СИСТЕМА МЕХАНІЗМІВ, ПАРАМЕТРІВ І КРИТЕРІЇВ НАУКОВОГО ПРОЕКТУВАННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЯК ЦІЛІСНОЇ ОРГСТРУКТУРИ
Ключові слова:
інноваційна освіта, модульно-розвивальна система, соціально-культурний простір, освітній процес, параметри, критерії, організаційний клімат, соціально-психологічний клімат, наукове проектування, організаційний простір, полімотивація інформаційнийАнотація
здійснюється сутнісний аналіз змісту соціально-психологічного проектування освітнього процесу за двома сферами функціонування: організаційного і соціально-психологічного кліматів, що забезпечують ефективну діяльність школи за взаємозалежними макро- і мікрорів-нями; характеризуються у взаємо-доповнені принципи, параметри, критерії і показники ефективної педагогічної співдії, пропонується авторська оргмодель ситуативного творення циклу розвивальної взаємодії особистостей у структурі інноваційної соціо-системи
Посилання
Ананьев Б.Г. Человек как предмет познания. - Л.: Изд. ЛГУ, 1968. - 239 с.
Андреева Г. М. Социальная психология. - М. : Аспект Пресс, 1998. - 376 с.
Андреева Г. М. Социальное познание: проблемы и перспективы. - М. : НПО МОДЕК, 1999. - 416 с.
Анцыферова Л. И. К психологии личности как развивающейся системы // Психология формирования и развития личности. - М. : Наука, 1981. - С. 3-19.
Блонский П. П. Избранные педагогические и психологические сочинения в 2-х томах / Под ред. А. В. Петровского. - М. : Педагогика, 1979. - Т. 1 - 304 с.
Гальперин П. Я. Управление познавательной деятельностью. - М., 1972.
Гозман Л. Я. Психология эмоциональных отношений. - М. : МГУ, 1987. - 166 с.
Гришина Н. В. Психология социальных ситуаций // Вопросы психологии. - 1997. - №1. - С. 121-132.
Гуменюк О. Є. Модульно-розвивальне навчання: соціально-психологічний аспект. - К.: Школяр, 1998. - 112 с.
Давыдов В. В. Проблемы развивающего обучения. - М.: Педагогика, 1986. - 240 с.
Дьяченко М. И., Кандыбович Л. А. Психологические проблемы готовности к деятельности. - Минск, 1976. - 176 с.
Зязюн І. А., Сагач Г. М. Краса педагогічної дії. - Київ, 1997. - 302 с.
Казмиренко В. П. Социальная психология. - К. : МЗУУП, 1993. - 348 с.
Ковалев А. Г. Коллектив и социальнопсихологические проблемы руководства. - М. : Политиздат, 1978. - 280 с.
Ковалев А. Г. Курс лекции по социальной психологии. - М. : Высшая школа, 1972.— 176 с.
Коменский Я. А. Великая дидактика // Педагогическое наследие. - М., 1989. -С. 11-105.
Корсак К. До проблеми парадигми сучасної національної освіти // Освіта і управління. - 1997. - Т. 1, №4. - С. 12-22.
Корчак Я. Педагогическое наследие. - М., 1990.
Кочетов А. И. Культура педагогического исследования. - Минск: Адукцыя і выхованние, 1996. - 312 с.
Кэмпбелл Д. Т. Социальные диспозиции индивида и их групповая функциональность: эволюционный аспект // Психологические механизмы регуляции социального поведения. - М.: Наука, 1979.- С. 76-102.
Леонтьев А. А. Педагогическое общение. - М. : Знания, 1979. - 48 с.
Лесгафт П. Ф. Семейное воспитание ребенка и его значение. - М., 1991.
Локк Дж. Мысли о воспитании / / Педагогическое наследие. - М., 1989. - С. 143178.
Майерс Д. Социальная психология. - СПб.: Питер, 1999. - 688 с.
Макаренко А. С. Сочинения в семи томах. - М.: АПН, 1958. - Т. 5. - 560 с.
Межличностное восприятие в группе / Под ред. Г. М. Андреевой, А. И. Донцова. - М. : МГУ, 1981. - 292 с.
Моляко В. А. Психология творческой деятельности. - К.: Знания, 1978. - 48 с.
Моляко В. О. Психологічна готовність до творчої праці. - К. : Знання, 1989. - 48 с.
Морено Дж. Социометрия : экспериментальный метод и наука об обществе. - М.: Иностр. лит., 1958. - 289 с.
Парыгин Б. Д. Социально-психологический климат коллектива. - Л. : Наука, 1981. - 192 с.
Песталоцци И. Г. Письма г-на Пестало-цци к г-ну Н.Э.Ч. о воспитании бедной сельской молодежи // Педагогическое наследие. - М., 1989. - С. 304-311.
Петровская Л. А. Компетентность в общении. - М.: МГУ, 1989. - 216 с.
Рубинштейн С. Л. Бытие и сознание. О месте психического во всеобщей взаимосвязи явлений материального мира. - М.: Изд. АН СССР, 1957. - 328 с.
.Руссо Ж.-Ж. Эмиль, или О воспитании // Педагогическое наследие. - М., 1989. -С. 199-296.
Основи психології : Підручник / За заг. ред. О.В. Киричука, В.А.Роменця. - К.: Ли-бідь, 1997. - 632с.
Сорокин П. Человек, цивилизация, общество. - М. : ИПЛ, 1992. - 643 с.
Сухомлинський В. О. Вибрані твори. В 5-ти томах. - К.: Рад. школа, 1997. - Т. 3. -670 с.
Татенко В. А. Психология в субъективном измирении. - К., 1996.- 320 с.
Талызина Н. Ф. Теоретические проблемы программированого обучения. - М.: МГУ, 1969. - 135 с.
Тейлор Ф. У. Научная организация труда // Научная организация труда и управления / Под ред. Щербаня А.М. - М.: Экономика, 1965. - С. 207-265.
Третьяченко В. В. Колективні суб’єкти управління : формування, розвиток та психологічна підготовка. - К.: Стилос, 1997. -585 с.
Уманский Л. И. Методы экспериментального исследования социально-психологических феноменов // Методология и методы социальной психологии / Под ред. Е.В. Шо-роховой. - М.: Наука, 1977. - С. 54-71.
Уманский Л. И. Психология организаторской деятельности школьников. - М.: Просвещение, 1980. - 160 с.
Фурман А. В. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення: Монографія. - К. : Правда Ярославичів, 1997. - 340 с.
Фурман А. В. Система інноваційного програмово-методичного забезпечення мо-дульно-розвивального навчання / Педагогічний вісник: Спецвипуск. - 2000. - №1. - С. 4-48.
Фурман А. В. Соціально-психологічна експертиза модульно-розвивальних занять у школі. - К.: Правда Ярославовичів, 1999. -56 с.
а. Фурман А. Українська ментальність та її культурно-психологічні координати // Психологія і суспільство. - 2001. - №1. С. 9-73.
Хоуманс Дж. Социальное поведение как обмен // Современная зарубежная социальная психология. - М.: МГУ, 1989. -С. 82-91.
Шацкий С. Т. Педагогические сочинения в 4-х томах. - М.: Просвещение, 1964. -Т. 3. - 492 с.
Шибутани Т. Социальная психология. - Ростов н/Д.: Феникс, 1999. - 544 с.
Щепанский Я. Элементарные понятия социологии. - М.: Прогресс, 1969. - 238 с.
Эльконин Д. Б. Психология обучения младшего школьника. - М., 1974. - 64 с.
Юцявичене П. Теория и практика модульного обучения. - Каунас, 1989. - 272 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).