СИСТЕМА МЕХАНІЗМІВ, ПАРАМЕТРІВ І КРИТЕРІЇВ НАУКОВОГО ПРОЕКТУВАННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЯК ЦІЛІСНОЇ ОРГСТРУКТУРИ

Автор(и)

  • Марія Бригадир Тернопільська академія народного господарства

Ключові слова:

інноваційна освіта, модульно-розвивальна система, соціально-культурний простір, освітній процес, параметри, критерії, організаційний клімат, соціально-психологічний клімат, наукове проектування, організаційний простір, полімотивація інформаційний

Анотація

здійснюється сутнісний аналіз змісту соціально-психологічного проектування освітнього процесу за двома сферами функціонування: організаційного і соціально-психологічного кліматів, що забезпечують ефективну діяльність школи за взаємозалежними макро- і мікрорів-нями; характеризуються у взаємо-доповнені принципи, параметри, критерії і показники ефективної педагогічної співдії, пропонується авторська оргмодель ситуативного творення циклу розвивальної взаємодії особистостей у структурі інноваційної соціо-системи

Біографія автора

  • Марія Бригадир, Тернопільська академія народного господарства
    аспірантка Інституту експериментальних систем освіти при Тернопільській академії народного господарства

Посилання

Ананьев Б.Г. Человек как предмет познания. - Л.: Изд. ЛГУ, 1968. - 239 с.

Андреева Г. М. Социальная психология. - М. : Аспект Пресс, 1998. - 376 с.

Андреева Г. М. Социальное познание: проблемы и перспективы. - М. : НПО МОДЕК, 1999. - 416 с.

Анцыферова Л. И. К психологии личности как развивающейся системы // Психология формирования и развития личности. - М. : Наука, 1981. - С. 3-19.

Блонский П. П. Избранные педагогические и психологические сочинения в 2-х томах / Под ред. А. В. Петровского. - М. : Педагогика, 1979. - Т. 1 - 304 с.

Гальперин П. Я. Управление познавательной деятельностью. - М., 1972.

Гозман Л. Я. Психология эмоциональных отношений. - М. : МГУ, 1987. - 166 с.

Гришина Н. В. Психология социальных ситуаций // Вопросы психологии. - 1997. - №1. - С. 121-132.

Гуменюк О. Є. Модульно-розвивальне навчання: соціально-психологічний аспект. - К.: Школяр, 1998. - 112 с.

Давыдов В. В. Проблемы развивающего обучения. - М.: Педагогика, 1986. - 240 с.

Дьяченко М. И., Кандыбович Л. А. Психологические проблемы готовности к деятельности. - Минск, 1976. - 176 с.

Зязюн І. А., Сагач Г. М. Краса педагогічної дії. - Київ, 1997. - 302 с.

Казмиренко В. П. Социальная психология. - К. : МЗУУП, 1993. - 348 с.

Ковалев А. Г. Коллектив и социальнопсихологические проблемы руководства. - М. : Политиздат, 1978. - 280 с.

Ковалев А. Г. Курс лекции по социальной психологии. - М. : Высшая школа, 1972.— 176 с.

Коменский Я. А. Великая дидактика // Педагогическое наследие. - М., 1989. -С. 11-105.

Корсак К. До проблеми парадигми сучасної національної освіти // Освіта і управління. - 1997. - Т. 1, №4. - С. 12-22.

Корчак Я. Педагогическое наследие. - М., 1990.

Кочетов А. И. Культура педагогического исследования. - Минск: Адукцыя і выхованние, 1996. - 312 с.

Кэмпбелл Д. Т. Социальные диспозиции индивида и их групповая функциональность: эволюционный аспект // Психологические механизмы регуляции социального поведения. - М.: Наука, 1979.- С. 76-102.

Леонтьев А. А. Педагогическое общение. - М. : Знания, 1979. - 48 с.

Лесгафт П. Ф. Семейное воспитание ребенка и его значение. - М., 1991.

Локк Дж. Мысли о воспитании / / Педагогическое наследие. - М., 1989. - С. 143178.

Майерс Д. Социальная психология. - СПб.: Питер, 1999. - 688 с.

Макаренко А. С. Сочинения в семи томах. - М.: АПН, 1958. - Т. 5. - 560 с.

