СИСТЕМА ІННОВАЦІЙНОЇ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МОДУЛЬНО-РОЗВИВАЛЬНОЇ ШКОЛИ ТА ЇЇ КОМПЛЕКСНА ЕКСПЕРТИЗА
Ключові слова:
взаємодія традиції та інновації, “великі хвилі Кондрать-єва”, капіталістична економіка, система суспільного виробництва, ресурси стабільного розвитку, інноваційний етап розвитку суспільства, загальносуспільна і соціосегментна інноваційністьАнотація
зводиться до чотирьох теоретико-методологічних сегментів наукового обґрунтування піднятої проблемної теми, котрі мають достатнє емпіричне підтвердження у процесі багаторічного виконання завдань авторської суспільної програми з інноваційного оновлення системи національної середньої освіти: по-перше, в контексті створення єдиного модульно-розвивального руху за якісно нову українську школу та окультурену науку охарактеризову-ється система дистанційної підготовки педагога-психолога-дослідника, що підтвердила свою ефективність упродовж 15-річного досвіду підготовки педагогічних колективів до професійного здійснення інноваційної діяльності і немає аналогів на просторах СНД (§1); подруге, формуються базові теоретичні концепти у предметно-знаннєвих межах соціології інноваційної діяльності та з методологічною орієнтацією на взаємо-доповнення системно-діяльнісного підходу, принципу циклічності у функціонуванні та розвитку соціосистеми і віта-культурної парадигми, а також уперше подається й каузально описується модель повноцінної інноваційної діяльності в освітній сфері суспільства ( §2); по-третє, детально аналізується експертно-діагностичний комплекс ефективності експериментального впровадження модульно-розвивальної освіти як авторська шести-рівнева метасистема, в основі якої перебуває теорія, методологія, технологія та експериментальна практика обстоюваної освітньої моделі, а кожен зріз котрої має окреме гносеологічне підґрунтя та специфічний інтелектуально-емпіричний інструментарій (§3); по-четверте, висвітлюються логіко-змістові і процедурно-технічні засади проведення комплексної експертизи ефективності системно-інноваційної діяльності педагогічних колективів модульно-розвивальних шкіл за ієрархічною системою складових, параметрів, критеріїв, показників та індикаторів оцінювання повноти наявності експериментальних ознак і водночас формулюються емпіричні факти та залежності порівняльного аналізу проведення такої експертизи в 2000 і 2005 роках ( §4)Посилання
Авторська модель управління експериментальною школою. Всеукраїнський семінар 24-26 жовтня 1999р. // Нива знань: Спецвипуск. - Дніпропетровськ, 1999. - Ч.І. - 89 с.; Ч. II. - 113 с.
Алексюк А. М. Педагогіка вищої школи. Курс лекцій: Модульне навчання. - К.: ІЗМН, 1993. - 220 с.
Ангеловски К. Учителя и инновации: Кн. для учителя: Пер с макед. - М.: Просвещение, 1991. - 159 с.
Бамбурак Н. Аналіз інноваційних моделей навчання за параметричними ознаками Я-концепції // Психологія і суспільство. - 2002. - №3-4. - С. 124-141.
Беспалько В. П. Слагаемые педагогической технологии. - М.: Педагогика, 1989. - 192 с.
Бестужев-Лада И. В. Прогнозное обеспечение социальных нововведений. - М.: Наука, 1993. - 232 с.
Бичко О. Г. Развивающий мини-учебник по химии. Химическая связь, 11 клас. - Луганск: Янтарь, 2000. - 7 с.
Блауберг И. В., Юдин Э. Г. Становление и сущность системного подхода. - М.: Наука, 1973. - 270 с.
Бригадир М. Порівняльний аналіз ефективності конструювання оргформ за різних систем навчання // Психологія і суспільство. - 2002. - №1. - С. 83-96.
Бригадир М. Б. Психологічне проектування модуль-но-розвивальних занять у загальноосвітній школі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Одеський нац. ун-т ім. І. Мечникова - Одеса, 2002. - 20 с.
Бугерко Я. Динаміка різновидів рефлексії у модуль-но-розвивальному навчальному циклі // Психологія і суспільство. - 2002. - №3-4. - С. 142-159.
Бурменская Г. В., Карабанова О. А., Лидерс А. Г. Возрастно-психологическое консультирование. Проблемы психического развития детей. - М.: Педагогика, 1990. - 136 с.
Буряк В. К. Самостійна робота з книгою. - К.: Т-во “Знання” УРСР, 1990. - 48 с.
Бухвалов В. А. Алгоритм педагогического творчества.
- М.: Педагогика. - 1993. - 221 с.
Буш Г. Я. Диалогика и творчество. - Рига, 1985. - 350 с.
Буякас Т. М. Личностное развитие в условиях работы самопонимания, опосредствованной символами // Вопросы психологии. - 2000. - №1. - С. 96-108.
Быстрицкий Е. К. Научное познание и проблема понимания. - К.: Наукова думка, 1986. - 134 с.
В поисках нового миропонимания: И. Пригожин, Рерихи. - М.: Знание, 1991. - 64 с.
Вазина К. Я. Саморазвитие личности и модульное обучение. - Н.Новгород, 1992. - 122 с.
Валицкая А. П. Современные стратегии образования // Педагогика. - 1997. - №2. - С. 3-8.
