ФОРМУВАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ УМІНЬ СТУДЕНТІВ
Ключові слова:
освітній процес, навчально-виховний процес психолого-педагогічні уміння, навички, педагогічна майстерність, учбова задача, процес розв’язування задачі, навчальна задача, виховна задача, освітня задача, психолого-педагогічні задачіАнотація
Здійснюється теоретичний аналіз педагогічних умінь (A.A. Степанов, A.M. Столяренко, Л.Ф. Спірін) як складних психологічних утворень, які об’єднують професійно значущі здібності індивіда з мисленнєвими та практичними діями, а відтак забезпечують успіх у навчально-виховній діяльності; стверджується, що особливу роль у професійній підготовці педагога відіграє розв’язання психолого-педагогічних задач, котре організує процеси самоуправління засобами культуротворення, і не тільки передає йому інформацію та забезпечує ціннісно-естетичне збагачення, а й стимулює безперервний пошук значень і смислів, координує та контролює динаміку його навчальних та особистих успіхів.
Посилання
Абдуллина О. Общепедагогическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования. - М.: Просвещение, 1984. - 250 с.
Алексюк А. М. Загальні методи навчання в школі. - К.: Рад. шк., 1981. - 240 с.
Балл Г. А. Теория учебных задач: психолого-педагогический аспект. - М.: Педагогика, 1990. - 184 с.
Балл Г. О. У світі задач. - К.: Знання, 1986. - 45 с.
Кисельгоф С. И. Формирование у студентов педагогических умений и навыков в условиях университетского образования. - ЛГУ, 1973. - 220 с.
Матюшкин А. М. Проблемные ситуации в мышлении и обучении. - М.: Педагогика, 1972. - 208 с.
Машбиц Е. И. Психологические основы управления учебной деятельностью. - К.: Вища школа, 1987. - 224 с.
Моделирование педагогических ситуаций: Проблемы повышения качества и ефективности общепедагогической
подготовки учителя / Под ред. Ю.Н. Кулюткина, ГС. Су-хобской. - М.: Педагогика, 1981. - 120 с.
Моляко В. А. Психология решения школьниками творческих задач. - К.: Рад. шк., 1983. - 94 с.
Учебный материал и учебные ситуации / Под ред. Г.С. Костюка, Г. А. Балла. - К.: Рад. шк., 198б. - 144 с.
Спирин Л. Ф. Формирование профессионально-педагогических умений учителя-воспитателя. - Ярославль, 1976. - 198 с.
Фейгенберг И. М. Проблемные ситуации и развитие активности личности. - М.: Знание, 1981. - 64 с.
Фридман Л. М., Маху ВИ. Проблемная организация учебного процесса. - М., 1990. - 63 с.
Фурман А. В. Вступ до методології проблемного навчання. - К. - Донецьк: Ровесник, 1993. - 80 с.
Фурман А. В. Вступ до шкільної практичної психології. - К- Донецьк: Ровесник, 1993. - 52 с.
Фурман А. В. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови забезпечення. - К.: Правда Ярославичів, 1997. - 340 с.
Фурман А. В. Проблемні ситуації в навчанні. - К.: Рад. шк., 1991. - 191 с.
Фурман А. В. Психолого-педагогічна теорія навчальних проблемних ситуацій. Автореф. дис... доктора психол. наук: 19.00.07 / Інститут психології АпН України. - К., 1994. - 63 с.
Фурман А. В. Розвивальна діагностика психологічної грамотності педагога. Тест “Хто підніме папірець?”// Психологія і суспільство. - 2002. - №1. - С. 119-153.
Фурман А. В. Скоморовський Б.Г. Педагогічне керівництво пошуковою пізнавальною активністю школярів. - К.: Зодіак-Еко, 1996. - 112 с.
Фурман А. В. Теорія освітньої діяльності як метасистема // Психологія і суспільство. - 2001. - №3. - С. 105-144.
Якунин В. А. Обучение как процесс управления. -ЛГУ, 1988. - 267 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).