Межличностное восприятие в группе / Под ред. Г. М. Андреевой, А. И. Донцова. - М. : МГУ, 1981. - 292 с.

Моляко В. А. Психология творческой деятельности. - К.: Знания, 1978. - 48 с.

Моляко В. О. Психологічна готовність до творчої праці. - К. : Знання, 1989. - 48 с.

Морено Дж. Социометрия : экспериментальный метод и наука об обществе. - М.: Иностр. лит., 1958. - 289 с.

Парыгин Б. Д. Социально-психологический климат коллектива. - Л. : Наука, 1981. - 192 с.

Песталоцци И. Г. Письма г-на Пестало-цци к г-ну Н.Э.Ч. о воспитании бедной сельской молодежи // Педагогическое наследие. - М., 1989. - С. 304-311.

Петровская Л. А. Компетентность в общении. - М.: МГУ, 1989. - 216 с.

Рубинштейн С. Л. Бытие и сознание. О месте психического во всеобщей взаимосвязи явлений материального мира. - М.: Изд. АН СССР, 1957. - 328 с.

.Руссо Ж.-Ж. Эмиль, или О воспитании // Педагогическое наследие. - М., 1989. -С. 199-296.

Основи психології : Підручник / За заг. ред. О.В. Киричука, В.А.Роменця. - К.: Ли-бідь, 1997. - 632с.

Сорокин П. Человек, цивилизация, общество. - М. : ИПЛ, 1992. - 643 с.

Сухомлинський В. О. Вибрані твори. В 5-ти томах. - К.: Рад. школа, 1997. - Т. 3. -670 с.

Татенко В. А. Психология в субъективном измирении. - К., 1996.- 320 с.

Талызина Н. Ф. Теоретические проблемы программированого обучения. - М.: МГУ, 1969. - 135 с.

Тейлор Ф. У. Научная организация труда // Научная организация труда и управления / Под ред. Щербаня А.М. - М.: Экономика, 1965. - С. 207-265.

Третьяченко В. В. Колективні суб’єкти управління : формування, розвиток та психологічна підготовка. - К.: Стилос, 1997. -585 с.

Уманский Л. И. Методы экспериментального исследования социально-психологических феноменов // Методология и методы социальной психологии / Под ред. Е.В. Шо-роховой. - М.: Наука, 1977. - С. 54-71.

Уманский Л. И. Психология организаторской деятельности школьников. - М.: Просвещение, 1980. - 160 с.

Фурман А. В. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення: Монографія. - К. : Правда Ярославичів, 1997. - 340 с.

Фурман А. В. Система інноваційного програмово-методичного забезпечення мо-дульно-розвивального навчання / Педагогічний вісник: Спецвипуск. - 2000. - №1. - С. 4-48.

Фурман А. В. Соціально-психологічна експертиза модульно-розвивальних занять у школі. - К.: Правда Ярославовичів, 1999. -56 с.

а. Фурман А. Українська ментальність та її культурно-психологічні координати // Психологія і суспільство. - 2001. - №1. С. 9-73.

Хоуманс Дж. Социальное поведение как обмен // Современная зарубежная социальная психология. - М.: МГУ, 1989. -С. 82-91.

Шацкий С. Т. Педагогические сочинения в 4-х томах. - М.: Просвещение, 1964. -Т. 3. - 492 с.

Шибутани Т. Социальная психология. - Ростов н/Д.: Феникс, 1999. - 544 с.

Щепанский Я. Элементарные понятия социологии. - М.: Прогресс, 1969. - 238 с.

Эльконин Д. Б. Психология обучения младшего школьника. - М., 1974. - 64 с.

Юцявичене П. Теория и практика модульного обучения. - Каунас, 1989. - 272 с.

Завантаження

Як цитувати

Бригадир, Марія. “СИСТЕМА МЕХАНІЗМІВ, ПАРАМЕТРІВ І КРИТЕРІЇВ НАУКОВОГО ПРОЕКТУВАННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЯК ЦІЛІСНОЇ ОРГСТРУКТУРИ”. Психологія і суспільство, no. 1(3), May 2017, pp. 133-49, https://pis.wunu.edu.ua/index.php/uapis/article/view/24.

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають

Схожі статті

1-10 з 395

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.