АНАЛІЗ ІННОВАЦІЙНИХ МОДЕЛЕЙ НАВЧАННЯ ЗА ПАРАМЕТРИЧНИМИ ОЗНАКАМИ Я-КОНЦЕПЦІЇ
Ключові слова:
інноваційна система освіти, модель навчання, особистісно зорієнтоване навчання, модульно-розвивальна система, навчальний модуль, освітня діяльність, Я-концепція, позитивна Я-концепція, психосоціальний розвитокАнотація
Здійснюється соціально-психологічний аналіз особис-тісно зорієнтованих інноваційних моделей освітньої діяльності; висвітлюється досвід теоретичного, експериментального та експертно-діагностичного обґрунтування системи мо-дульно-розвивального навчання, яка різнобічно розвиває Я-концепцію особи; доводиться, що у процесі розви-вальної взаємодії вчителя і учня формується позитивна Я-концепція, котра розширює поле внутрішньої свободи, гармонії і духовного самовдосконалення кожного учасника інноваційного процесу.
Посилання
Ананьев Б.Г. Человек как предмет познания. - СПб.: Питер, 2001. - 288 с.
Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание: Пер. с англ. - М.: Прогресс, 1986. - 420 с.
Бондаренко О.Ф. Психологічна структура “Я” в практичній психології // Початкова школа. 1990. - №5. - С. 30-34.
Выготский Л.С. Педагогическая психология / Под ред. В.В. Давыдова. - М.: Педагогика, 1991. - 480 с.
Гуменюк О.Є. Модульно-розвивальне навчання: соціально-психологічний аспект. - K.: Школяр, 1998. - 112 с.
Гуменюк О. Є. Самотворення Я-концепції за модульно-розвивальної оргсистеми // Психологія і суспільство. - 2001. - №2. - С. 33-76.
Давыдов В.В. Проблемы развивающего обучения. - М.: Педагогика, 1986. - 240 с.
Діалогічна взаємодія у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи: Книга для вчителя / Андрієвська В.В. та ін. - K.: ІЗМН, 1997. - 136 с.
Заброцький М.М. Формування позитивної Я-концепції // Рідна школа. - 1994. -№3-4. - С. 39-40.
Занков Л.В. Избранные педагогические труды. - М.: Педагогика, 1990. - 424 с.
Захарова А.В. Структурно-динамическая модель самооценки // Вопросы психологии. - 1989. - №1. - С. 5-14.
Зинченко В.П. Перспектива ближайшего развития развивающего образования // Психологическая наука и образование. - 2000. - №2. - С. 18-44.
Інститут експериментальних систем освіти: Інф. бюлетень. - Вип. 2. - Тернопіль: Економічна думка, 2001. - 48 с.
Калошин Ф.В. Як сформувати позитивне мислення // Практична психологія і соціальна робота. - 1998. - №2-3. - С. 29-33, 23-27.
Кларин М.В. Метафоры и ценностные ориентации педагогического сознания // Педагогика. - 1998. - №1. - С. 34-39.
Лернер И.Я. Дидактические основы методов обучения. - М.: Педагогика, 1981. - 186 с.
Максименко С.Д. Розвиток психіки в онтогенезі: В 2-х т. - К.: Форум, 2002. -Т.1. - 319 с.; Т.2. - 335 с.
Махмутов М.И. Организация проблемного обучения в школе. - М.: Просвещение, 1977. - 240 с.
Підласий І., Підласий А. Педагогічні інновації // Рідна школа. - 1998. - №12. -С. 12-17.
Пінчук В.М. Інноваційні процеси -підґрунтя проектування нових освітніх технологій // Освіта і управління. - 1998. - Т.2, №2. - С. 88-97.
Репкин В.В. Формирование учебной деятельности в младшем школьном возрасте // Вестник Харьковского ун-та. - Сер. Психология. - 1976. - Вып. 11. - №171. - С. 40-49.
Сериков В.В. Образование и личность. Теория и практика проектирования педагогических систем. - М.: Логос, 1999. - 271 с.
СлободчиковВ.И., Исаев Е.И. Антропологический принцип в психологии развития // Вопросы психологии. - 1998. - №6. - С. 3-17.
Фурман А.В., Гуменюк О.Є. Модульно-розвивальне навчання: передумови, новації, впровадження // Освіта і управління. - 1997. - Т.1, №4. - С. 94-120.
Фурман А.В. Архітектоніка творення особистості за модульно-розвивальної системи навчання // Психологія і суспільство. - 2000. - №1. - С. 26-43.
Фурман А.В. Методологічний аналіз систем розвивального навчання // Педагогіка і психологія. - 1995. - №1. - С. 7-12.
Фурман А.В. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення. -K.: Правда Ярославичів, 1997. - 340 с.
Фурман А.В. Модульно-розвивальна система: два рівні експериментування // Освіта і управління. - 1997. - Т.1, №1. - С. 45-67.
Фурман А.В. Психодіагностика особис-тісної адаптованості. - Тернопіль: Економічна думка, 2000. - 197 с.
Фурман А.В. Психокультура української ментальності. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 132 с.
Фурман А. Теорія освітньої діяльності як метасистема // Психологія і суспільство. - 2001. - №3. - С. 105-144.
Фурман А.В., Скомороський Б.Г. Педагогічне керівництво пошуковою пізнавальною активністю школярів. - K.: Зодіак-ЕКО, 1996. - 112 с.
Фурман А.В. Соціально-психологічна експертиза модульно-розвивальних занять у школі. - K.: Правда Ярославичів, 1999. - 56 с.
Фурман А. Українська ментальність та її культурно-психологічні координати // Психологія і суспільство. - 2001. - №1. - С. 9-73.
Фурман А.В. Фундаментальний соціально-психологічний експеримент у школах України: анатомія пошуку // Освіта і управління. - 1997. - Т.1, №3. - С. 39-56.
Эльконин Д.Б. Избранные психологические труды. - М.: Педагогика, 1989. - 560 с.
Хъелл Л., Зиглер Д. Теория личности. - СПб.: Питер, 1997. - 608 с.
Юрченко В.І. Вплив взаємин між студентами і викладачами на Я-концепцію майбутнього вчителя // Освіта і управління. - 1997. - Т.1, №1. - С. 119-131.
Юрченко В.І. Соціально-психологічна функція керівника школи: зміцнення «Я-концепції» вчителя // Освіта і управління. - 1998. - Т. 2, №2. - С. 51-58.
Юрченко В.І. Формування “Образу-Я” особистості: етнопсихологічний аспект // Освіта і управління. - 1999. Т.3, №1. - С.93-101.
Якиманская И.С. Личностно-ориенти-рованое обучение в современной школе. - М.: Сентябрь, 1996. - 96 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).