ЧАС ТА ОСОБЛИВОСТІ ЙОГО ПЕРЕБІГУ В МОДУЛЬНО-РОЗВИВАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ
Ключові слова:
опосередковано і безпосередньо пережитий час, минуле, теперішнє, майбутнє і вічне, модульно-розвивальна система, сфери змістового модуля, навчальний модуль як реальна розвивальна взаємодія у просторі-часіАнотація
У процесі теоретизування аналізується власне час у суспільному житті людини та у форматі протікання модуль-но-розвивального навчального циклу освітньої діяльності. Зокрема, доводиться, що учасники інноваційних взаємин оперують й оволодівають знаннями, уміннями, нормами, цінностями завдяки часовій організації психіки, яка функціонує у процесі безпосередньо й опосередковано пережитого часу. Останній відбувається у потоці переходів від вічного (осягнення духовного) до майбутнього (здійснення освітніх вчинкових дій) через теперішнє (процес нормонаслідування та ситуативної соціалізації) у минуле (досвід оволодіння знаннями і вміннями, спілкування та життєзреалізування).Посилання
Абульханова-Славская К. А. Развитие личности в процессе жизнедеятельности // Психология формирования и развития личности. - М.: Наука, 1981. - С. 31-37.
Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания. - СПб.: Питер, 2001. - 288 с.
Біблія або книги святого письма Старого й Нового Заповіту / Переклад проф. Івана Огієнка. - К.: Українське Біблійне Товариство, 2002. - 1375 с.
Головаха Е. И., Кроник А. А. Психологическое время личности. - К.: Наукова думка, 1984. - 207 с.
Гуменюк О. Є. Простір і час як сутнісні параметри психокультурного оргвпливу // Вісник Одеського національного університету. - 2002. - Т.7. - Вип. 3. Психологія. -С. 12-22.
Зинченко В. П. Время - действующее лицо // Вопросы психологии. - 2001. - №6. - С. 36-54.
Зинченко В. П. Теоретический мир психологии // Вопросы психологии. - 2003. - №5. - С. 3-17.
Казмиренко В. П. Социальная психология организаций.
- К.: МЗУУП, 1993. - 384 с.
Ковалев Г. А. О системе психологического воздействия // Психология воздействия (проблемы теории и практики). -М.: АПН СССР, 1989. - С. 4-43.
Психология самосознания. - Самара: БАХРАХ-М,
- 672 с.
Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психологии. - М.: Педагогика, 1973. - 424 с.
Слободчиков В. И., Исаев Е. И. Основы психологической антропологии. Психология человека: введение в психологию субъективности. - М.: Школа-Пресс, 1995. - 384 с.
Фресс П. Восприятие и оценка времени // П. Фресс, Ж. Пиаже. Экспериментальная психология. - М.: Прогресс, 1978. - Вып. 6. - С. 88-130.
Фурман А. Категорії вітакультурної методології як ефективний засіб аналізу і розв’язання складних проблем // Інститут експериментальних систем освіти: Інформаційний бюлетень. - Вип. 4. - Тернопіль: Економічна думка, 2004. -С. 4-7.
Фурман А. В. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення. - К.: Правда Ярославичів, 1997. - 340 с.
Цуканов БИ. Время в психике человека. - Одесса: Астропринт, 2000. - 220 с.
Элькин Д. Г. Восприятие времени. - М.: АПН РСФСР, 1962. - 212 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).