ФЕНОМЕН ПОЛІМОТИВАЦІЇ : СУТНІСНИЙ ЗМІСТ ВЗАЄМИН ЗА МОДУЛЬНО-РОЗВИВАЛЬНОЇ ОРГСИСТЕМИ
Ключові слова:
модульно-розвивальна система, техноструктура, мотив, намір, мотивація, полімотивація, мотиваційна сфера, навчальний модуль, освітня діяльність, потребомотиваційна сфера, мотиваційне спричинення, спонукальні впливи, психолого-педагогічний змістАнотація
Доводиться необхідність переорієнтації національної освіти від пізнавально-інформаційної парадигми до соцільно-культурної і, як наслідок, можливість зміни традиційної моделі шкільництва на інноваційну техноструктуру; здійснюється соціально-психологічний аналіз умов полімотивації організаційного клімату; висвітлюється проблема побутових метапотреб і способів самоактуалізації особистості (за
А. Маслоу) у психологічному визначенні змісту полімотивації; характеризуються етапи цілісного мо-дульно-розвивального процесу з точки зору закономірностей, форм і механізмів полімотивації паритетних освітніх взаємин учителя і учнів.
Посилання
Айламазьян А. М. Выбор мотивов деятельности: теоретические аспекты проблемы и экспериментальное изучение // Вопросы психологии. - 1990. - №4.
Асеев В. Г. Структурные характеристики мотивационной системы личности // Психологические проблемы социальной регуляции поведения. - М. : Наука, 1976. - С. 172-192.
Асмолов А. Г. Психология индивидуальности. - М. : МГУ, 1986. - 96 с.
Балл Г. До визначення засад раціо-гуманістичного підходу в методології психологічної науки // Психологія і суспільство. - 2000. - №2. - С. 74-90.
Бобнева М. И. Социальные нормы и регуляция поведения. - М. : Наука, 1978. -310 с.
Василюк Ф. Е. Жизненный мир и кризис: типологический анализ критических ситуаций // Психологический журнал. -1995. - Т. 16, №3. - С. 90-101.
Васильев И. А., Магомед-Эминов М.Ш. Мотивация и контроль за действием. - М. : МГУ, 1991. - 144 с.
Вилюнас В. К. Психологические механизмы мотивации человека. - М. : МГУ, 1990. - 228 с.
Гуменюк О. Є. Модульно-розвивальна система як об’єкт соціально-психологічного аналізу : Дис... канд. психолог. наук : 19.00.05. - К., 1999. - 185 с.
Гуменюк О. Є. Модульно-розвивальне навчання: соціально-психологічний аспект. - К. : Школяр, 1998. - 112 с.
Гуменюк О. Є. Полімотиваційна взаємодія як параметр інноваційної системи освіти // Наукове проектування інноваційних та альтернативних систем вищої освіти: Зб. мат. до Всеукр. н.-практ. конф. - Тернопіль: Економічна думка, 2000. - С. 35-38.
Гуменюк О. Соціальна психологія інноваційної освіти // Інститут експеримен-тальних систем освіти: Інформ. бюлетень. -Вип.2. - Тернопіль: Економічна думка, 2000. - С. 20-23.
Гришина Н. В. Психология социальных ситуаций // Вопросы психологии. - 1997. - №1. - С. 121-132.
Гэлбрейт Дж. Новое индустриальное общество: Пер. с англ. - М. : Прогресс, 1969. - 480 с.
Додонов Б. И. Структура и динамика мотивов деятельности // Вопросы психологии. - 1984. - №4. - С. 126-130.
Елфимова Н. В. Пути исследования мотивации в когнитивной психологии: сравнительный анализ // Вопросы психологии. - 1985. - №5. - С. 162-168.
Забродин Ю. М., Сосновский Б. А. Мотивационно-смысловые связи в структуре направленности человека // Вопросы психологии. - 1989. - №6. - С. 100-108.
Зерниченко А. Н., Гончаров Н. В. Мотивационный процесс, структура личности и трансформация энергии потребностей // Вопросы психологии. - 1989. - №2. - С. 73-81.
Иванников В. А. Психологические механизмы волевой регулиции. - М. : МГУ, 1991. - 142 с.
Ильин Е. П. Мотивация и мотивы. - СПб. : Питер, 2000. - 512 с.
Имедадзе И. В. Потребность и установка // Психологический журнал. - 1984. -Т. 5, №3. - С. 35-45.