Васильев И. А., Магомед-Эминов М. Ш. Мотивация и контроль за действием. - М.: Педагогика, 1991. - 190 с.
Васильев Ю. В. Педагогическое управление школой.
- М.: Педагогика, 1990. - 144 с.
Васильева Т. В., Бурлака Я. И. Сочетание групповых и индивидуальных форм учебной деятельности студентов. -К., 1988. - 100 с.
Василюк Ф. Е. Жизненный мир и кризис: анализ критических ситуаций // Психологический журнал. - 1995. - Т.16. №3. - С. 90-101.
Василюк Ф. Е. К проблеме единства общепсихологической теории // Вопросы философии. - 1986. - №10. -С. 76-86.
Василюк Ф. Е. Методологический анализ в психологии. - М.:МГППУ; Смысл, 2003. - 240 с.
Василюк Ф. Е. Методологический смысл психологического схизиса // Вопросы психологии. - 1996. - №6. - С. 25-40.
Василюк Ф. Е. От психологической практики к психотехнической теории // Моск. психотер. журнал. - 1992. - №1. - С 15-32.
Василюк Ф. Е. Психология переживания (анализ преодоления критических ситуаций). - М.: Изд. МГУ, 1984.
- 200 с.
Василюк Ф. Е. Структура образа // Вопросы психологии. - 1993. - №3. - С. 5-19.
Ващенко Г. Виховний ідеал. - Полтава: Ред. газети “Полтавський вісник”, 1994. - 191 с.
Ващенко Г. Загальні методи навчання. - Вид. перше. - К.: Укр. вид. спілка, 1997. - 441 с.
Ващенко Н. М. Управління навчальним процесом у системі підвищення кваліфікації. - К.: Вища школа, 1987. - 153 с.
Вебер М. Избранные произведения. - М.: Прогресс, 1990. - 736 с.
Ведин И. Ф. Бытие человека: деятельность и смысл.
- Рига: Зинатне, 1987. - 212 с.
Веккер Л. М. Психика и реальность: единая теория психических процессов. - М.: Смысл, 1998. - 685 с.
Вернадский В. И. Научная мысль как планетарное явление. - М.: Наука, 1991. - 271 с.
Вертгеймер М. Продуктивное мышление: Пер. с англ. - М.: Педагогика, 1987. - 336 с.
Видинеев Н. В. Природа интеллектуальных способностей человека. - М.: Мысль, 1989. - 173 с.
Гавриленко І. М., Скідін О. Л. Соціологія освіти. -Запоріжжя: “ЄТТА-ПРЕСС”, 1998. - 396 с.
Гільбо Є. Всесвітній банк повинні скасувати // Психологія і суспільство. - 2002. - №1. - С. 66-74.
Гільбух Ю. 3., Дробноход М. І. Інноваційний експеримент у школі. - К.: УіПКККО, 1994. - 90 с.
Гірняк А. Зміст, структура та оформлення розвиваль-ного підручника // Психологія і суспільство. - 2002. - №3-4.
- С. 217-241.
Гірняк А. Н. Психокультурний розвиток як педагогічна категорія: Модульно-розвивальний підручник / За ред. Фурмана А. В. - Тернопіль: Інститут ЕСО, 2004. - 21 с.
Гірняк А. Н. Система традиційного підручникотво-рення та її психолого-дидактичний аналіз / За ред. А.В. Фурмана. - Тернопіль: Інститут ЕСО, 2004. - 65 с.
Горбань Г. О. Соціально-психологічне дослідження особистості школяра в процесі експериментального навчання: Автореф. дис... канд.. психол. наук: 19.00.05 / Інститут психології імені ГС. Костюка АПН України. - Київ, 2002. - 20 с.
Горпинюк В. На шляху до професійного пошуку. Візитка Бердичівського експерименту // Рідна школа. - 1995. -№2. - С. 66-69.
Гохман О. Г. Экспертное оценивание. - Воронеж: ВГУ, 1991. - 150 с.
Гузеев В. В. Образовательная технология: от приема до философии. - М.: Сентябрь, 1996. - 112 с.
а. Гуманітарна експертиза: круглий стіл (частина друга) // Філософська думка. - 2005. - №1. - С. 137-159.
Гуменюк О. Модель взаємозв’язку структури спілкування і періодів цілісного модульно-розвивального оргпроцесу // Економіка освіти. - Т.1. - Тернопіль: Економічна думка, 2001. - С. 173-180.
Гуменюк О. Психологічна грамотність учителя - основа ефективної розвивальної взаємодії з учнями // Психологія і суспільство. - 2000. - №1. - С. 44-51.
Гуменюк О. Психологічний оргвплив у структурі мо-дульно-розвивальних взаємин // Психологія і суспільство. -2002. - №3-4. - С. 59-83.
Гуменюк О. Самотворення Я-концепції за модульно-розвивальної оргсистеми // Психологія і суспільство. - 2001.
- №2. - С. 33-76.
Гуменюк О. Соціальна технологія модульно-розви-вальної освіти: концептуальні моделі // Інститут експериментальних систем освіти: Інф. бюлетень. - Випуск 3. - Тернопіль: Економічна думка, 2001. - С. 12- 17.
Гуменюк О. Технологічна організація спілкування за модульно-розвивальної системи // Психологія і суспільство.
- 2001. - №3. - С. 145-159.
Гуменюк О. Феномен полімотивації: сутнісний зміст взаємин за модульно-розвивальної оргсистеми // Психологія і суспільство. - 2001. - №1. - С. 74-123.
