ОСОБЛИВОСТІ ВЗАЄМОДІЇ ЛЮДИНИ ТА ЕКОНОМІКИ У ПРЕДСТАВНИКІВ РІЗНИХ КУЛЬТУР
Ключові слова:
індивід, суб’єкт, особистість, економіка, культура, психокультура, кроскультурний підхід, “рак”, “риба”, “акула”, “дельфін”, дистанція влади, уникнення невизначеності, індивідуалізм-колективізм, маску-лінність-фемінність, цінності, норми, соціальна взаємоАнотація
У статті подано короткий огляд основних концептуальних аспектів економіки як культурної сфери життєдіяльності, проаналізовано особливості взаємодії людини та економіки у кроскультурному форматі, розглянуто класифікацію етичних типів суб’єктів економічної взаємодії у діловому просторі та описано їх психологічні портрети; обґрунтовується зв’язок культури з виробничими цінностями, котрому притаманні такі психокультурні параметри: дистанція влади, уникнення невизначеності, індивідуалізм-колективізм, маску-лінність-фемінність.
Посилання
Андерсон Р., Шихирев П. “Акулы” и “дельфины” (психология и этика российско-американского делового партнерства). - М.: Дело ЛТД, 1994. - 208 с.
Буян І. Взаємодія людини та економіки як суспільна проблема // Психологія і суспільство. - 2003. - № 4. - С. 54—61.
Буян І. Основні теоретичні підходи до проблеми взаємодії людини та економіки // Психологія і суспільство. -
- № 1. - С. 56-62.
Буян І. Складові взаємозалежності і взаємодії людини та економіки // Психологія і суспільство. - 2004. - № 3. - С. 75-81.
Гіл, Чарлз В. Л. Міжнародний бізнес: Конкуренція на глобальному ринку / Пер. з англ. А. Олійник, Р.Ткачук. - К.: Основи, 2001. - 85б с.
Гуменюк О. Є. Модульно-розвивальна система як об’єкт соціально-психологічного аналізу. Дис. ...канд. психол. наук. - К.,1999. - Київський університет імені Тараса Шевченка: 19.00.05. - 185 с.
Гуменюк О. Є. Психологія впливу. - Тернопіль: Економічна думка, 2003. - 304 с.
Донченко О. Психологія трансперсональних конст-руктів // Психологія і суспільство. - 2001. - № 3. - С. 44-104.
ЗадорожнюкЕ.И. Конференция по экономической психологии // Вопросы психологии. - 2001. - № 1. - С. 154-157.
а. Карпенко З. Етнофункціональні передумови підприємницької діяльності в Прикарпатському регіоні // Психологія і суспільство. - 2000. - № 1. - С. 52-59.
Киричук О. В. Проблеми психології педагогічної взаємодії // Психологія. - К.: Освіта. - 1991. - Вип. 37. - С. 3-12.
Кондаков В. М. Логический словарь-справочник. - 2-е изд. - М.: Наука, 1976. - 720 с.
Майєр Дж., Олесневич Д. Міжнародне середовище бізнесу: Конкуренція та регулювання у глобальній економіці / Пер. з англ. - К.: Либідь, 2002. - 703 с.
Малахов С. В. Интраэкономическая модель экономического поведения и “илюзия прибыльности” // Психологический журнал. - 1991.- Т. 12, № 4. - С. 50-60.
Малахов С. В. “Экономический человек” и рациональность экономической деятельности (обзор зарубежных исследований) // Психологический журнал. - 1990. - Т. 11, № 6.- С. 38-46.
Мацумото Д. Психология и культура. - СПб.: Прайм-ЕВРОЗНАК, 2002. - 416 с.
Мочерний С. Економічна культура // Економічна енциклопедія: У трьох томах. - Т.1. - К.: Вид. центр “Академія”, 2000. - С. 422-423.
Погорлецкий А.И. Экономика зарубежных стран: Учебник. - 2-е изд. - СПб.:Изд-во Михайлова В. А., 2001. - 492 с.
Психология. Учебник для экономических вузов / Под общ. ред. В.Н. Дружинина. - СПб.: Питер, 2000. - 672 с.
Психология и культура / Под ред. Д. Мацумото. -СПб.: Питер, 2003. - 718 с.
Пястолов С. М., ЗадорожнюкИ.Е. Психологический прорыв в экономической теории // Психологический журнал. - 2003. - Т. 24, № 4.- С. 29-30.
Сірка А. Як провадити бізнес з американцями і канадцями: що необхідно знати, щоб мати успіх у світі міжнародного бізнесу. - К.: Кобза, 1994. - 360 с.
Слободчиков В. И., Исаев Е. И. Антропологический принцип в психологии развития // Вопросы психологии. -1998. - № 6. - С. 3-17.
Философия экономики: Учеб. пособие для высш. учеб. заведений / Отв. ред. С.В. Синяков. - К.: Альтерпрес,
- 384 с.
Фурман А. Концептуально-змістові засади економіки освіти // Економіка освіти: Збірка наукових праць НДЦ “Економіка вищої освіти” НДІ вищої освіти АПН України. - Т1. -Тернопіль: Економічна думка, 2001. - С. 11-19.
Фурман А. В. Психокультура української ментальності. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 132 с.
Фурман А. Українська ментальність та її культурно-психологічні координати // Психологія і суспільство. - 2001.
- № 1. - С. 9-73.
Фурман А., Ревасевич І. Програма авторського курсу “Психокультура інноваційних соціосистем” // Психологія і суспільство. - 2004. - № 4. - С. 221-235.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).