СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ МЕХАНІЗМИ СПІЛКУВАННЯ У МОДУЛЬНО-РОЗВИВАЛЬНОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
Ключові слова:
соціально-культурна парадигма, модульно-розвивальне навчання, навчальний модуль, психосоціальний розвиток особистості, паритетна освітня діяльність, розвивальна взаємодіяАнотація
Окреслити концептуальний зміст основоположних аспектів-сторін соціального спілкування як невід’ємної частини розви-вальної взаємодії вчителя і учня на кожному етапі цілісного функціонального циклу навчального модуля; охарактеризувати соціально-психологічні форми і механізми спілкування такого рівня як учинково-діяльнісний процес; проаналізувати психолого-дидактичний зміст етапів модульно-розвивального циклу та особливості психосоціального розвитку особистості під час розгортання розвивальної взаємодії з огляду на повноцінність соціального спілкування.Посилання
Андреева Г. М. Социальное познание: проблемы и перспективы. - М. : Московский психолого-социальный институт, Воронеж: НПО «МОДЭК», 1999. - 416 с.
Андреева Г. М. Социальная психология: Уч. пос. - М. : Аспект-Пресс, 1999. - 376 с.
Грановская Р. М., Березная И. Я, Интуиция и искусственный интеллект. - Л. : ЛГУ, 1988. - 194 с.
Гуменюк О. Є. Психологічні закономірності соціального спілкування в організації // Наукові записки ТДПУ. - 2000, №9. - С. 31-34.
Гуменюк О. Є. Модульно-розвивальне навчання: соціально-психологічний аспект / За ред. А. В. Фурмана. - К. : Школяр, 1998. - 112 с.
Дьяконов Г. В., Цигульська Т. Ф. Дослідження індетифікації у зарубіжній і вітчизняній психології. // Проблеми соціальної психології. Зб. наук. праць. - К.: Либідь, 1992. - Випуск 2. - с. 3-10.
Джидарьян И. А. Психология общения и развития личности // Психология формирования и развития личности. - М. : Наука 1981. - С. 127-159.
Зазуліна Л. В. Діалогізація дидактичного процесу: гуманістична перспектива / За ред. А. В. Фурмана. - К. : Правда Ярос-лавичів, 1998. - 64 с.
Зелиниченко А. Й. Психология духовности. - М. : Изд. Транспенсонального инта, 1996. - 400 с.
Каган М. С. Мир общения : Проблема межсубъектных отношений. - М. : Домтиздат, 1988 - 319 с.
Казмиренко В. П. Социальная психология организаций : Монография. - К. : МЗУУТ, 1993. - 384 с.
Корнев М. Н., Коваленко А. Б. Соціальна психологія : Підручник. - К. : 1995. -304 с.
Кузьмин Е. С. Основы социальной психологии. - Л. : Изд. ЛГУ, 1967. - 174 с.
Лозова В. І. Пізнавальна активність школярів. - Харків : Основа, 1990. - 88 с.
Майерс Д. Социальная психология : Пер. с англ. - СПб. : Питер-Пресс, 1997. -685 с.
Маслоу А. Психология бытия. - М. : Рефл-бук, - К. : Ваклер, 1997 - 304 с.
Моляко В. О. Психологічна готовність до творчої праці. - К. : Знання, 1989. - 48 с.
М’ясоїд П. А. Загальна психологія. Навч. посібник. - К. : Вища школа, 1998. -479 с.
Наукове проектування інноваційних та альтернативних систем освіти : Зб. матер. до Всеукр. наук.-пр. конф. - Тернопіль : Економічна думка, 2000. - 224 с.
Огнев’юк В. О., Фурман А. В. Принцип модульності в історії освіти : Ч. І. - К. : УІПКККО Міністерства освіти України, 1995. - 85 с.
Парыгин Б. Д. Социальная психология как наука. - Л.: Изд-во ЛГУ, 1967. - 208 с.
Петровская Л. А. Компетентность в общении. Социально-психологический тренинг. - М. : Изд. МГУ, 1989. - 216 с.
Психологія професійної діяльності і спілкування / За ред. Л. Е. Орбан, Д. М. Грид-жука. - К. : Преса України, 1997. - 192 с.
Познание и общение / Отв. ред. Б. Ф. Ломов, А. В. Беляева, М. Коул. -М. : Наука, 1988. - 208 с.
Психологический словарь /Под ред. В. П. Зинченко, Б. Г. Мещерякова. - 2-е изд. : перераб. и доп. - М. : Педагогика-Пресс, 1996. - 440 с.
Роменець В. А. Психологія творчості. - К. : Вища школа, 1971. -248 с.
Роменець В. А. Вчинкова організація канонічної психології / Психологія і суспільство. - 2000. - №2. - С. 25-56.
Родионова Е. А. Общение как условие формирования личности. // Психология формирования и развития личности. -М. : Наука, 1981. - С. 177-198.
Словарь практического психолога / Сост. С. Ю. Головин. - Минск: Харвест, 1998. - 800 с.
Современная зарубежная социальная психология: Тексты / Под ред. Г. М. Андреевой, Н. Н. Богомоловой, Л. А. Петровской. -М. : Изд. МГУ, 1984. - 341 с.
Социальная психология / Под ред. Е. С. Кузьмина, В. Е. Семенова. - Л.: Изд. ЛГУ, 1979. - 341 с.
Степанов С. Ю., Семенов И. Н. Психология рефлексии: проблемы и исследования // Вопросы психологии. - 1985. -№3. - С. 31-39.
Столяренко Л. Д. Основы психологии. Издательство 3-е, перераб. и доп. -Ростов-на-Дону: Феникс, 1999. - 672 с.
Третьяченко В. В. Колективні об’єкти управління: формувания, розвиток і психологічна підготовка. -К.: Стилос, 1997. - 585 с.
Філософський словник /За ред.
В. І. Шинкарука. - 2-е вид., перероб. і доп. -К. : УРЕ, 1986. - 800 с.
Фурман А. В. Вступ до методології проблемного навчання. - К. - Донецьк : Ровесник, 1993. -80 с.
Фурман А. В. Духовність - основа нової школи // Освіта. Спецвипуск. - 1996. -30 жовтня. - С. 2-3.
Фурман А. В. Модульно-розвивальне навчання : принципи, умови, забезпечення : Монографія. - К. : Правда Ярославичів, 1997. - 340 с.
Фурман А. В. Проблемні ситуації в навчанні : Кн. для учителя. - К. : Рад. школа, 1991. -191 с.
Шибутани Т. Социальная психология : Пер. с англ. - М. - Ростов-на-Дону : Феникс, 1999. - 544 с.
Юрчук В. В. Современный словарь по психологии. -Минск. : Современное слово, 1998. -768 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).