Гуменюк О. Є. Ідеї та принципи модульно-розвивального навчання // Освітянин. - 1997. - №6. - С. 15-16; 1998. - №1. - С. 22.
Гуменюк О. Є. Міні-модуль - прогресивна форма навчання // Рідна школа. - 1998. - №6. - С. 64-65.
Гуменюк О. Є. Модульно-розвивальна система як об’єкт соціально-психологічного аналізу. Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / Київський нац. ун-тет імені Тараса
Шевченка. - К., 1999. - 20 с.
Гуменюк О. Є. Модульно-розвивальна система як об’єкт соціально-психологічного аналізу // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. - 1999. - №1. - С. 8-13.
Гуменюк О. Є. Модульно-розвивальна система: модель психологічного зростання вчителя і учня // Освіта і управління. - 1998. - Т.2, №2. - С. 75-81.
Гуменюк О. Є. Модульно-розвивальне навчання: соціально-психологічний аспект / За ред. доктора психол. наук А.В. Фурмана. - К.: Школяр, 1998. - 112 с.
Гуменюк О. Є. Психологія впливу: Монографія. -Тернопіль: Економічна думка, 2003. - 304 с.
Гуменюк О.Є. Психологія Я-концепції: Монографія. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 186 с.
Гуменюк О. Є. Психологія Я-концепції: Навчальний посібник. - Тернопіль: Економічна думка, 2004. - 310 с.
Гуружапов В. А. Вопросы экспертизы образовательных технологий // Психологическая наука и образование. -1997. - №2. - С. 95-103.
Гусинский Э. Н. Построение теории образования на основе междисциплинарного системного подхода. - М.: Школа, 1994. - 184 с.
Даниленко Л. І., Буркова Л. В. Вибір та оцінювання освітніх новацій // Директор школи. - 1998. - №34. - С. 6.
Дмитренко Г. А. Стратегічний менеджмент. Цільове управління освітою на основі кваліметричного підходу. - К.: ізМн. 1996. - 210 с.
Донченко О., Романенко Ю. Архетипи соціального життя і політика. - К.: Либідь, 2001. - 334 с.
Дусавицкий А. К. Развивающее образование: теория и практика. Статьи. - Харьков: ХНУ им. В.Н. Каразина, 2002.
- 146 с.
Експериментальна школа: технологія підготовки і впровадження наукових проектів у системі модульно-розви-вального навчання. Матеріали Міжнародного семінару. -Бердичів (27-30 квітня 1998 р.) // Освіта і управління. - 1998. - Т.2, №2. - С. 123-146.
Ерохина Е. А. Стадии развития открытий экономики и циклы Н. Д. Кондратьева. - Томск: Водолей, 2001. - 181 с.
Зазуліна Л. В. Діалогізація дидактичного пронесу в курсовій підготовці педагогічних кадрів. Автореф. дис... канд. пед. наук. - К., 2000. - КНУ ім. Т. Шевченка: 13.00.01.- 19 с.
Зазуліна Л. В. Діалогізація дидактичного процесу: гуманістична перспектива / За ред. А.В. Фурмана. - К.: Правда Ярославичів, 1998.- 64 с.
Залесский Г. Е. Психология мировоззрения и убеждения личности. - М.: МГУ, 1994. - 144 с.
Инновационное обучение: стратегия и практика // Материалы Первого научно-практического семинара, Сочи / Под ред. В.Я. Ляудис. - М., 1994. - 203 с.
Інноваційна діяльність у системі вищої освіти / Збірка матеріалів науково-практичної конференції. - Івано-Франківськ: Факел, 2000. - С. 26-42.
Інститут експериментальних систем освіти (науково-дослідний): Інформаційний бюлетень / Відпов. за випуск Ю.В. Москаль. - Випуск 3. - Тернопіль: Економічна думка,
- 48 с.
Інститут експериментальних систем освіти (науково-дослідний): Інформаційний бюлетень / Відпов. за випуск Ю.В. Москаль. - Випуск 4. - Тернопіль: Економічна думка, 2004. - 64 с.
Каган М. С. Системный подход и гуманитарное знание. - Л.: ЛГУ, 1991. - 384 с.
Каган М. С. Человеческая деятельность (Опыт системного анализа). - М.: Политиздат, 1974. - 328 с.
Казмиренко В. П. Социальная психология организаций. - К.: МЗУУП, 1993. - 384 с.
Казміренко В. Соціально-психологічна регуляція діяльності організацій // Психологія і суспільство. - 2004. -№2. - С. 5-29.
Кларин М.В. Инновации в мировой педагогике. Обучение на основе исследования, игр, дискуссии. - Рига,
- 186 с.
Кларин М. В. Метафоры и ценностные ориентации педагогического сознания // Педагогика. - 1998. - №1. - С. 34-39.
Козлова О. Педагогічна експертиза інноваційної діяльності вчителя // Освіта і управління. - 1997. - Т.1, №4. -С. 141-144.
Козлова О. Г. Методика інноваційного пошуку вчителя. - Суми: ВВП “Мрія-1” ЛТД, 1998. - 96 с.
Козлова О. Г. Сутнісні складові інноваційної діяльності вчителя. - Суми: ВВП “Мрія-1” ЛТД, 1999. - 90 с.