Имедадзе И. В. Проблема полимотивации поведения // Вопросы психологии. - 1984. - №6. - С. 87-94.
Казмиренко В. П. Социальная психология организаций. - К. : МЗУУП, 1993. - 384 с.
Карпенко З .С. Аксіопсихологія особистості. - К. : ТОВ “Міжнар. фін. агенція”, 1998. - 216 с.
Кейзеров Н. М. Власть и авторитет. - М.: Юр. лит., 1973. - 262 с.
Ковалев В. И. Мотивы поведения и деятельности. - М. : Наука, 1988. - 192 с.
Котик М. А. Некоторые психологические механизмы возникновения интереса в труде // Вопросы психологии. - 1989. - №6. - С. 81-92.
Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность. - М. : Политиздат, 1975. -304 с.
Майэрс Д. Социальная психология: Пер. с англ.. - СПб. : Питер, 1996. - 684 с.
Маслоу А. Психология бытия: Пер. с англ. - М. : Рефл - бук, К. : Ваклер, 1997. -304 с.
Мескон М., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента : Пер. с англ. - М. : Дело, 1992. - 702 с.
Михайлов Ф. Т. Философия образования: ее реальность и перспективы // Вопросы философии. - 1999. - №8. - С. 92118.
Москвиче в С. Г. Социальная мотивация и пути ее использования в управлении // Проблемы социальной психологии (на укр. яз.). - К. : Лыбедь, 1992. - С. 92-105.
Муздыбаев К. Влияние форм организации труда на ответственность личности на производстве / / Психологический журнал. - 1983. - №3. - С. 61-68.
Насиновская Е. Е. Методы изучения мотивации личности: опыт исследования личностно-смыслового аспекта мотивации. - М., 1988.
Наукове проектування інноваційних та альтернативних систем вищої освіти : Зб. мат. до Всеукр. н.-пр. конф. - Тернопіль : Економічна думка, 2000. - 221 с.
Обуховский К. Психология влечений человека : Пер. с польск. - М. : Прогресс, 1972. - 247 с.
Орлов А. Б. Развитие теоретических схем и понятийных систем в психологии мотивации // Вопросы психологии. - 1989. - №5. - С. 27-34.
Паповян С. С. Исследования “организационного климата” в американской психологии // Вопросы психологии. - 1978. -№2. - С. 163-170.
Петровский А. В., Петровский В. А. Категориальная система психологии // Вопросы психологии. - 2000. - №5. - С. 3-17.
Петровский В. А. Личность в психологии: парадигма субъектности. - Ростов-на-Дону : Феникс, 1996. - 512 с.
Психологические проблемы социальной регуляции поведения / Отв. ред. Е.В. Шоро-хова, М. И. Бобнева. - М. : Наука, 1976. -368 с.
Психол. словарь / Под ред. В. П. Зинченко, Б. Г. Мещерякова. - 2-е изд. - М. : Педагогика - Пресс, 1996. - 440 с.
Рогов М. Г. Мотивация учебной и коммерческой деятельности студентов: социально-психологический аспект. - Казань, 1988.
Роджерс K. P. Взгляд на психотерапию. Становление человека: Пер. с англ. - М. : Прогресс, Универс, 1994. - 480 с.
Рощин C. K. Об исследованиях социально-психологического климата в США / / Социально-психологический климат коллектива: теория и методы изучения. - М. : Наука, 1980. - С. 103-116.
Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. - СПб. : Питер, 2000. - 712 с.
Ручка A.A. Социальные ценности и нормы. - К. : Наукова думка, 1976. - 151 с.
Скрипкина Т. П. Взаимодоверие как основание межличностных взаимодействий / / Вопросы психологии. - 1999. - №5. - С. 21-30.
Тимощук Е. И. Основные пути и проблемы изучения мотивации групповой деятельности // Социально-психологические аспекты организации и самоорганизации первичного коллектива. - Курск: КГПИ, 1980. - С. 48-66.
Тихомиров O. K., Богданова Т. Г. Исследование структурирующей функции мотива // Психологический журнал. - 1983. -№6.
Узнадзе Д. Н. Психологические исследования. - М. : Наука, 1966. - 451 с.
Файзуллаев A. A. Принятие мотива личностью // Психологический журнал. - 1985. - № 4. - С. 87-96.
Франкл В. Человек в поисках смысла: Пер. с англ. и нем. - М. : Прогресс, 1990. -368 с.
Фромм Е. Душа человека. - М. : Республика, 1992. - 430 с.
