МОДУЛЬНО-РОЗВИВАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ МИСЛЕДІЯЛЬНОСТІ -СХЕМА ПРОФЕСІЙНОГО МЕТОДОЛОГУВАННЯ
Ключові слова:
професійне методологування (ПM), миследіяльність (MÄ), мислення, діяльність, знання, розуміння, рефлексія, інтерпретація, категорізація, системно-миследіяльнісна методологія ( CMÄ-методологія), вітакультурна методологія (BK-методологія)Анотація
Уперше отримали гіпотетичне розв’язання чотири логічно пов’язаних проблеми генезису професійного методологу-вання як свідоме збалансування науково-дослідницької та інноваційно-освітньої діяльностей у системі соціогуманітарної науки, взаємодопо-внення поясів миследіяльності та методологу-вання у системі вітакультурно зорієнтованої методологічної роботи, типології методологічних модулів, що повно проектує ідеальний простір організації досконалого групового мисле-зреалізування методологів, а також передумов, принципів і правил просторово-часового уможливлення аналізованого методологування.
Посилання
Алексеев Н.Г. Культурное значение методологии // Вопросы методологии. - 1997. - №3-4. - С. 64-72.
Анисимов О.С. Методология: функция, сущность, становление (динамика и связь времен). - М.: ЛМА, 1996. - 380 с.
Бабайцев А.Ю. СМД-методология // Новейший философский словарь. - 3-е изд., исправл. - Мн.: Книжный Дом, 2003. - С. 923-926.
Волков В.Е. Образовательная программа сети методологических лабораторий // Вопросы методологии. - 1994. - №3-4. - С. 140-141.
Громыко Ю.В. Московская методологическая школа: социокультурные условия возникновения, идейное содержание, проблемы развития // Вопросы методологии. - 1991. - №4. - С. 21-39.
Гуменюк О.Є. Методологічна модель інноваційно-психологічного клімату // Психологія і суспільство. - 2005. - №4. - С. 70-83.
Гуменюк О. Є. Методологічна план-карта дослідження інноваційно-психологічного клімату // Вітакультурний млин. - 2005. Модуль 2. - С. 12-17.
Гуменюк О. Є. Модульно-розвивальне навчання: соціально-психологічний аспект / За ред. А.В. Фурмана. - К.: Школяр, 1998. - 112 с.
Гуменюк О. Освітнє спілкування як інформаційний, діловий, психосмисловий і самосенсовий різновиди обміну // Психологія і суспільство. - 2005. - №3. - С. 78-99.
Гуменюк О.Є. Психологія впливу. - Тернопіль: Економічна думка, 2003. - 304 с.
Гуменюк О.Є. Психологія Я-концепції. - Тернопіль: Економічна думка, 2004. - 310 с.
Гуменюк О. Феномен полімотивації: сутнісний зміст взаємин за модульно-розвивальної оргсистеми // Психологія і суспільство. -2001. - №1. - С. 74-123.
Дубровский В.Я. О методе разработки схемы научной концепции и её генезиса: к постановке проблемы // Вопросы методологии. -1995. - №1-2. - С. 56-73.
Зинченко А.П. «Изготовление мысли» по ГП. Щедровицкому // Вопросы методологии. - 1996. - №1-2. - С. 123-127.
Зинченко А.П. К программе работ по теме “Схемы и механизмы схематизации в мыследеятельности” // Кентавр. - 1994. - №1. - С. 3-8.
Зинченко А.П. Понятие об исследованиях в мыследеятельности // Вопросы методологии. - 1994. - №1-2. - С. 41-46.
Зинченко А.П. Программа строительства современной системы образования // Вопросы методологии. - 1994. - №3-4. - С. 141-145.
Казміренко В.П. Соціально-психологічна регуляція діяльності організацій // Психологія і суспільство. - 2004. - №2. - С. 5-29.
Коміссаров В.О. Соціально-культурний простір експериментальної школи / За ред. А.В. Фурмана. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 144 с.
Копылов Г. К вопросу о природе “научных революций” // Кентавр. - 2003. - №31. - С. 46-57.