Коміссаров В. Модель соціально-культурного простору експериментальної школи та її емпіричне обгрунтування // Психологія і суспільство. - 2002. - №3-4. - С. 83-104.
Коміссаров В. О. Методично-засобові координати соціально-культурного простору інноваційної школи // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. - 2001. - № 10. - С. 17-28.
Коміссаров В. О. Соціально-культурний простір експериментальної школи / За ред. А.В. Фурмана. - Тернопіль : Економічна думка, 2002. - 144 с.
Коміссаров В. О. Формування соціально-культурного простору середнього навчально-виховного закладу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Київський нац. ун-тет імені Тараса Шевченка. - Київ, 2004. - 20 с.
Костін Я. А. Інноваційний аналіз програмово-методичного забезпечення модульно-розвивального навчання // Наукові записки ТНПУ імені Володимира Гнатюка. - Серія: Педагогіка. - 2004. - №10. - С. 3-8.
Кроз М. В. Социально-психологические характеристики инновационной установки // Психологический журнал. - 1989. - Т.9, №2. - С. 149-153.
Кроник А. А. (Ред.) ЬіРеЬіпе и другие новые методы психологии жизненного пути. - М.: Прогресс, 1993. - 230 с.
Логачова О. В. Розвивальний міні-підручник з української літератури. - 9 клас. - Луганськ: Янтар, 1999. - 16 с.
Ломов Б.Ф. Методологические и теоретические проблемы психологии. - М.: Наука, 1984. - 444 с.
Макогон К. В. Формування готовності педагогів до інноваційної діяльност1 // Педагогіка і психологія. - 1997. -№4. - С. 55-160.
Мариньчак С. Ю. Аналіз ефективності інноваційних підходів у системі вузівського навчання. Автореф. дис. канд пед. наук. - К., 1995. - Укр. держ. пед. ун-т ім. М.П. Драго-манова: 13.00.01. - 19 с.
Мацюк В. Міні-інститут у школі // Освіта. - 1995. -11 січня. - С. 4.
Мединська Ю. Колективне несвідоме як глибинна детермінанта етнічного менталітету // Психологія і суспільство. - 2004. - №3. - С. 50-117.
Мединська Ю. Я. Колективне несвідоме як глибинна детермінанта етнічного менталітету: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Одеський нац. ун-тет імені Іллі Мечникова. - Одеса, 2005. - 20 с.
Мельник В. Управлінська діяльність керівника школи: критеріальних аналіз підготовки вчителя до модульно-розвивальних занять // Освіта і управління. - 1997. - Т.1, № 2 - С. 139-146.
Мельник В. В. Дидактичні засади проектування мо-дульно-розвивальних занять у загальноосвітній школі. Дис... канд. пед. наук. - К., 1997. - УІПККО: 13.00.01. - 204 с.
Мельник В. В. Модульно-розвивальне навчання (управлінський і дидактико-технологічний аспекти). - Хмельницький, 1996. - 87 с.
Мєщанова Г. О. Комплексне соціально-психологічне дослідження особистості у системі експериментального навчання // Психологія і суспільство. - 2000. - №1. - С. 88-109.
Мєщанова Г. О. Моніторинг розвитку особистості як суб’єкта соціальної взаємодії // Психологія і суспільство.
- 2001. - № 4. - С. 114-144.
Мєщанова Г. О. Соціально-психологічне дослідження особистості: теоретико-методологічний аспект: Наукове видання / За ред. проф. А.В.Фурмана. - Тернопіль: Економічна думка, 2001. - 87 с.
Мінасян А. Сучасні моделі освіти // Психологія і суспільство. - 2004. - №1. - С. 113-118.
Модульно-розвивальна система навчання в сучасній школі. З досвіду роботи ЗОШ №43 м. Донецька. - Донецьк, 2000. - 51 с.
Модульно-розвивальна система як соціокультурна організація // Психологія і суспільство: Спецвипуск. - 2002.
- №3-4. - 292 с.
Модульно-розвивальна система: соціально-культурний зміст навчальних модулів. Фундаментальний експеримент у СШ №80 м. Дніпропетровська // Рідна школа: Спецвипуск. - 1998. - №10. - 80 с.
Модульно-розвивальна система: теорія. технологія, досвід. Фундаментальний експеримент у СШ №10 м. Бердичева Житомирської області // Рідна школа: Спецвипуск. -1997. - №2. - 80 с.
Москаль Ю. В. Економічні важелі управління системою освіти України // Економіка освіти. - Том 1. - Тернопіль: Економічна думка, 2001. - С. 68-72.
Москаль Ю. В. Управління системою освіти як економічна проблема // Економіка освіти. - Том 1. - Тернопіль: Економічна думка, 2001. - С. 93-97.
Назарова Т. С. Педагогические технологии: новый этап эволюции? // Педагогика. - 1987. - №3. - С. 20-27.
Наукове проектування інноваційних та альтернативних систем вищої освіти: Збірка матеріалів до Всеукр. наук.-практ. конференції (11-12 травня 2000 року). - Тернопіль: Економічна думка, 2000. - 224 с.
Освітні сценарії. Метод. зб. / За ред. В.В. Чухна,
H.В. Запорожець. - Харків: Ранок, 2000. - 110 с.
Основи психології. Підручник / За заг. ред. О.В. Ки-ричука, В. А. Роменця. - 2-е вид. - К.: Либідь, 1996. - 632 с.
