ЗМІСТ, СТРУКТУРА ТА ОФОРМЛЕННЯ РОЗВНВАЛЬНОГО ПІДРУЧНИКА
Ключові слова:
інноваційна освіта, модульно-розвивальна система, освітній зміст, концепція підручникотворення, тип навчального предмета, розвивальний міні-підручник, навчальний модуль, змістовий модуль, системи кодування інформації, розвивальна взаємодіяАнотація
На методологічному рівні аналізу здійснюється відбір і конструювання освітнього змісту підручника як чинника формування взаємопов’язаних знань, умінь, норм і цінностей учня; обґрунтовуються принципи, процедури та технології структурування текстового компоненту розвивального підручника шляхом моделювання довершених модульно-змістових блоків; висвітлюються психолого-педагогічні рекомендації щодо підвищення ефективності образного і необразного оформлення навчальної книги.
Посилання
Атаханов Р. Системы начального обучения: учебники по математике и математическое образование учащихся / / Педагогика. - 2000. - № 1. - С. 40-46.
Бекетова В.П. Разработка теории школьного учебника в ГДР // Новые исследования в педагогических науках. - №2 / Сост. И.К.Журавлев, В.С.Шубинский. - М.: Педагогика, 1988. - С. 27-31.
Бельтюкова Г.В. Упражнения в учебнике и учебном процессе // Начальная школа. - 1999. - №2. - С. 95-98.
Беспалько И.И. Доступность учебного материала // Советская педагогика. - 1987. - №5. - С.53-57.
Буринська Н.М. Дидактичні основи шкільного підручника з природничих дисциплін // Педагогіка і психологія. - 1999. -№3. - С.23-28.
Варгулев А. Роль учебника в формировании мировоззрения и стимулировании самостоятельной деятельности учащихся // Проблемы школьного учебника. - М.: Просвещение, 1979. - Вып. 7. - С. 187-197.
Ващенко Л. Який підручник біології нам потрібен? // Освіта України. - 2000. - 23 лютого. - № 8. - С. 5.
Горпинюк В.П. Ілюстративний матеріал підручника як складова його структури // Педагогіка і психологія. - 1995. - №1. - С.54-62.
Гуменюк О.Є. Модульно-розвивальне навчання: соціально-психологічний аспект / За ред. А.В. Фурмана. - К.: Школяр, 1998. - 112 с.
Донской Г. М. Некоторые методические принципы отбора теоретических знаний в учебниках истории // Проблемы школьного учебника. - М.: Просвещение, 1979. - Вып. 7. - С. 71-89.
Журавлев И.К. К проблеме построения теории учебного предмета // Новые исследования в пед. науках. - М.: Педагогика, 1991. - Вып. 2. - С. 43-46.
Журавлев И.К. Учебник вчера, сегодня, завтра // Советская педагогика. -1990. - №7. - С.44-49.
Зверев И.Д. О теории и практике разработки учебника // Советская педагогика. - 1990. - №1. - С.28-34.
Зверев И.Д. Школьный учебник: проблемы и пути их развития // Проблемы школьного учебника. - М.: Просвещение, 1991. - Вып. 20. - С.5-17.
Зорина Л.Я. Реализация функций учебника как дидактический ориентир его конструирования // Новые исследования в педагогических науках. - М.: Педагогика, 1987. - №2. - С. 37-40.
Зуев Д.Д. Учебная книга - источник становления личности школьника / / Педагогика. - 1995. - №1. - С. 3-10.
Ільченко Л. Вчителю - сучасний підручник // Початкова школа. - 1999. - №12. - С. 21.
Карлаварис Б. Иллюстрации в школьных учебниках как средство воспитания учащихся // Проблемы школьного учебника. -М.: Просвещение, 1979. - Вып. 7. - С. 208-220.
Костенко В. Модульно-розвивальне навчання: від управління до методичного забезпечення // Рідна школа. - 2000. - №7. - С. 17-23.
Мешко О.І., Янкович О.І., Мешко Г.М. Короткий виклад курсу «Історія зарубіжної школи і педагогіки»: Навчальний посібник. - Тернопіль, 1997. - 82 с.
Микк Я.А. Параграф - структурная единица учебника // Советская педагогика. - 1986. - №7. - С. 54-56.
Монахов В. Десять заповідей підручника нового покоління // Краєзнавство. Географія. Туризм. - 1998. - Грудень. - №48. - С. 2-3.
Монахов В.М. Как создать школьный учебник нового поколения // Педагогика. - 1997. - №1. - С.19-24.
Нечкина М.В., Лейбенгруб П.С. Роль учебника отечественной истории в воспитании и развитии учащихся // Проблемы школьного учебника. - М.: Просвещение, 1979. -Вып. 7. - С. 39-55.
Паронджанов В. Учебник ХХІ века: он может быть эффективнее в 8000 раз // Управление школой. - 1999. - Сентябрь. -№36. - С. 5-6.
Редько В.Г. Місце і роль підручника в навчанні іноземної мови в середній школі // Педагогіка і психологія. - 1998. - №2. - С. 41-47.
Савченко О. Сучасний підручник має готувати учня до самоосвіти // Освіта України. - 1996. - Грудень. - №19. - С. 3.
Скаткин М.Н. Об усилении воспитывающей и развивающей функций учебника // Проблемы школьного учебника. - М.: Просвещение, 1979. - Вып. 7. - С. 20-38.
Соболева О.Л. Время писать новые учебники // Мир образования. - 1997. -№6. - С. 52-54.
Степанишин Б. Яким бути підручникові з літератури? // Освіта. - 1998. - 30 вересня - 7 жовтня. - С. 3.
Степанишин Б. Яким бути підручникові з літератури? // Освіта. - 1998. -21-28 жовтня. - С. 10-11.
Філіппова Т.М. Підручник нового покоління: яким йому бути? // Рідна школа. - 1993. - №5. - С. 41-43.
Фіцула М.М. Педагогіка. Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти. - Тернопіль: “Навчальна книга - Богдан”, 1999. - 192 с.
Орієнтири концепції навчальної книжки і підручника / А.В. Фурман, С.І. Атаманенко, В.В. Клименко, О.І. Цедик // Рідна школа. - 1993. - №1. - С.17-21.
Фурман A.B. Підручник у модульно-розвивальній системі: зміст, структура, оформлення / / Рідна школа. - 2000. - №7. - С. 23-31.
Фурман A.B. Психокультура української ментальності. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 132 с.
Фурман A.B. Розвивальний підручник: підходи до розуміння і створення // Рідна школа. - 1995. - №6. - С. 45-49.
Фурман A.B. Технологія створення граф-схем навчальних курсів у модульно-розвивальній системі // Рідна школа. -1997. - №2. - С. 25-34.
Шульце Г. Размышления о воспитательных возможностях учебника для социалистических стран // Проблемы школьного учебника. - М.: Просвещение, 1979. - Вып. 7. - С. 198-207.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).