ПСИХОЕКОЛОГІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ РОЗВИВАЛЬНОГО ПІДРУЧНИКА
Ключові слова:
розвивальний підручник, психоекологічний потенціал, модульно-розвивальна система, освітній зміст, принципи проектування соціально-культурного змісту, психомистецькі технології, поліпроблемний викладАнотація
У результаті ґрунтовного аналізу принципів наукового проектування соціально-культурного змісту розвивального підручника окреслюється чинники, що вказують на його значний психоекологічний потенціал та висвітлюються конкретні психолого-пе-дагогічні рекомендації щодо розвитку останнього, обґрунтовуються норми проектування змісту, структури та оформлення інноваційного підручника як базового програмово-методичного засобу учня, що стимулює його внутрішньо вмотивовану активність (пізнавальну, нормотворчу, психосмислову, рефлексивну) та задіює внутрішні механізми саморегулювання і саморозвитку.Посилання
Беспалько И.И. Доступность учебного материала / / Советская педагогика. - 1987. - №5. - С. 53-57.
БИС - биоинформационная система оздоровления / / Наша марка: департамент информации и разработки новых видов продукции. - 2002. - №11. - С. 4.
Буринська Н. Створення українського підручника нового покоління // Освіта України. - 2002. - 25 січня. - С. 6.
Варгулев А. Роль учебника в формировании мировоззрения и стимулировании самостоятельной деятельности учащихся // Проблемы школьного учебника. - М.: Просвещение, 1979. - Вып. 7. - С. 187-197.
Гірняк А.Н. Зміст, структура та оформлення розвивального підручника / / Психологія і суспільство. - 2002. - № 3-4. - С. 217-241.
а. Гірняк А.Н. Розвивальний міні-під-ручник як предмет втілення інноваційних психолого-педагогічних технологій // Наукове проектування інноваційних та економічних систем національної освіти: Збірка матеріалів до загальноакадемічної наукової конференції (17 квітня 2003 року). - Тернопіль: Економічна думка, 2003. - С. 26-27.
Горпинюк В.П. Ілюстративний матеріал підручника як складова його структури // Педагогіка і психологія. - 1995. - № 1. - С. 54-62.
Граник Г.Г., Концевая Л.А., Бондаренко С.М. О реализации закономерностей понимания в учебном тексте // Проблемы школьного учебника. - М.: Просвещение, 1991. - Вып. 20. - С. 45-61.
Гуменюк О.Є. Модульно-розвивальне навчання: соціально-психологічний аспект / За ред. А.В. Фурмана. - К.: Школяр, 1998. - 112 с.
Гуржій А., Бурда М., Волинський В. Навчальний підручник для 12-річної загальноосвітньої школи // Освіта України. - 2001. - 30 травня. - С. 10.
Зинченко В.П. Перспектива ближайшего развития развивающего образования // Психологическая наука и обазование. - 2000. - № 2. - С. 18-44.
Зуев Д.Д. Учебная книга - источник становления личности школьника // Педагогика. - 1995. - №1. - С.3-10.
Ільченко Л. Вчителю - сучасний підручник / / Початкова школа. - 1999. - №12. - С. 21.
Карих Т.В. Некоторые предложения по совершенствованию учебника английского языка / / Проблемы школьного учебника. - М.: Просвещение, 1991. - Вип. 20. - С. 198-201.
Карлаеарис Б. Иллюстрации в школьных учебниках как средство воспитания учащихся / / Проблемы школьного учебника. - М.: Просвещение, 1979. - Вып. 7. - С. 208-220.
Коміссарое В. О. Соціально-культурний простір експериментальної школи / За ред. проф. Фурмана А.В. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 144 с.
Костенко В. Модульно-розвивальне навчання: від управління до методичного забезпечення // Рідна школа. - 2000. - № 7. - С. 17-23.
Кузнецов Ю. Філософія підручника / / Освіта. - 2002. - 15 листопада. - С. 3-6.
Кузнецова Л.М. Дидактические функции системы заданий в учебнике неорганической химии / / Проблемы школьного учебника. - М.: Просвещение, 1991. - Вып. 20. -С.114-120.
Паронджанов В. Учебник XXI века: он может быть эффективнее в 8000 раз / / Управление школой. - 1999. - Сентябрь. - № 36. -С. 5-6.
Савченко О. Сучасний підручник має готувати учня до самоосвіти // Освіта України. - 1996. - Грудень. - №19. - С.3.
Скаткин М.Н. Об усилении воспитывающей и развивающей функций учебника / / Проблемы школьного учебника. - М.: Просвещение, 1979. - Вып. 7. - С. 20-38.
Соболева О.Л. Время писать новые учебники // Мир образования. - 1997. -№6. - С. 52-54.
СорокинВ.В., ГузейЛ.С., СуровцеваР.П. Концепция и методические принципи создания учебника по неорганической химии // Проб-
лемы школьного учебника. - М.: Просвещение, 1991. - Вып. 20. - С. 166-174.
Учебный материал и учебные ситуации: Психологические аспекты / Под ред. Г.С. Кос-тюка, Г.А. Балла. - К.: Радянська школа, 1986. - 143 с.
Філітова Т.М. Підручник нового покоління: яким йому бути ? // Рідна школа. - 1993. - № 5. - С. 41-43.
Фурман A.B. Ми творимо майбутнє сьогодні! / / Психологія і суспільство. - 2002. - № 3-4. - С. 4-10.
Фурман A.B. Підручник у модульно-розвивальній системі: зміст, структура, оформлення // Рідна школа. - 2000. - № 7. - С. 23-31.
Фурман A.B. Психодіагностика особис-тісної адаптованості: Наукове видання. -Тернопіль: Економічна думка, 2000. - 197 с.
Фурман A.B. Розвивальний підручник: підходи до розуміння і створення // Рідна школа. - 1995. - № 6. - С. 45-49.
Фурман A.B. Теорія і практика проектування соціально-культурного змісту навчальних модулів // Рідна школа. - 1998. - №10. - С. 11-22.
Фурман A.B. Теорія освітньої діяльності як метасистема // Психологія і суспільство. - 2001. - № 3. - С. 105-144; 2002. - № 3- 4. - С. 20-58.
Фурман A.B. Технологія створення граф-схем навчальних курсів у модульно- роз-вивальній системі / / Рідна школа. - 1997. -№ 2. - С. 25-34.
Цукерман Г.А. Две фазы младшего школьного возраста / / Психологическая наука и образование. - 2000. - №2. - С. 45-67.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).