СИСТЕМА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ ЕФЕКТИВНОСТІ МОДУЛЬНО-РОЗВИВАЛЬНИХ ПІДРУЧНИКІВ
Ключові слова:
модульно-розвивальний підручник, методологічна план-карта, фундаментально-психологічний експеримент, експертиза якості, перевірка ефективності, апробація, методи дослідження, система оцінювання, критерії, параметри, показникиАнотація
У статті висвітлено проблематику комплексної психолого-педагогічної експертизи інноваційних підручників як сукупність параметрично-критеріаль-ного поля оцінювання навчальної книжки, експертизи її якості, експериментального дослідження ефективності та апробації в умовах освітньої практики. Також виділено, проаналізовано та згруповано методики експериментального дослідження ефективності МРП як носія певного фрагмента соціокультурного досвіду людства (освітнього змісту), організатора процесу вітакультурного збагачення учнів і чинника розвитку їхніх психічних процесів, станів і властивостей.
Посилання
Большой психологический словарь / Сост. и общ. ред. Б. Мещеряков, В. Зинченко, - СПб.: Прайм-ЕВРОЗНАК, 2003. - 672 с.
Гірняк А.Н. Психологічне обґрунтування змісту і структури модульно-розвивального підручника для середньої загальноосвітньої школи: Дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07. - Тернопіль, 2007. - 289 с.
Кодлюк Я. Підручник для початкової школи: теорія і практика. - Тернопіль: Підручники і посібники, 2004. - 288 с.
Положення про Всеукраїнський конкурс навчальних програм та підручників для загальноосвітніх навчальних закладів // Освіта України. - 2004. - 2 березня. - №17. - С. 10-11.
Проблемы школьного учебника: Методы анализа и оценки учебника. - М.: Просвещение, 1977. - Вып. 5. - 231 с.
Ребуха Л.З. Психологічна експертиза інноваційної діяльності педагогічного колективу школи: Дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07. - Тернопіль, 2006. - 299 с.
Савченко О. Сучасний підручник має готувати учня до самоосвіти. // Освіта України. - 1996. - Грудень. - С. 3.
Тупальскнй Н.И. Методика оценки качества учебников // Проблемы школьного учебника. - М.: Просвещение, 1977. - Вып. 5. - С. 55-67.
Учебный материал и учебные ситуации: Психологические аспекты / Под ред. Г.С. Костюка, Г.А. Балла. - К.: Радянська школа, 1986. - 143 с.
Фурман А.В, Гірняк А.Н. Методологічна план-карта дослідження проблематики комплексної експертизи модульно-розвивального підручника // Вітакультурний млин. - 2007. - Модуль 5. - С. 28-35.
Фурман А.В. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення: Монографія. - К.: Правда Яро-славичів, 1997. - 340 с.
Фурман А.В. Соціально-психологічна експертиза модульно-розвивальних занять у школі: Наук. вид. - К.: Правда Ярославичів, 1999. - 56 с.
Фурман А.В. Т еорія і практика розвивального підручника: Монографія. - Тернопіль: Економічна думка, 2004. - 288 с.
ЧепелєваН.В. Технології читання. - К.: Главник, 2004. - 96 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).