Копылов Г. Методология и методологизация в контексте времени // Кентавр. - 1992. - №1. - Вып.5. - С. 6-11.
Копылов Г.Г. Пространственные представления в СМД-методологии: постановка проблемы и анализ карты как инструмента “схватывания” пространства // Вопросы методологии. - 1992. - №1-2. - С. 39-45.
Крайчинская С.Б. Локальная образовательная система. Штрихи к проекту // Вопросы методологии. - 1994 - №3-4. - С. 151-153.
Кримський С.Б. Запити філософських смислів. - К.: Вид. ПАРАПАН, 2003. - 240 с.
а. Лакатос И. Фальсификация и методология научно-исследовательских программ. - М.: Медиум, 1995. - 184 с.
Луковенко Ю.В. Дисциплина ума // Вопросы методологии. - 1994. - №3-4. - С. 156-158.
Марача В. Встреча методолога и самосознания // Кентавр. -1991. - №2. - Вып. 4. - С. 25-37.
а. Марача В. Структура и развитие науки с точки зрения методологического институционализма // Кентавр. - 2004. - №33. - С. 45-63.
Мейтув П., Буторин В. Схематизация в методологической работе // Кентавр. - 1994. - №1. - С. 9-17.
Никитин В.А. Идея образования или содержание образовательной политики. - К.: Оптима, 2004. - 205 с.
Попов Б.В. Альтернативна модель етносу та людини. (Кілька зауваг щодо вітацентричної парадигми) // Філософська думка. - 2001. - №3. - С. 37-53.
Попов И.Н., Семёнова Г.Д. Самореферентность пространства методологии (к 25-летию ММПК) // www.circle.ru.
Подшивалкина В.И. Социальные технологии: проблемы методологии и практики. - Кишинев: Центр. типография, 1997. - 352 с.
Путеводитель по методологии Организации, Руководства и Управления: Хрестоматия по работам ГП. Щедровицкого. - М.: Дело, 2003. - 160 с.
Путеводитель по основным понятиям и схемам методологии Организации, Руководства и Управления: Хрестоматия по работам ГП. Щедровицкого. - М.: Дело, 2004. - 208 с.
Рац М. Место нормирования и его стратегия в процессах развития // Кентавр. - 2005. - №35. - С. 7-13.
5. Ребуха Л. Особливості методологування під час проведення психологічної експертизи // Вітакультурний млин. - 2005. - Модуль 2. - С. 54-57.
Ревасевич І. Методологічні орієнтири дослідження адаптації у системі структурованого вітакультурного простору //Вітакультурний млин. - 2005. - Модуль 2. - С. 45-49.
Реут Дм. Аксиоматическая методология на марше // Кентарв. - 2003. - №31. - С. 58-63.
Рибалка В.В. Методологічні питання наукової психології (Дос-
від особистісно центрованої систематизації категоріально-поняттєвого апарату). - К.: Ніка-Центр, 2003. - 204 с.
Сааков В.В. Эпистемологическая проблематика в разработке системы методологических лабораторий // Вопросы методологии. - 1994. - №3-4. - С. 158-159.
Сазонов Б. К истории ММК в свете перспектив игрового движения // Вопросы методологии. - 1991. - №1. - С. 132-139.
Стёпин В. С. Генезис социально-гуманитарных наук (философский и методологический аспекты) // Вопросы философии. - 2004. №3. - С. 37-43.
Стёпин В.С. Культура // Вопросы философии. - 1999. №8. -С. 61-71.
Телегин С. Как быть? // Страна и мир. - Мюнхен, 1989.
Фурман А.В. Вступ до методології проблемного навчання. -К.-Донецьк: Ровесник, 1993. - 80 с.
Фурман А.В. Вітакультурне обґрунтування практичної психології // Практична психологія і соціальна робота. - 2003. - №4. - С. 9-13.
Фурман А. Етапи постановки та розв’язання освітньої задачі у цілісному модульно-розвивальному процесі // Технологія інноваційного пошуку в системі вищої освіти: Зб. матер. до Другої регіон. наук.-пр. конф. - Тернопіль: Економічна думка, 2003. - С. 99-102.
