СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНА ЕКСПЕРТИЗА ЕФЕКТИВНОСТІ ФУНДАМЕНТАЛЬНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ З МОДУЛЬНО-РОЗВИВАЛЬНОГО НАВЧАННЯ
Ключові слова:
модульно-розвивальна система навчання A.B. Фурмана, освітня система, соціально-психологічна експертиза, експертна оцінка, загальноосвітні принципи, критерії, параметри, показники експертизи, інноваційна діяльність, система дистанційної підготовкиАнотація
За допомогою експертної системи (анкети-звіту) “Про розвиток фундаментального експерименту з модульно-розви-вальної системи навчання” та її семи критері-ально обґрунтованих показників відстежено позитивний вплив новостворених умов на перебіг загальноосвітнього експерименту та підтверджено виконання обстежуваними пед-колективами завдань його окремих етапів, а відтак темпів нарощування інноваційних умов (щонайперше виконання програм дистанційної підготовки та повноти зреалізування відповідних експериментальних вимог.Посилання
Бим-Бад Б.М. Планирование эксперимента // Шр://Ьіш-bad.reability.ru.
Братченко С.Л. Введенние в гуманитарную экспертизу образования. - Санкт-Петербург, 1999. - 137 с.
Вирченко С., Швалб Ю. Організація і проведення гуманітарної соціально-психологічної експертизи управлінських рішень // Філософська і психологічна думка. - 1993. - № 9- 10. - С. 132-158.
Гохман О.Г. Экспертное оценивание. - Воронеж: ВГУ,
- 150 с.
Гузеев В.В. Образовательная технология: от приема до философии. - М.: Сентябрь, 1996. - 112с.
Гуманітарна експертиза: круглий стіл (частина друга) // Філософська думка. - 2005. - №1. - С. 137-159.
Гуменюк О.Є. Психологія впливу: Монографія. - Тернопіль: Економічна думка, 2003. - 304 с.
Гуружапов В.А. Вопросы экспертизы современных образовательных технологий // Психологическая наука и образование. - 1997. - №1. - С. 95-103.
Даниленко Л.І. Буркова Л.В. Вибір та оцінювання освітніх інновацій // Директор школи. - 1998. - №34. - С. 6.
Козлова О. Педагогічна експертиза інноваційної діяльності вчителя // Освіта і управління. - 1997. - Т. 1, №4. - С. 141-144.
Підласий І.П. Діагностика та експертиза педагогічних проектів. - К.: Україна, 1998. - 343 с.
Ребуха Л.З. Гуманітарна психолого-педагогічна експертиза в управлінській сфері інноваційної діяльності колективу школи // Психологія і суспільство. - 2004. - №3. - С. 106-114.
Ребуха Л.З. Психолого-педагогічні закономірності цілісного модульно-розвивального процесу // Психологія і суспільство. - 2003. - №4. - С. 75-96.
Ребуха Л.З. Психологічна експертиза інноваційної діяльності педагогічного колективу школи: Дис... канд.. психол. наук: 19.00.07. - Хмельницький, 2006. - 298 с.
Фурман А. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення. - К.: Правда Ярославичів, 1997. - 340 с.
Фурман А.В. Система інноваційної освітньої діяльності модульно-розвивальної школи та її комплексна експертиза // Психологія і суспільство. - 2005.- №2. - С. 29-76.
Фурман А.В. Соціально-психологічна експертиза ефективності модульно-розвивальних занять у школі. - К.: Правда Ярославичів. - 1999. - 56 с.
Фурман А.В. Фундаментальний соціально-психологічний експеримент у школах України: анатомія пошуку // Освіта і управління. - 1997. - Т.1, №3. - С. 39-56.
Черепанов В.С. Экспертные оценки в педагогических исследованиях. - М.: Педагогика, 1998. - 150 с.
Швалб Ю.М. Методологічні принципи експертизи педагогічних систем // Міжнародний семінар з гуманістичної психології та педагогіки (Рівне, 15-17 червня 1998). - Київ -Рівне.: Ліста, 1998. - С. 108.
Швалб Ю.М. Психологічна оцінка в інноваційній системі освіти // Творча спадщина Г.С. Костюка. - К.: РННЦ “ДВІНІТ”, 2000. - С. 207-208.
Экспертные оценки в социологических исследованиях / Крымский С.Б., Жилен Б.Б., Паниотто В.И., Бевзенко Л.Д. и др. - К.: Наукова думка, 1990. - 318 с.
ЯсвинВ.А. Экспертиза школьной образовательной среды. - М.: Сентябрь, 2000. - 128 с.
StefikM., Aikins J., BalzerR., Beniot J., Binnbaum L., Haues-Roth F., Saeerdoti E. The Organization of Expert Systems: A. Prescriptive Tutorial. Research Report VLST-82-1, 1982. - 297 р.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).