ПРИНЦИПИ І ПАРАМЕТРИ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО ПРОЕКТУВАННЯ ОСВІТНІХ СИСТЕМ
Ключові слова:
методологічна робота, науковий проект, соціально-психологічне проектування, освітня система, інноваційна система, модульно-розвивальна система, параметри проектування, психосоціальний розвиток, педагогічна діяльність, освітня діяльністьАнотація
Окреслюється завдання і концептуальний зміст соціально-психологічного проектування як окремої методологічної діяльності; характеризується принципи дослідження, розвитку і проектування освітніх систем; виявляється взаємозв’язок принципів і параметрів проектування традиційних та інноваційних моделей організації навчально-виховного процесу.
Посилання
Балл Г. Психолого-педагогічні засади гуманізації освіти / / Освіта і управління. - 1997. - Т. 1, №2. - С. 21-36.
Гуменюк О. Є. Модульно-розвивальне навчання: соціально-психологічний аспект. -К. : “Школяр”, 1998. - 112 с.
Казмиренко В. П. Социальная психология организаций. - К., 1993.- 384 с.
Кальницька К. Мотивація професійного розвитку педагога / / Освіта і управління. -1997. - Т. 1, №4. - С. 130-140.
Киричук О. В. Основні принципи і структура організації виховного процесу в школі // Рідна школа. - 1991. - № 12.- С. 3-11.
Коберник О. Проектування навчально-виховного процесу : управлінський аспект // Освіта і управління. - 1991. - Т. 1, №4. -С. 42-47.
Кримський С. В. Проективна наука постіндустріального суспільства / /Пульсар. - 1998. - №1. - С. 49-54.
Мельник В. Управлінська діяльність керівника школи : критеріальний аналіз підготовки вчителя до модульно-розвивальних занять / / Освіта і управління. - 1997. - Т. 1, №2. - С. 139-146.
Підласий І., Підласий А. Педагогічні інновації // Рідна школа. - 1998. - №12. - С. 13-17.
Пінчук В. Інноваційні процеси -підгрунтя проектування нових технологій // Освіта і управління. - 1998. - Т. 2, №3.
- С. 89-97.
Кларин М. В. Инновации в мировой педагогике: обучение на основе исследования, игры и дискусии / Анализ зарубежного опыта / - Рига : НПЦ “Эксперимент”, 1995. 176 с.
Пинский А. О культурно-образовательных иннициативах и инновационных школах. / / Мир образования. - 1997. - №3. - С. 20-22.
Социальные проблемы в перспективном планировании /Под ред. А. Н. Кириченко. - М. : Экономика, 1982. - 304 с.
Социальное проектирование / Ж. Т. Тощенко, Н. А. Антов, Н. И. Лапин. - М. : Мысль, 1982. - 254 с.
Социальная психология / Под ред. А. В. Петровского. - М. : Просвещение, 1987. - 224 с.
Сулима И. Кризис духа - кризис образования // Мир образования. - 1997. - №3. - С. 13-15.
Тупицин А. П. Проектирование в образование - новый мир или путь к развитию? / / Учитель. - 1998. - №1. - С. 1-6.
Фурман А., Гуменюк О. Модульно-розвивальне навчання : передумови, новації, впровадження / / Освіта і управління. - 1997. - Т. 1, №4.- С. 94-120.
Фурман А. В. Модульно-розвивальне навчання : принципи, умови, забезпечення. -К. : Правда Ярославовичів, 1997. - 340 с.
Хилл П. Наука и искусство проектирования. - М. : Мир, 1973. - 264 с.
Якиманская И. С. Принципы потроения образовательных программ и личностное развитие учащихся / / Вопросы психологии. - 1999. - №3. - С. 39-47.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).