Педагогічні інновації у сучасній школі / Відп. ред. I. Г Єрмолаєв. - К.: Освіта, 1994. - 88 с.
Питюков В. Ю. Основы педагогической технологии.
- М.: Новая школа, 1997. - 192 с.
Підласий І. П. Діагностика та експертиза педагогічних проектів. - К.: Україна, 1998. - 343 с.124. Пінчук В. Інноваційні процеси - підґрунтя проектування нових освітніх технологій // Освіта і управління. - 199S. - Т.2, K3. - С. SS-97.
Положення про порядок здійснення інноваційної діяльності в системі освіти. Проект // Директор школи. - 1999. - K6. - С. 5-7.
Принципи і технології модульно-розвивальної системи освіти // Економіка освіти: Зб. наук. праць НДЦ “Економіка освіти” - Том 1. - Тернопіль: Економічна думка, 2001. -С. 165-235.
Пріснякова Л, Прісняков В. До моделювання поведінки людини // Психологія і суспільство. - 2004. - K3. - С. 91-9S.
S. Проблемы школьного учебника: Вып. 5. (Методы анализа и оценка учебника). - М.: Просвещение, 1977. - 23І с.
Психология и культура / Под ред. Д. Мацумото. -СПб.: Питер, 2003. - 71S с.
Психологія: Підручник / За ред. Ю. Л. Трофімова. -К.: Либідь, 1999. - 55S с.
Путеводитель по методологии Организации, Руководства и Управления: Хрестоматия по работам Г.П. Щедро-вицкого. - М.: Дело, 2003. - 160 с.
Ребуха Л. Гуманітарна психолого-педагогічна експертиза в управлінській сфері інноваційної діяльності колективу школи // Психологія і суспільство. - 2004. - N«3. - С. 106-114.
Ребуха Л. Психолого-педагогічні закономірності цілісного модульно-розвивального процесу // Психологія і суспільство. - 2003. - K4. - С. 75-95.
Ревасевич І. Шосте щорічне зібрання авторської наукової школи професора Анатолія Фурмана // Психологія і суспільство. - 2005. - K1. - С. 139-145.
Родники творчества (Из опыта работы СШ K54 г. Луганска). - Луганськ: Янтарь, 2001.
Роменець В.A. Вчинкова організація канонічної психології // Психологія і суспільство. - 2000. - K2. - С. 25-56.
Савельєв Є., Куриляк В. Нова економіка і моделі її формування в Україні //Журнал європейської економіки. -2002. - Т.1, K1. - С. 25-37.
S. Сгадова В. Інноваційна діяльність - вимога часу // Директор школи. - 1999. - K42. - С. 1-4.
Селевко Г. К. Опыт системного анализа современных педагогических систем // Школьные технологии. - 1996. -K6. - С. 3-43.
Селевко Г. К. Современные образовательные технологии: Учебное пособие. - М.: Нар. образование, 199S. - 256 с.
Семенюк Г. Управління експериментальною школою // Освіта i управління. - 1997. - Т.1, K3. - С. 139-142.
Семенюк Т. В. Науково-педагогічне проектування граф-схем навчальних курсів загальноосвітньої школи за модульно-розвивального навчання. Автореф. дис... канд. пед наук. - К., 1999. - Київський університет імені Тараса Шевченка: 13.00.01. - 19 с.
Сисоєва С. О. Підготовка вчителя до формування творчої особистості учня. - К.: Поліграфкнига, І996. - 406 с.
Ситникова Н. Є. Соціальне самоствердження старшокласників за умов системної диференціації навчання / За ред. Фурмана А. В. - Тернопіль: Економічна думка, 2004. - 140 с.
Смелзер H. Социология: Пер. с англ. - М., 1994. - 6SS с.
Соболєва С. Оцінка ефективності педагогічних технологій за допомогою алгоритму тестування // Освіта i управління. - 1997. - Т.1, K 4. - С. 73-77.
Тертычная H. A. Развивающий мини-учебник по литературе. А.П. Чехов, 6 кл. - Луганск: Янтарь, 2000. - 36 с.
S. Технологія інноваційного пошуку в системі вищої освіти: Збірка матеріалів до регіональної науково-методичної конференції (19 квітня 2002 року). - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - С. 15-43, 4S-51, 56-5S, 60-6S.
Тімотін A. Наукове проектування розвивальної комунікації у цілісному освітньому процесі // Психологія і суспільство. - 2002. - K3-4. - С. 105-123.
Точенова Л. С. Мини-учебник по алгебре. Квадратные уравнения, 11 класс. - Луганск: Янтарь, 2000. - 36 с.
Третьяков П. И. Управление школой по результатам: Практика педагогического менеджмента. - М.: Новая школа, 1997. - 2SS с.
Третьяков П. И., Сенновский И.Б. Технология модульного обучения в школе. Практико-ориентированная монография. - М.: Новая школа, 1997. - 352 с.
Фурман A. Авторська система інноваційного програмово-методичного забезпечення модульно-розвивального навчання // Наукове проектування інноваційних та альтернативних систем вищої освіти. - Тернопіль, 2000. - С. 140-146.
Фурман A. Архітектоніка творення особистості за модульно-розвивальної системи навчання // Психологія і суспільство. - 2000. - K1. - С. 26-43.
Фурман A. Вступ до шкільної практичної психології. - К.: Ровесник, 1993. - 52 с.
