НАУКОВЕ ПРОЕКТУВАННЯ РОЗВИВААЬНОЇ КОМУНІКАЦІЇ У ЦІАІСНОМУ ОСВІТНЬОМУ МЕТАПРОЦЕСІ
Ключові слова:
інноваційна поведінка, освітній оргпроцес, модульно-розвивальне навчання, соціокультурне проектування, соціальний діалог, спілкування, комунікація, інтеракція, перцепція, духовно-інтуїтивний аспект, освітні сценарії, соціопроекти, паритетна діяльністьАнотація
Здійснюється науковий аналіз змісту проектної діяльності за основними періодами модуль-но-розвивального оргциклу та аспектами-сторонами соціального спілкування; характеризуються рівні наукового проектування комунікативного взаємообміну як учинково-діяльніс-ний перебіг освітотворення; емпірично обґрунтовується структурно-часова динаміка соціальних процесів за повноцінного спілкування учасників взаємин.
Посилання
Ананьев Б.Г. Психология и проблемы человекознания / Под ред. A.A. Бодалева. - М.: Инст. практ. психологии, Воронеж: НПО МОДЭК, 1996. - 384 с.
Андреева Г.М. Социальная психология: Уч. пос. - М.: Аспект-Пресс, 1999. -376 с.
Бахтин М.М. Эстетика словесного творчества. - М.: Искусство, 1986. - 445 с.
Библер В. С. От наукоучения - к логике культуры: Два филос. введения в двадцать первый век. - М.: Политиздат, 1990. - 413 с.
Бригадир М.Б. Принципи і параметри соціально-психологічного проектування освітніх систем // Психологія і суспільство. - 2000. - №1. - С. 60-80
Бригадир М.Б. Система механізмів, параметрів і критеріїв наукового проектування освітнього процесу як цілісної оргструк-тури // Психологія і суспільство. - 2001. -№1. - С. 133-149.
Бобнева Н.И. Социальные нормы и регуляция поведения. - М.: Наука, 1978. -310 с.
Бодалев А. А. Личность и общение: Избр. психол. труды. - М.: Междунар. пед. акад., 1995. - 326 с.
Бурлачук Л.Ф., Морозов С.М. Словарь-справочник по психодиагностике. - СПб.: ПитерКом, 1999. - 528 с.
Буш Г.Я. Диалогика и творчество. - Рига: Авотс, 1985. - 316 с.
Гуменюк О.Є. Модульно-розвивальне навчання: соціально-психологічний аспект / За ред. А.В. Фурмана. - К.: Школяр, 1998. - 112 с.
Гуменюк О.Є. Соціальна психологія модульно-розвивальної освіти : концептуальні моделі // Інститут експериментальних систем освіти (науково-дослідний): Інформаційний бюлетень. - Тернопіль: Економічна думка, 2001. - С. 12-17.
Гуменюк О.Є. Технологічна організація спілкування за модульно-розвивальної системи // Психологія і суспільство. - 2001. - №3 - С. 145-159.
Донченко О.А. Психологія трансперсо-нальних конструктів // Психологія і суспільство - 2001. - №3. - С. 44-104.
Економіка освіти: Зб. наук. праць. НДЦ “Економіка вищої освіти” НДІ вищої освіти АПН України. - Т.1. - Тернопіль: Економічна думка, 2001. - 285 с.
Казмиренко В.П. Социальная психология организаций: Монография. - К.: НЗУУП, 1993. - 384 с.
Коберник О.М. Проектування навчально-виховного процесу в школі // Рідна школа. - 1999. - №3. - С. 64-66.
Корнев М.Н., Коваленко А.Б. Соціальна психологія: Підручник. - К.: 1995. -304 с.
Куницына В.Н., Казаринова Н.В., По-гольша В.М. Межличностное общение. Уч. для вузов. - СПб.: Питер, 2001. - 544 с.
