ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАКОНОМІРНОСТІ ЦІЛІСНОГО МОДУЛЬНО-РОЗВИВАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ
Анотація
Теоретично-методологічну основу модульно-розви-вального навчання становлять дві фундаментальні наукові ідеї - соціально-культурного простору школи і розви-вального навчання та дві інтегральні концепції - цілісного модульно-розви-вального процесу й розвивальної взаємодії вчителя і учня [10; 12; 51; 56; 63]. Ці ідеї і концепції ґрунтовно описуються психолого-педагогічними закономірностями повного функціонального циклу навчального модуля, надзавданням яких є добування і розповсюдження учасниками інноваційного навчання культурного досвіду нації і людства. Тому важливу роль в експериментальній освітній системі відіграють закономірності ефективної розвиваль-ної взаємодії, що визначаються логічними та психодидактичними зв’язками й зумовлюють психосоціальне зростання учня як суб’єкта, особистості, індивідуальності та універсума.
Посилання
Алексюк А.М. Педагогіка вищої школи. Курс лекцій: модульне навчання. - K.: ІЗММ МО України, 1993. - 220 с.
Бабанский Ю.К. Избранные педагогические труды. - М.: Педагогика, 1989. - 560 с.
Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание: Пер. с англ. - М.: прогресс, 1986. -421 с.
Бордовская И.В., РеанА.А. Педагогика. - СПб.: Питер, 2000. - 304 с.
Бригадир М. Принципи і параметри наукового проектування освітніх систем // Психологія і суспільство. - 2000. - №1. - С. 60-79.
Великий тлумачний словник сучасної української мови / Уклад. і гол. ред. В.Т. Бусел. - K.-Ірпінь: Перун, 2001. - 1440 с.
Гершунский Б., Пруха Я. Дидактическая прогностика: Некоторые актуальные проблемы теории и практики. - К.: КГУ, 1979. - С. 62-79.
Гершунский Б.С. Философия образования. - М.: Московский психолого-соци-альный институт - Флинта, 1998. - 432 с.
Гончаренко С. Методика як наука // Шлях освіти. - 2000. - №2. - С. 5-11.
Гуменюк О. Самотворення Я-концепції за модульно-розвивальної оргсистеми // Психологія і суспільство. - 2002. - №2. - С. 33-76.
Гуменюк О. Є. Модульно-розвивальна система як об’єкт соціально-психологічного аналізу: Автореф. дис... канд. психол. наук. - К., 1999. - Київський національний університет імені Тараса Шевченка: 19.00.05 - 20 с.
Гуменюк О.Є. Модульно-розвивальне навчання: соціально-психологічний аспект. -К.: Школяр, 1998. - 112 с.
Гуменюк О.Є. Психологія Я-концепції. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 186 с.
Давыдов В.В. Виды обобщения и обучения. - М.: Педагогика, 1972. - 424 с.
Давыдов В.В. Концепция гуманизации российского начального образования (необходимость и возможность создания целесной системы развивающего начального образо-вания) / / Психологическая наука и образование. - 2000. - №2. - С. 5-17.
Давыдов В.В. Проблемы развивающего обучения. - М.: Педагогика, 1996. - 240 с.
Давыдов В.В., Маркова А.К. Психология обучения и воспитания // Вопросы организации формирующего эксперимента. -М.: Педагогика. - Вып. 5. - 1978. - С. 39-74.
Зинченко В.П. Перспектива ближайшего развития развивающего образования // Психологическая наука и образование. - 2000. - №2. - С. 18-44.
Ительсон Л.Б. Учебная деятельность. Ее источники, структура и условия. Хрестоматия по возрастной и педагогической психологии. Работы советских психологов периода 1946-1980 гг. / Под ред. И.И. Ильямова, В.Я. Ляудис. - М.: Изд-во Моск. ун-та, 1981. - 304 с.
Казмиренко В.П. Социальная психология организации. - К.: МАУП, 1993. - 384 с.
Киричук О.В. Принцип розбудови інноваційної педагогічної системи освітнього закладу // Рідна школа. - 2000. - №10. - С. 3-9.