Фурман A. Модульно-розвивальна система // Освіта: Спецвипуск. - 1996. - 10 січня. - С. 2-6.
Фурман A. Модульно-розвивальна система освіти: лабіринти і виходи // Директор школи. - 199S. - Жовтень, число 29. - С. 2-3.
Фурман А. Модульно-розвивальне навчання - система педагогічних інновацій // Педагогіка і психологія. - 1995.
- №3. - С. 97-108.
Фурман А. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, заперечення. - К.: Правда Ярославичів, 1997. - 340 с.
Фурман А. Наукове проектування соціально-культурного змісту інноваційної освітньої діяльності // Наукове проектування інноваційних та альтернативних систем вищої освіти. - Тернопіль, 2000. - С. 72-77.
Фурман А. Обґрунтування теорії освітньої діяльності -актуальність, важливість // Рідна школа. - 2002. - №5. - С. 8-10.
Фурман А. Освітній сценарій - інноваційний проект психомистецьких технологій розвивальної взаємодії // Освітні сценарії. Метод. зб. / За ред. В.В. Чухна, Н.В. Запорожець. -Харків: Ранок, 2000. - С. 4-5.
Фурман А. Розвивальна діагностика психологічної грамотності педагога. Тест “Хто підніме папірець?” // Психологія і суспільство. - 2002. - №1. - С. 119-152.
Фурман А. Соціальне розуміння - основа паритетної освітньої співдіяльності // Наукове проектування інноваційних та альтернативних систем вищої освіти. - Тернопіль, 2000. - С. 49-52.
Фурман А. Соціально-культурна доктрина розвитку національної освіти // Освіта: Спецвипуск. - 1998. - 10 березня. - С. 2.
Фурман А. Соціально-психологічна експертиза мо-дульно-розвивальних занять у школі. - К.: Правда Яро-славичів, 1999. - 56 с.
Фурман А. Теорія і практика проектування соціально-культурного змісту навчальних модулів // Рідна школа: Спецвипуск. - 1998. - №10. - С. 11-22.
Фурман А. Теорія освітньої діяльності як метасистема // Психологія і суспільство. - 2001. - №3. - С. 115-144; 2002. - №3-4. - С. 20-58.
Фурман А. Теорія освітньої діяльності як методологічна основа реформування вищої освіти в Україні // Наукове проектування інноваційних та альтернативних систем вищої освіти. - Тернопіль, 2000. - С. 21-26.
Фурман А. Технологія створення граф-схем навчальних курів у модульно-розвивальній системі // Рідна школа: Спецвипуск. - 1997. - №2. - С. 25-34.
Фурман А. Фантомы украинского образования // Влада. - 1999. - №1. - С. 15.
Фурман А. Фундаментальний експеримент - це можливість кожного досягти вершин розумової, соціальної і духовної зрілості // Рідна школа: Спецвипуск. - 1997. - №2. - С. 7-9.
Фурман А. Фундаментальний експеримент з мо-дульно-розвивальної системи у школах України (контури наукового проекту) // Обрії. - 1999. - №2.
Фурман А. Фундаментальний соціально-психологічний експеримент у школах України: алгоритм пошуку // Освіта і управління. - 1997. - Т.1, №3. - С. 39-56.
Фурман А. Чому несучасна наша сьогоднішня освіта? // Директор школи. - 1999. - №36 (84). - С. 2-3.
Фурман А., Гуменюк О. Експериментальна система параметрів, критеріїв і показників ефективності цілісного освітнього процесу // Наукове проектування інноваційних та альтернативних систем вищої освіти. - Тернопіль, 2000. - С. 111-119.
Фурман А., Гуменюк О. Модульно-розвивальне навчання: передумови, новації, впровадження // Освіта і управління. - 1997. - Т.1, №4. - С. 94-124.
Фурман А., Коміссаров В. Школа здібностей. Програма дослідно-експериментальної роботи в СШ №44 м. Запоріжжя // Рідна школа: Спецвипуск. - 1996. - №8. - С. 5-9.
Фурман А., Костенко В. Школа віри. Програма дослідно-експериментальної роботи ліцею № 157 м. Києва. -К.: Рада, 1995. - 47 с.
Фурман А., Прокопечко Л. Школа духовності. Програма дослідно-експериментальної роботи ЗОШ №4 м. Южне Одеської області // Освіта: Спецвипуск. - 1997. - 8-15 вересня. - С. 2-4.
а. Фурман А., Семенюк Т. Науково-методична експертиза граф-схем навчальних курсів загальноосвітньої школи // Освіта і управління. - 1998. - Т.2, №3. - С. 98-109.
Фурман А., Семенюк Т. Школа розуміння. Програма дослідно-експериментальної роботи СШ №10 м. Бердичева на 1995-2007 роки. - К., Бердичів. - 1996. - 35 с.
Фурман А., Чуйкіна О., Харітонов В., Горпинюк В. Школа мислення. Програма дослідно-експериментальної роботи в СШ № 19 м. Керчі Республіки Крим. - К.: Інститут психології АПН України, 1994. - 12 с.
Фурман А. В. Вітакультурне обґрунтування практичної психології // Практична психологія і соціальна робота. - 2003. - №4. - С. 9-11.
Фурман А. В. Диалог как средство разрешения проблемных ситуаций в учебно-воспитательном процессе // Вопросы психологии. - 1987. - №5. - С. 98-99.
