МОДЕЛЬ ПСИХОЛОГІЧНОГО ПРОЕКТУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ НАВЧАЛЬНО-КНИЖКОВИХ КОМПЛЕКСІВ ДЛЯ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
Ключові слова:
планування, програмування, моделювання, наукове проектування, соціогуманітарне проектування, психологічне проектування, проект, навчально-книжковий комплекс (НКК), читацька діяльністьАнотація
У статті здійснено спробу розмежувати різні способи науково прогнозованого майбутньотворення (планування, проектування, програмування, моделювання) та критеріально виокремити їх сутнісні ознаки; розвести на понятійному рівні основні різновиди проектування у контексті вказаної проблематики; диференціювати рівні, компоненти, стадії, етапи та параметри цього способу конструювання; окреслити перспективи застосування психологічного проектування у процесі розробки змісту і структури інноваційних навчально-книжкових комплексів для вищих навчальних з акладів, а також розглянути підняту проблематику у контексті проектування навчально-виховного процесу, дидактичного матеріалу, навчальних задач, читацької діяльності та формування індивідуальних пізнавальних стилів студентів.
Посилання
Балл Г. Інтегративно-особистісний підхід у психології : впорядкування головних понять / Георгій Балл // Психологія і суспільство. - 2009. - № 4. - С. 25-53.
Балл Г. А. Психология в рациогуманистической перспективе : [избранные работы] / Георгий Алексеевич Балл. - К. : Основа, 2006. - 408 с.
Бригадир М. Б. Психологічне проектування модульно-розвивальних занять у загальноосвітній школі : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : 19.00.07 “Педагогічна та вікова психологія” / М. Б. Бригадир. - Одеса, 2002. - 20 с.
Выготский Л. С. Психология развития / Лев Семенович Выготский. - М. : Смысл : ЭКСМО, 2006. -1136 с. - (Библиотека всемирной психологии).
Гельфман Э. Г. Психодидактика школьного
учебника. Интеллектуальное воспитание учащихся /
Э. Г. Гельфман, М. А. Холодная. - СПб. : Питер, 2006.
- 384 с. - (ил.).
Гірняк А. Н. Психологічне обґрунтування змісту і структури модульно-розвивального підручника для середньої загальноосвітньої школи: дис. ... кандидата психол. наук : 19.00.07 / Гірняк Андрій Несторович. -Тернопіль, 2007. - 289 с.
ЗаброцькийМ. М. Вікова психологія: Навч.посіб.
- 2-ге вид., випр. і доп. / Заброцький Михайло Михайлович. - К.: МАУП, 2002. - 104 с.
Карпенко З. С. Аксіологічна психологія особистості / Зіновія Степанівна Карпенко. - Івано-Франківськ : Лілея-НВ, 2009. - 512 с.
Карпенко З. С. Герменевтика психологічної практики / Зіновія Степанівна Карпенко. - К. : РУТА,
- 160 с.
Кримський С. Б. Проективна наука постіндустрі-ального суспільства / С. Б. Кримський // Пульсар. -1998. - № 1. - С. 49-54.
Круглик О. П. Психологічні особливості засвоєння студентами навчального матеріалу : [Електронний ресурс] / Оксана Петрівна Круглик. - Режим доступу до стат. : http://www.psyh.kiev.ua/nma-referats/ fla-refers/id- 126/1аод-1/тбех.Ы:т1.
Мамардашвили М. К. Символ и сознание. Метафизические рассуждения о сознании, символике и языке / М. К. Мамардашвили, А. М. Пятигорский. -М. : Школа “Языки русской культуры”, 1997. - 214 с.
Мельник В. В. Наукове проектування навчального модуля / В. В. Мельник // Педагогіка і психологія.
- 1997. - № 1 - С. 71-79.
Надвинична Т. Л. Психологічне проектування вчителем системи навчальних задач: дис. ... кандидата психол. наук : 19.00.07 / Надвинична Тетяна Лонгі-нівна. - Тернопіль, 2009. - 233 с.
Смирнов С. Д. Педагогика и психология высшего образования: от деятельности к личности : [учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений] / Смирнов С. Д. - М. : Издательский центр “Академия”, 2003. - 304 с.
Смульсон М. Л. Смисл життя в структурі ментальної моделі світу старої людини / Марина Лазарівна Смульсон // Актуальні проблеми психології. Психологічна герменевтика / за ред. Н. В. Чепелєвої. - К. : Міленіум, 2006. - Т. 2, вип. 4. - С. 36-44.
Фурман А. В. Модульно-розвивальний підручник як інструмент полісмислової взаємодії / А. В. Фурман // Стан і перспективи апробації шкільної навчальної літератури : матеріали Всеукр. наук.-метод. конф., 28-29 жовтня 2009 р. : тези доп. - Кіровоград, 2009. - С. 84-92.
Фурман А. В. Теорія і практика розвивального підручника : [монографія] / Анатолій Васильович Фурман. - Тернопіль : Економічна думка, 2004. - 288 с.
Фурман А. Теорія освітньої діяльності як метасистема / Анатолій Фурман // Психологія і суспільство. - 2002. - № 3-4. - С. 20-58.
Худякова В. І. Психологічні особливості формування індивідуального стилю роботи з навчальною книгою / В. І. Худякова // Український шкільний підручник у європейському вимірі : матеріали міжнар. наук.-прак. конф., 21-22 жовтня 2009 р. : тези доп. -Вінниця, 2009. - С. 296-302.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).