Фурман A. B., Гуменюк O. G. Модульно-розвивальне навчання : передумови, новації, впровадження // Освіта і управління. - 1997. - Т. 1, №4. - С. 94-120.
Фурман A. Модульно-розвивальна інноваційна система у сфері освіти // Інститут експериментальних систем освіти: Інформ. бюлетень. - Вип.2. - Тернопіль: Економічна думка, 2000. - С. 14-19.
Фурман A. B. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення. - К. : Правда Ярославичів, 1997. - 340 с.
Фурман A. B. Теорія освітньої діяльності як методологічна основа реформування вищої освіти в Україні // Наукове проек-тування інноваційних та альтернативних систем вищої освіти : 36. мат. до Всеукр. н.-пр. конф. - Тернопіль : Економічна думка, 2000. - С. 21-26.
Фурман А. В. Ментальність - засада духовного життя // Освіта. - 1997. - 3 вересня. - С. 1-4.
Хекхаузен X. Мотивация и деятельность : Пер. с нем. : В 2 т. - М.: Педагогика, 1986. - Т. 1. - 407 с.; Т. 2 - 392 с.
Хойос К. Мотивация // Человеческий фактор. - М. : Мир, 1991. - Т. 1. - С. 268297.
Чалдини Р. Психология влияния. - СПб. : Питер, 2000. - 272 с.
Чирков В. И. Мотивация трудовой деятельности. Критический анализ зарубежных теорий трудовой мотивации. - Ярославль : ЯрГУ, 1985. - 90 с.
Чирков В. И. Самодетерминация и внутренняя мотивация поведения человека / / Вопросы психологии. - 1996. - №3. - С. 116-132.
Шибутани Т. Социальная психология : Пер. с англ. - Ростов-на-Дону: Феникс, 1999. - 544 с.
Энкельманн Николаус Б. Власть мотивации. Харизма, личность, успех : Пер. с нем. - М. : АО Интерэксперт, 1999. - 272 с.
Юрчук В. В. Современный словарь по психологии. - Мн.: Современное слово, 1988. - 768 с.
Vroom V. Work & motivation. - N. Y., 1964. - 331 p.
Mehrabian A., Ksionzky A.A. A theory of affiliation. - Lexington Mass, 1974.
Amabile T.M., DeJong W., Lepper M.R. Effects of externally imposed deadlines on subsequent intrinsic motivation // J. Pers. Soc. Psychol. - 1976. - V. 34. - P. 92-98.
Amabile T.M. Effects of external evaluti-ons on artistic creativity // J. Pers. Soc. Psychol. - 1979. - V. 37. - P. 221-233.73. Amabile T.M. Children’s artistic creativity: Detrimental effects of competition in a field setting // J. Pers. Soc. Psychol. - 1982. - V. 8. - P. 573-578.
Deci E.L. Effects of externally mediated rewards on intrinsic motivation // J. Pers. Soc. Psychol. - 1971. - V. 18. - P. 105-115.
Deci E.L. Intrinsic motivation. - N.Y.: Plenum, 1975. - 268 p.
Garbarino J. The impact of anticipated rewad upon cross-aged tutoring // J. Pers. Soc. Psychol. - 1975. - V. 32. - P. 421-428.
Harter S. Effectance motivation re-concider: Toward a develop-mental model // Child Devel. - 1978. - V. 1. - P. 34-64.
Kruglanski A.W., Stein C., Riter A. Contingencies of exogenous reward and task perfomance: On the «minimax» strategy in instrumental behavior / /J. Applied Soc. Psychol.
- 1977. - V. 7. - P. 141-148.
Lepper M.R., Green D., Nisbett R.E. Undermining children’s intrinsic interest with extrinsic reward: A test of the «overjustification» hypothesis // J. Pers. Soc. Psychol. - 1973. - V. 28. - P. 129-137.
Mossholder K.M. Effects of extremally mediated goal setting on intrinsic motivation: A laboratory experiment // J. Applied Psychol. - 1980. - V. 65. - P. 202-210.
Pittman T.S., Emery J., Boggiano A.K. Intrinsic and extrinsic motivational orientations: Reward-induced changes in preference for complexity // J. Pers. Soc. Psychol. -1982. - V. 42. - P. 789-797.
Reeve J. Understanding motivation and emotion. - Orlando, FL: Harcourt Brace College Publ., 1992. - 342 p.
Seligman M.E.P. Helplessness: On depression, development and death. - San Francisco: Freeman, 1975. - 289 p.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).