Коменський Я.А. Вибрані педагогічні твори. - Т.1. Велика дидактика / Під. ред. А.А. Красновського. - К.: Рад. школа, 1940. - 248 с.
Коміссаров В. О. Соціально-культурний простір експериментальної школи / За ред. проф. Фурмана А.В. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 144 с.
Концептуальні засади демократизації та реформування освіти в Україні. Педагогічні концепції. - К.: Школяр, 1997. - 148 с.
Кудрявцев В.Т. Проблемное обучение: истоки, сущность, перспективы. - М.: Знание, 1991. - 80 с.
Лакатос И. Доказательства и опровержения: как доказывают теоремы. - М.: Наука, 1967. - 192 с.
Лернер И.Я. Процесс обучения и его закономерности. - М.: Знание, 1980. - 96 с.
Макаренко А.С. Твори в семи томах. Т.1. - К.: Рад. школа, 1953. - 710 с.; Т.2.; 1953. - 439 с.; Т.3. - 1954. - 466 с.; Т.4. - 1954. - 523 с.; Т.5. - 1954. - 484 с.; Т.6. - 1955. - 421 с.; Т.7. - 1955. - 500 с.
Максименко С.Д. Генетическая психология (методологическая рефлексия проблем развития в психологии). - М.: Рефл-бук, К.: Ваклер, 2000. - 320 с.
Махмутов М.И. Проблемное обучение. Основы теории. - М.: Педагогика, 1975. - 387 с.
Мацкевич В. Полемические заметки об образовании. - М., 1993. - 240 с.
Модульно-розвивальна система: соціально-культурний зміст навчальних модулів. Фундаментальний експеримент у СШ №80 м. Дніпропетровська / / Рідна школа: Спецвипуск. - 1998. - №10. - 80 с.
Новий словник української мови. - K.: Аконіт, 1998. - 910 с.
Лернер Я. Дидактическая система методов обучения. - М.: Педагогика, 1976. - 190 с.
Огнев’юк В.О., Фурман А.В. Принцип модульності в історії освіти. - K.: УІПКККО, 1995. - 85 с.
Песталоцци И.Г. Избранные педагогические сочинения: В 2-х т. / Под ред. В.Я. Ротенберга, В.М. Кларина. - М.: Педагогика, 1981, Т.1. - 334 с.; Т.2. - 416 с.
Пидласый И.П. Педагогика. - В 2 кн. -М.: Влада, 1999. - Кн. 1. - 572 с., Кн. 2. - 255 с.
Поппер К. Відкрите суспільство та його вороги. - К.: Основи, 1994. - Т.1. - 444 с., Т.2. - 494 с.
Потоки идей и закономерности развития естествознания / / Елисеев Э.Н., Сачков Ю.В., Белов Н.В. - Л.: Наука, 1982. - 300 с.
Репкин В.В. Формирование учебной деятельности в младшем школьном возрасте / / Вестник Харьковского унив. - Сер. «Психология». - 1976. - Вып. 11. - №171. -С. 40-49.
Семенюк Т. Програмово-методичне забезпечення модульно-розвивального навчання // Освіта і управління. - 1998. - Т.2, №2. - С. 136-139.
а. Скаткин М.Н. Методология и методика педагогического исследования. - М.: Педагогика, 1986. - 151 с.
Степин В.С. Теоретическое знание. -М.: Прогресс-Традиция, 2000. - 744 с.
Талызина Н.В. Формирование учебной деятельности младших школьников. - М.: Просвещение, 1982. - 240 с.
Ушинський К.Д. Твори в шести томах. - Т.4.: Людина як предмет виховання. Спроба педагогічної антропології. - К.: Рад. школа, 1952. - 518 с.
Философский энциклопедический словарь. - М.: ИНФРА-М, 1999. - 576 с.
Философско-педагогические проблемы развития образования / Под ред. В.В. Давыдова. - М.: Педагогика, 1981. - 176 с.
Фіцула М.М. Педагогіка. - К.: Академія, 2000. - 542 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).