Фурман А. Категорії вітакультурної методології як ефективний засіб аналізу і розв’язання складних проблем // Інститут експериментальних систем освіти: Інформ. бюлетень. - Вип. 4. - 2004. - С. 4-7.
Фурман А.В. Методологічна модель Школи розвитку // Рідна школа. - 1994. - №6. - С. 19-25.
Фурман А.В. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення. - К.: Правда Ярославичів, 1997. - 340 с.
Фурман А. Освітологія як синтетична наукова дисципліна: проблема завдань, об’єкта, предмета, методу // Вітакультурний млин. - 2006. - Модуль 3. - С. 4-9 (у друці).
Фурман А. Постання освітології, або похід за горизонт відомого // Психологія і суспільство. - 2003. - №4. - С. 5-9.
Фурман А.В. Проблемні ситуації в навчанні. - К.: Рад. школа, 1991. - 191 с.
Фурман А. В. Психолого-педагогічна теорія навчальних проблемних ситуацій: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / Інститут психології АПН України. - К., 1994. - 64 с.
Фурман А.В. Психокультура української ментальності. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 132 с.
Фурман А. Рівні та критерії методологування у професійному здійсненні науково-дослідної діяльності // Вітакультурний млин. -2005. - Модуль 1. - С. 5-13.
Фурман А.В. Методологія наукових досліджень: Модульно-розвивальний підручник. - Тернопіль: Економічна думка. 2005. - 40 с.
Фурман А. Система інноваційної освітньої діяльності мо-дульно-розвивальної школи та її комплексна експертиза // Психологія і суспільство. - 2005. - №2. - С. 29-75.
Фурман А. Соціальне розуміння - основа паритетної освітньої співдіяльності // Наукове проектування інноваційних та альтернативних систем вищої освіти: Зб. матеріалів. - Тернопіль: Економічна думка, 2000. - С. 49-52.
Фурман А. Структура і зміст професійного методологування / / Вітакультурний млин. - 2005. - Модуль 2. - С. 4-11.
Фурман А. Теорія освітньої діяльності як метасистема // Психологія і суспільство. - 2001. - №3. - С. 105-144; 2002. - №3^. - С. 20-58.
Фурман А.В. Теорія освітньої діяльності як психодидактична система // Наукові записки Тернопільського державного педуніверситету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. - 2001. - №9. - С. 3-17.
Фурман А.В. Фундаментальний соціально-психологічний експеримент у школах України: анатомія пошуку // Освіта і управління. - 1997. - Т.1, №4. - С. 39-56.
Фурман А.В., Гуменюк О.Є. Модульно-розвивальне навчання: передумови, новації впровадження // Освіта і управління. - 1997. -Т.1, №4. - С. 94-124.
Щедровицкий Г.П. Избранные труды. - М.: Шк. культ. полит., 1995. - 760 с.
Щедровицький Г. Методологічна організація сфери психології // Психологія і суспільство. - 2000. - №2. - С. 7-24.
Щедровицький Г. Методологічна організація системно-структурних досліджень і розробок // Психологія і суспільство. - 2004. -№2. - С. 30-49.
Щедровицкий Г.П. Онтология и онтологическая работа // Вопросы методологии. - 1996. - №3-4. - С. 35-92.
Щедровицкий Г.П. Проблемы организации исследований: от теоретико-мыслительной к оргдеятельностной методологии анализа // Вопросы методологии. - 1996. - №3-4. - С. 3-15.
Щедровицкий Г.П. Сладкая диктатура мысли // Вопросы методологии. - 1994. - №1-2. - С. 9-13.
Щедровицький Г. Розуміння та інтерпретації схеми знання // Психологія і суспільство. - 2001. - №4. - С. 8-15.
Щедровицкий П.Г. Мышление, методологическая работа и развитие // Вопросы методологии. - 1992. - №1-2. - С. 30-38.
Щедровицкий П.Г. Пространство свободы // Народное образование. - 1997. - №1. - С. 46-51.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).