ДОСЛІДЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ РОЗВИТКУ РЕФЛЕКСИВНОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Ключові слова:
модульно-розвивальна система навчання А.В.Фурмана, рефлексивні процеси, інтелектуальна, особистісна, смислова рефлексії, рефлексивна активність, рівні та риси рефлексивності, рефлексивно-регулятивні показникиАнотація
Відповідно до поставлених завдань і концептуальної основи дослідження здійснити емпіричне вивчення рефлексивних процесів учнів контрольних та експериментальних шкіл та обґрунтувати відмінності у розвитку їхньої інтелектуальної, особистісної та смислової рефлексивності.Посилання
Белкина В.Н. Возрастная динамика развития рефлексии на разных стадиях педагогической профессионализации / В.Н.Белкина, И.И.Ревякина // Ярославский педагогический вестник. - 2003. - № 1 (34). - С. 2-7.
Божович Л.И. Проблемы формирования личности / Лидия Ивановна Божович. - М.: Изд-во «Ин-тут практ. психологии», Воронеж: НПО «МОДЭК», 1995.- 347 с.- (Психологи отечества: избранные психологические труды. в 70-ти т.).
Борытко Н.М. Пространство воспитания: образ бытия: [монография] / Николай Михайлович Борытько. - Волгоград: Перемена, 2000. - 225 с.
Боцманова М.Э. Показатели и урони рефлексии в оценке и самооценке качеств личности в младшем школьном возрасте / М.Э. Боцманова, А.В. Захарова // Новые исследования в психологии. - М.: Педагогика, 1983. - № 2 (29). - С. 45-48; 1984. - № 1 (30). - С. 28-30.
а. Бугерко Я. Категоріальний аналіз рефлексії як явища, процесу, стану, властивості / Ярослава Бугерко // Психологія і суспільство. - 2008.- № 1. - С. 93 -105.
б. Бугерко Я. Динаміка різновидів рефлексії у модульно-розвивальному навчальному циклі / Ярослава Бугерко // Психологія і суспільство. - 2002.- № 3-4. - С.142 -159.
Выготский Л. С. Собрание сочинений: в 6-ти т. / Лев Семенович Выготский. - М.: Педагогика, 1982 - 1984. - Т. 4 : Динамика и структура личности подростка. - 1983. - С.220-242.
Гуменюк О. Духовно-універсумне самотворення -центральна ланка психологічного впливу / Оксана Г уменюк // Психологія і суспільство.- 2003. - № 4. - С. 10-28.
Гуменюк О.Є. Психологія Я-концепції : [монографія] / Оксана Євстахіївна Гуменюк. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 186 с.
Давыдов В.В. К проблеме совершенствования методов подготовки руководителей / В.В. Давыдов, В.С. Лазарев, С.Д. Не-веркович // Психолог. журнал. - 1989. - Т.10, № 1.- С. 30- 40.
Давыдов В.В. Теория развивающего обучения : [монография] / Василий Васильевич Давыдов - М.: ИНТОР, 1996. - 541 с.
Деева Н.А. Рефлексивные механизмы переживания кризиса и изменение ценносно-смысловой сферы: дис. .. .канд.психол.наук: 19.00.01 / Деева Наталья Александрова. - Омск, 2005.- 186 с.
Зак А.З. Экспериментальное изучение рефлексии у младших школьников / А.З. Зак // Вопросы психологии.-1978. - № 2. - С. 102-110.
Зарецкий В.К. Рефлексивно-личностный аспект формирования решения творческих задач / В.К Зарецкий, И.Н. Семенов, С.Ю. Степанов // Вопросы психологии. - 1980.- № 5. - С. 112-117.
Карпов A.B. Психология рефлексивных механизмов деятельности: [монография] / Анатолий Викторович Карпов. - М..: Изд-во “Институт психологии РАН”, 2004. - 424 с.
Кон И. С. Психология старшеклассника // Игорь Семенович Кон.- М.: Просвещение, 1982. - 207 с. - (Б-ка классного руковод.).
Кудрявцев B. Т. Предпосылки личностного роста в развивающем образовании / В.Т.Кудрявцев, Г.К.Уразалиева // Вопросы психологии. - 2005. - № 4. - С. 52-64.
Ладенко И.С. Формирование творческого мышления и культивирование рефлексии // И.С. Ладенко, И.Н. Семенов, С.Ю. Степанов. - Новосибирск.: Препринт, 1990. - 65 с.
Лазарук A. Розвиток ціннісно-смислової сфери особи за модульно-розвивального навчання / Андрій Лазарук // Психологія і суспільство. - 2002. - № 3-4. - С. 170 -186.
Мухина B.C. Возрастная психология: Феноменология развития, детство, отрочество / Валерия Сергеевна Мухина. -М.: Академия, 2002. - 456 с. -(Серия «Высшее образование»)
Пономаренко Л.І. Розвиток рефлексивності у підлітків з відхиленою поведінкою : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / Л.І. Пономаренко. - Одеса, 2003.- 15 с.
Психология личности. Хрестоматия по психологии личности: в 2 т. / [ред.-состав. Д.Я. Райгородский]. - Самара: Изд. Дом «БАХРАХ-М».- 2000.- Т.1. - 448 с.
Романко В.Г. Исследование особенностей рефлексивного контроля / В.Г. Романко // Новые исследования в психологии. - М.: Педагогика.- 1983. - № 1 (28). - С.52-56.
Семенов И.Н. Проблемы психологического изучения рефлексии и творчества / И.Н.Семенов, С.Ю. Степанов // Вопросы психологии. - 1983. - № 5. - С.162-164.
Слободчиков В.И. Основы психологической антропологии. Психология человека: Введение в психологию субъективности: уч.пос.[для вузов] / В.И. Слободчиков, Е.И. Исаев - М.: Школа-Пресс, 1995. - 384 с.
Фурман A.B. Вступ до теорії освітньої діяльності: курс лекцій / А.В. Фурман. - Тернопіль: ІЕСО, 2006. - 86 с.
Фурман A.B. Ідея професійного методологування : [монографія] / Анатолій Васильович Фурман. - Тернопіль: Економічна думка, 2008. - 205 с.
Хаяйнен E.B. Условия становлення личностной рефлекси в подростковом возрасте: дис канд. психол. наук: 19.00.13 / Хаяйнен Елена Валентиновна.- М., 2005. - 206 с.
Эльконин Д.Б. Избранные психологические труды / Даниил Борисович Эльконин - М.: Педагогика, 1989. - 560 с.- (Труды д.чл. и чл.-кор. АПН СССР).
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).