АВТОРСЬКА ПРОГРАМА КУРСУ "ПСИХОЛОГІЯ Я-КОНЦЕПЦІЇ"
Ключові слова:
Я-концепція, самосвідомість, соціальна взаємодія, фізичний Я-образ, соціальні ідентичності, диференційований образ Я, Я-минуле, Я-теперішнє, Я-майбутнє, Я-усвідомлювальне (I), Я-як об’єкт (Ме), інтегральне Я (Self), когнітивна, оцінковаАнотація
Предметом вивчення цього академічного курсу є самопізнання та позитивне формування Я-концепції людини в освітній навчальній організації. При цьому Я-концепція - феномен змінний, синтетичний, синергійний, тобто такий, що постійно перебуває під впливом як зовнішніх соціально-економічних умов, так і внутрішніх - самоспричинювальних, самореалізаційних. Саме це явище являє собою центральну ланку самосвідомості, тобто те надскладне утворення внутрішнього світу людини, котре сут-нісно полягає у сприйнятті нею численних образів самої себе у потоці найрізноманітніших ситуацій соціальної взаємодії та поєднанні цих образів у цілісне узагальнене уявлення - бачення себе у форматі Всесвіту.
Посилання
Адлер А. Индивидуальная психология // История зарубежной психологии. Тексты. - М.: МГУ, 1986.
Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание: Пер. с англ. - М.: Прогресс, 1986. - 421 с.
Гуменюк О.Є. Проблематика Я у психоаналітичній теорії Зиґмунда Фройда: Лекція. - Тернопіль: Економічна думка, 2003. - 34 с.
Гуменюк О. Є. Психологія Я-концепції: Монографія. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 186 с.
Гуменюк О.Є. Спонтанно-духовна організація Я-концепції універсума: Лекція. - Тернопіль: Економічна думка, 2003. - 40 с.
Майерс Д. Социальная психология: Пер. с англ. -СПб.: Питер, 1996. - 684 с.
Маслоу А. Психология бытия: Пер. с англ. - М.: Рефл-бук, К.: Ваклер, 1997. - 304 с.
Мацумото Д. Психология и культура. - СПб.: прайм-ЕВРОЗНАК, 2002. - С. 54-72.
Психологический словарь / Под ред. В.П. Зинченко, Б .Г. Мещерякова. - М.: Педагогика-Пресс, 1997. - 440 с.
Психология самосознания. Хрестоматия. -Самара: Бахрах-М, 2000. - 672 с.
Роджерс К. К науке о личности // История зарубежной психологии. - М.: МГУ, 1986. - С. 199-230.
Роменець В.А., Маноха І.П. Історія психології ХХ століття: Навч. посібник. - К.: Либідь, 1998. - 992 с.
Фрейд З. Массовая психология и анализ человеческого Я // «Я» и «Оно». - В 2-х кн. - Тбилиси: Мерани, 1991. - Кн. 1. - С. 71-138.
Хьелл Л., Зиглер Д. Теории личности. - СПб.: Питер Пресс, 1997. - С. 105-152; С. 214-247; С. 528573.
Шибутани Т. Социальная психология. - Ростов н/ Д.: Феникс, 1999. - 544 с.
Юнг К. Аналитическая психология // История зарубежной психологии. Тексты. - М.: МГУ, 1986. - С. 143-170.
Юрченко В. Вплив взаємин між студентами і викладачами на “Я-концепцію” майбутнього вчителя // Освіта і управління. - 1997. - Т.1, №1. - С. 119-123.
Фурман А. Теорія освітньої діяльності як метасистема // Психологія і суспільство. - 2001. - №3. -С. 115-144; 2002. - №3-4. - С. 20-58.
Фурман А.В. Психодіагностика особистісної адаптованості. - Тернопіль: Економічна думка, 2000. - 197 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).