Фурман А. В. Класно-урочна і модульно-розвивальна системи в Україні: дві парадигми освіти // Педагогіка толерантності. - 1998. - №2. - С. 57-64.
Фурман А. В. Ментальність - засада духовного життя // Освіта: Спецвипуск. - 1997. - 10 вересня. - С. 1-4.187. Фурман А.В. Методологічна модель Школи розвитку // Рідна школа. - 1994. - №6. - С. 19-25.
Фурман А. В. Модульно-розвивальна система як вітакультурний історичний поступ: контури рефлексивного аналізу // Модульно-розвивальна система як об’єкт теоретико-методологічного аналізу: Зб. матеріалів до п’ятиріччя Інституту ЕСО. - Тернопіль: Економічна думка, 2004. - С. 5-9.
Фурман А. В. Методологічні засади концепції розви-вального підручника. - К.: НДІ психології МО України, 1993.
Фурман А. В. Методологія наукових досліджень: Модульно-розвивальний підручник. - Тернопіль: Економічна думка, 2005. - 40 с.
Фурман А. В. Модульно-розвивальна система: два рівні експериментування // Освіта і управління. - 1997. - Т.1, №1. - С. 45-67.
Фурман А. В. Освіта України: від управління функціонуванням до управління розвитком системи // Директор школи. - 1998. - Серпень. - №25. - С. 2.
Фурман А. В. Основи соціально-психологічних досліджень // Соціальна робота в Україні: теорія і практика: Посібник. - У 2-х ч. / За заг. ред. А.Я. Ходорчук. - К.: УДЦССМ, 2001. - С. 59-80.
Фурман А. В. Положення про впровадження мо-дульно-розвивальної технології проведення лекційних курсів у ТАНГ (проект). - Тернопіль.: Економічна думка, 2000. - 22 с.
Фурман А. В. Принцип модульності в досвідній прак-титл: два рівні втілення // Рідна школа. - 1995. - №7-8. - С. 22-25.
Фурман А. В. Проблемно-діалогічна ситуація як умова розвитку пізнавальної активності школярів у процесі навчання // Психологія. - Вип. 33. - К.: Радянська школа, 1989. - С. 16-25.
Фурман А. В. Проблемный диалог: методология обоснования и анализа // В мире диалога // Тезисы докл. и сообщ. на Всессоюзной конф. - Л., 1990. - С. 16-19.
Фурман А. В. Психодіагностика здатності діяти в “думці” // Рідна школа, 1993. - №4. - С. 30-33.
Фурман А. В. Психодіагностика інтелекту в системі диференціації навчання. - К.: Освіта, 1993. - 224 с.
Фурман А. В. Психодіагностика особистісної адаптованості: Наукове видання. - Тернопіль: Економічна думка, 2000. - 197 с.
Фурман А. В. Психокультура української ментальності: Наукове видання. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. -132 с.
Фурман А. В. Психолого-педагогічна теорія навчальних проблемних ситуацій. Автореф. дис... доктора психол. наук.
- К., 1994. - Інститут психології МО України: 19.00.07. - 64 с.
Фурман А. В. Рівні соціально-психологічного експериментування в освітньому просторі України // Наукові записки Тернопільського пед. ун-ту. - Серія 3: Педагогіка. - 1999. - №6 - С. 3-6.
Фурман А. В. Рівні соціально-психологічного експериментування в освітньому просторі України // Управління національною освітою в умовах становлення і розвитку української державності: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (28-30 жовтня 1998 р.). - К.: МО України, АПН України, ДАККО, ІЗКН, 1998. - С. 263-266.
Фурман А. В. Розвивальний підручник: підходи до розуміння і створення // Рідна школа. - 1995. - №6 - С. 45-49.
Фурман А. В. Система інноваційного програмово-методичного забезпечення модульно-розвивального навчання // Педагогічний вісник. - 2000. - №1. - С. 4-47.
Фурман А. В. Тенденції розвитку модульних технологій навчання у ВНЗ // Технологія інноваційного пошуку в системі вищої освіти: Зб. мат. до Другої регіон. наук.-метод. конф. (31.0.03). - Тернопіль: Економічна думка, 2003. - С. 13-16.
Фурман А. В. Теорія і практика розвивального підручника. - Тернопіль: Економічна думка, 2004. - 288 с.
Фурман А. В. Теорія освітньої діяльності як психодидактична система // Наукові записки Тернопільського державного педуніверситету імені Володимира Гнатюка. - Серія: Педагогіка. - 2001. - №9. - С. 3-17.
Фурман А. В. Українська ментальність та її культурно-психологічні координати // Психологія і суспільство. - 2001. - №1. - С. 9-74.
Фурман А. В. Фундаментальний експеримент у галузі освіти: суть та умови започаткування // Педагогічний пошук. - 1995. - №6. - С. 9-14; №8. - С. 19-23.
Фурман А. В. Як допомогти учням здолати дезадапто-ваність до школи // Радянська школа. - 1991. - №5. - С. 25-32.
Фурман А. В., Гура Т., Мєщанова Г. Психодіагностика розумових здібностей школярів // Рідна школа. - 1996. - №8. - С. 19-26.
Фурман А. В., Калугін О. Психодіагностичне забезпечення навчально-виховного процесу // Рідна школа. - 1994. - №6. - С. 67-72.
Фурман А. В., Клокар Н.І., Сергієнко В.В. Психо-діагностичні моделі диференціації навчання // Рідна школа.