Курбатов В.И., Курбатова О.В. Социальное проектирование: Учебн. пособие. Ростов-на-Дону: Феникс, 2001. - 416 с.
Линчевский Э.Э. Психологические аспекты взаимопонимания. - Л.: Знание, 1982. - 185 с.
Ломов Б.Ф. Методологические и теоретические проблемы психологии. - М.: Наука, 1984. - 443 с.
Майерс Д. Социальная психология: Пер. с англ. - СПб.: Питер-Пресс, -1997. -685 с.
Наукове проектування інноваційних та альтернативних систем вищої освіти: Зб. матер. до Всеукраїнської наук.-практ. конференції. -Тернопіль: Економічна думка, 2000. - 224с.
Ночевник М.Н. Человеческое общение. - М.: Политиздат, 1988. - 97 с.2б.Освітні сценарії. Метод. посібник / За заг. ред. В.В. Чухна, Н.В. Запорожець.
- Харків: Ранок, 2000. - 110 с.
Парыгин Б. Д. Основы социальнопсихологической теории. - М.: Мысль, 1971. - 348 с.
Потеряхин А.Л. Психология управления: Основы межличностного общения. - К.: ЛИРА-Р, 1999. - 384 с.
Психология масс. Хрестоматия. / Ред.-сост. Райгородский Д.Я. - Самара: БАХРАХ, 1998. - 592 с.
Роменець В.А., Маноха І.П. Історія психології ХХ століття. Навч. посібник. -К.: Либідь, 1998. - 992 с.
Роменець В.А. Психологія творчості. - К.: Вища школа, 1971. - 248 с.
Роджерс Э., Арагвала-Роджерс Р. Коммуникация в организации. Пер. с англ. - М.: Экономика, 1980. - 176 с.
Словарь практического психолога / Сост. С.Ю. Головин. - Минск: Харвест, 1998. - 800 с.
Советова О.С. Основы социальной психологии инноваций. Учебное пособие. -СПб.: Изд-во С.-Пб. ун-та, 2000. - 152 с.
Социальное проектирование в сфере культуры. От замысла к реализации: Сб. науч. трудов. - М.: Изд-во НИИ культуры, 1988. - 187 с.
Социальное проектирование / Ж.Т. То-щенко, Н.А. Аитов, Н.И. Лапин. - М.: Мысль, 1982. - 254 с.
Столяренко Л.Д. Основы психологии. - Ростов-на Дону: Феникс, 1999. - 672 с.
Сценарії модульно-розвивальних занять // Педагогічний вісник: Спецвипуск. - 2000. - №1. - С. 48-60
Третьяченко В.В. Колективні суб’єкти управління: формування, розвиток та психологічна підготовка. - К.: Стилос, 1997. - 585 с.
Філософський словник / За ред. B.І. Шинкарука. - 2-ге вид., перероб. і доп. - К.: УРЕ, 1986. - 800 с.
Фурман А.В. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення. Монографія. - К.: Правда Ярославичів, 1997. - 340 с.
Фурман А.В. Психокультура української ментальності: Наукове видання. -Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 132 с.
Фурман А.В. Система інноваційного програмово-методичного забезпечення мо-дульно-розвивального навчання // Педагогічний вісник: Спецвипуск. - 2000. - №1. - C. 4-48.
Фурман А.В. Теорія і практика проектування соціально-культурного змісту навчальних модулів // Рідна школа. - 1998. -№10. - С. 11-22.
Фурман А.В. Теорія освітньої діяльності як метасистема // Психологія і суспільство. - 2001. - №3. - С. 105-144.
Шибутани Т. Социальная психология: Пер. с англ. - М.: Ростов-на Дону: Феникс, 1999. - 544 с.
Щепаньский Я. Элементарные понятия социологии. - М.: Прогресс - 1969. - 238 с.
Юцявичене П. Теория и практика модульного обучения. - Каунас, 1989. - 272 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).