РЕФЛЕКСИВНІ ПРОЦЕСИ НА НОРМАТИВНО-РЕГУЛЯЦІЙНОМУ ПЕРІОДІ МОДУЛЬНО-РОЗВИВАЛЬНОГО НАВЧАННЯ
Ключові слова:
інноваційна освітня діяльність, модульно-розвивальна система A.B. Фурмана, нормативно-регуляційний період, особистісна рефлексія, рефлексивний моніторинг, ретроспективна схематизація, суб’єктивне привласнення знань, ідентифікаціяАнотація
У статті поглиблені уявлення про рефлексивні механізми нормування знань, виділені етапи особистісного прийняття соціокультурних принципів і норм наступниками, розглянуті механізми особистісної рефлексії - самомобілізація та самоорганізація на нормативно-регуляційному періоді модульно-розвивального освітнього циклу.Посилання
Бажанов В.А. Рефлексия в современном науковедении // Рефлексивные процессы и управление. - 2002. - №2. - С. 73-89.
Балл Г. А. Нормы деятельности и творческая активность личности // Вопросы психологии. - 2002. - №2 . - С. 137-141.
Большунов А.Я., Молчанов В.А., Трофимов Н.М. Динамика рефлексивных актов в продуктивной мыслительной деятельности // Вопросы психологии. - 1983. - №5. - С. 117-124.
Бугрименко Е.А. Научная жизнь. IV Эльконинские чтения // Вопросы психологии. - 2002. - №2 . - С. 137-141.
Бугерко Я. Динаміка різновидів рефлексії у модульно-роз-вивальному навчальному циклі // Психологія і суспільство. -2002. - №3-4. - С. 142-159.
Бугерко Я.М. Рефлексивні механізми суб’єктивного привласнення загальнолюдського досвіду у форматі вітакультурної парадигми // Інформаційний бюлетень Інституту експериментальних систем освіти. - Вип. 4. - Тернопіль: Економічна думка, 2004. - С. 50-51.
Голод А. Функціонування норм у структурі інноваційного освітнього процесу // Економіка освіти: Зб. наук. праць. - Т.1. - Тернопіль: Економічна думка, 2001. - С. 192-198.
Гуменюк О.Є. Психологія впливу: Монографія. - Тернопіль: Економічна думка, 2003. - 304 с.
Гуменюк О. Психологічний оргвплив у структурі мо-дульно-розвивальних взаємин // Психологія і суспільство. -2002. - №3-4. - С. 59-82.
Гуменюк О. Феномен полімотивації // Психологія і суспільство. - 2001. - №1. - С.74-123.
Гуменюк О.Є. Періоди обґрунтування і зреалізування модульно-розвивальної системи освіти // Зб. мат. до регіональної наук.-метод. конф. “Технологія інноваційного пошуку в системі вищої освіти”. - Тернопіль: Економічна думка, 2002.- С. 56-57.
Давыдов В.В. Новый поход к пониманию структуры и содержания деятельности // Вопросы психологии. - 2003. -№2 . - С. 42-49.
Климов И.А. Социологическая концепция Энтони Гид-денса // Социологический журнал. -2000. - № 1-2. - С. 16-22.
Климова Г.П. Освіта як вид діяльності // Проблеми освіти: Наук.-метод. зб. - Вип. 3. - К.: ІСДО, 1995. - 148 с.
Коміссаров В. Модель соціально-культурного простору експериментальної школи та її емпіричне обґрунтування // Психологія і суспільство. - 2002. - № 3-4. - С. 83-104.
Ладенко И.С., Семенов И.Н., Степанов С.Ю. Формирование творческого мышления и культивирование рефлексии: Препр./ АН СССР. - Новосибирск: ИИФИФ СО, 1990. - 65 с.
Лебедев В.П., Орлов В.А., Панов В.И. Практико-ориен-тированые подходы к развивающему обучению // Педагогика. - 1996. - №5. - С. 24-26.
Лебедев В.П., Орлов В.А., Панов В.И. Психодидактические аспекты развивающего обучения // Педагогика. - 1996. - №6. - С. 25-30.
Лепский А.Е., Задорожнюк И.Е. Рефлексивные процессы и новое качество управленческих решений // Психологический журнал. - 2001. - Т. 22, №4. - С. 122-127.
М'ясоїд П.А. Загальна психологія. - К.: Вища школа,
- 487 с.
Нечаев Н.Н. А.Н. Леонтьев и П.Я. Гальперин : диалог во времени // Вопросы психологии. -2003. - №2. - С. 57-69.
Пермякова И. Ценности образования как основания культурологического подхода // http//ecl.ru.HTM_pages/news/ konferen/html/a/permiakova.htm.
Степанов С.Ю., Семенов И.Н. Проблемы формирования типов рефлексии в решении творческих задач // Вопросы психологии. - 1982. - №1. - С. 99-104.
Степанов С.Ю. Рефлексивная практика творческого развития человека и организации. - М.: Наука, 2000. - 176 с.
Степанова М.А. Место теории Гальперина П.Я. в психологической концепции деятельности // Вопросы психологии. - 2002. - №5. - С. 28-41.
Талызина Н.Ф. Деятельностный подход к механизмам обобщения // Вопросы психологии. - 2001. - №3. - С. 3-17.
Талызина Н. Ф. Развитие П.Я. Гальпериным деятельностного подхода в психологии // Вопросы психологии. - 2002. -№5. - С. 42-49.
Танасов Г.Г. Рефлексия как условие развития личности // Рефлексивные процессы и управление: Тезисы IV Междунар. симпозиума 7-9 октября 2003 г., г. Москва / Под ред. В.Е. Лепс-кого. - М.: Изд-во Института психологии РАН, 2003. - 172 с.
Фурман А.В. Вступ до теорії освітньої діяльності: Курс лекцій. - Тернопіль, 2006. - 86 с.
Фурман А.В. Теорія освітньої діяльності як метасистема // Психологія і суспільство. - 2001. - №3. - С. 105-144; 2002. - №3-4. - С. 20-58.
Фурман А.В. Соціально-психологічна експертиза модуль-но-розвивальних занять у школі.- К.: Правда Ярославичів, 1999. - 56 с.
Фурман А.В., Калугін О.І. Школа розвитку: непізнані грані фундаментальної ідеї // Рідна школа. - 1994. - № 6. - С. 26-32.
Фурман А. Теорія і практика проектування соціально-культурного змісту навчального модуля // Рідна школа. - 1997.-№2. - С. 11-22.
Щедровицкий Г.П. Рефлексия и ее проблемы // Рефлексивные процессы и управление. - 2001. - №1. - С. 47-54.
Якиманская И.С. Личностно-ориентированное обучение в современной школе. - М.: Сентябрь, 1996. - 96 с.
Giddens A. The constitution of society: Outline of the theory of structuration. - Cambridge: Polity Press, 1984.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).