- 1994. - №12. - С. 51-57.
Фурман А. В., Козлова О. Про роль фундаментального експерименту в розвитку освіти // Педагогічна Сумщина. -
- №1. - С. 5-7.
Фурман А. В., Коміссаров В. О. Соціально-культурна доктрина національної освіти як основа політичної стратегії держави // Нива знань: Спецвипуск. - Ч. 1. - Дніпропетровськ, 1999. - С. 12-17.
Фурман А. В., Лужаниця П.П. Діагностико-корекційне забезпечення навчально-виховного процесу: програма дослідної-експериментальної роботи в школі // Педагогіка і психологія. - 1996. - № 1. - С. 102-112.
Фурман А. В., Сівак С.С. Практична психологія у соціальній роботі. Смисложиттєві цінності та рольове моделювання поведінки “економічної людини” // Соціальна робота в Україні: теорія та практика: Посібник для підв. квал. центрів соц. служб для молоді. - 5-а ч. / За ред. А.Я. Ходорчук. - К.: ДЦССМ, 2003. - С. 6-15, 126-136.
Фурман А. В., Сівак С.С. Практична психологія у соціальній роботі. - Частина 2: Вітакультурна парадигма практичної психології. - Тернопіль: ІЕСО, 2004. - 82 с.
Фурман А. В., Скоморовський Б.Г. Педагогічне керівництво пошуковою пізнавальною активністю школярів. -К.: Зодіак-Еко, 1996. - 112 с.
Фурман А. В., Эфрусси В.Я. Организация продуктивного диалога в процессе обучения // Среднее специальное образование. - 1989. - №6. - С. 13-15.
Фурман А. В., Эфрусси ВЯ. Продуктивный диалог в процессе обучения // Школа и производство. - 1989. - №5. - С. 22-24.
Черепанов B.C. Теоретические основы педагогической экспертизы. Дис... д-pa пед. наук. - Глазов, 1990. - 436 с.
Черепанов В.С. Экспертные оценки в педагогических исследованиях. - М.: Педагогика, 1989. - 152 с.
Чуйкіна Г. О. Із знаннями, вірою, терпінням // Рідна школа. - 1995. - №6. - С. 26-28.
Чухно В. Пошук стратегії удосконалення навчально-виховного процесу // Освіта і управління. - 1998. - Т.2, №3.
- С. 152-154.
Шадриков В. Д. Деятельность и способности. - М., 1994. - 243 с.
Шадриков В. Д. Диагностика способностей и личностных черт учащихся в учебной деятельности. - Саратов, 1989. - 320 с.
Шевандрин Н.И. Психодиагностика, коррекция и Ёазвитие личности. - 2-е изд. - М.: Гуманист. изд. центр ЛАДОС, 2001. - 512 с.
Школа віри // Освіта: Спецвипуск. - 1996. - 30 жовтня. - 16 с.
Школа духовності // Освіта: Спецвипуск. - 1997. -1 жовтня. - 16 с.
Школа здібностей // Рідна школа: Спецвипуск. - 1996. - №8. - 80 с.
Школа ментальності // Освіта: Спецвипуск. - 1997.
- 3 вересня. - 16 с.
Школа розвитку - методологія, організація, практика // Рідна школа: Спецвипуск. - 1994. - №6. - 80 с.
Школа розуміння // Освіта: Спецвипуск. - 1996. -10 січня. - 8 с.
Шуст Н. Б. Інноваційна діяльність молоді. -Вінниця: ВДМУ, 2001. - 223 с.
Шуст Н. Б. Інноваційна діяльність як засіб структурних змін у соціумі // Нова парадигма. - 1999. - Вип. 13. - С. 94-104.
Шуст Н. Б. Інновація як соціальний феномен // Нова парадигма. - 2001. - Вип. 19. - С. 201-208.
Щедровицкий Г. П. Избранные труды. -М.: Шк. культ. полит., 1995. - 760 с.
Юдин В. В. Педагогическая технология. - Ярославль: ЯГУ, 1997. - 244 с.
Юдин Э. Г. Системный подход и принцип деятельности. - М.: Наука, 1978. - 391 с.
Юнг К. Г. Архетип и символ. - М.: Ренесанс, 1991. -304 с.
Юсуфбекова Н. Р. К проблеме разработки основ педагогической инноватики // Новые иссл. в пед. науках. - Вып. 1. - М.: Педагогика, 1990. - С. 3-7.
Яковенко В. Б. Введение в инновационные технологии. - 2-е изд. - К.: Изд-во Европейского ун-та, 2002. - 134 с.
Яковенко Ю., Скидін О. Соціальні технології в управлінні: діяльнісний аспект // Психологія і суспільство. -2000. - №2. - С. 91-106.
Ямбург Е. А. Школа для всех. - М.: Новая школа,
- 176 с.
Янушевич Ф. Технология обучения в системе высшего образования: Пер. с польского. - М.: Высшая школа, 1986. - 135 с.
Ясвин В. А. Психологическое моделирование образовательных сред // Психол. журнал. - 2000. - Т.21, №4. - С. 79-88.
Ясвин В. А. Экспертиза школьной образовательной среды. - М.: Сентябрь, 2000. - 128 с.
Яценко Т. С. Активная социально-психологическая подготовка учителя к общению с учащимися. - К.: Освіта, 1993. - 208 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).