РОЗВИТОК ЦІННІСНО-СМИСЛОВОЇ СФЕРИ ОСОБИ ЗА МОДУЛЬНО-РОЗВИВАЛЬНОГО НАВЧАННЯ
Ключові слова:
цінності, смисли, ціннісно-смислова сфера особи, аксіогенез, модульно-розвивальне навчання, модуль цінностей, моносуб’єкт, полісуб’єкт, метасуб’єкт, абсолютний суб’єкт, ідентифікація, рефлексія, емпатія, медитаціяАнотація
Теоретично окреслені шляхи, механізми та умови розвитку ціннісно-смислової сфери людини відповідно до стадій аксіо-генезу за інноваційної освітньої мета-технології; виявлені нормативні віхи онтогенетичного становлення аксіо-психіки; проаналізовані психологічні засоби ціннісно-смислового збагачення особистості у взаємозв’язку з еталонами культурного розвитку та періодами функціонування цілісного модульно-розвивального оргпроцесу.
Посилання
Бех І.Д. Від волі до особистості. - К.: Україна-Віта, 1995. - 202 с.
Бех І.Д. Духовні цінності в розвитку особистості // Педагогіка і психологія. - 1997. - №1. - С. 124-129.
Бойко В.Ю. Типология ценностных позиций и состояние кризисного сознания // Ценности социальных групп и кризис общества: Сб. науч. труд. - М.: ИфАи, 1991. - С. 59-73.
Бригадир М. Порівняльний аналіз ефективності конструювання оргформ за різних систем навчання // Психологія і суспільство. - 2002. - № 1. - С. 83-97.
Бубнова С.С. Ценностные ориентации личности как многомерная нелинейная система // Психологический журнал. - 1999. - Т.20, №5. - С. 38-44.
Гуменюк О. Самотворення Я-концепції за модульно-розвивальної оргсистеми // Психологія і суспільство. - 2001. - №2. -С. 33-76.
Діденко В.Ф. Філософія: проблеми; категорії; теорії. - К.: Педагогіка, 1996. - 190 с.
Ермоленко А.М. Комунікативна практична філософія. - К.: Лібра, 1999. - 488 с.
Залесский Г.Е. Психологические вопросы формирования убеждений. - М.: Изд-во МГУ, 1982. - 119 с.
Иванько Л. И. Ценностно-нормативные механизмы регуляции // Культурная деятельность: опыт социологического исследования. - М.: Наука, 1981. - С. 50-151.
Ігнатенко П.Р. Аксіологія виховання: від термінології до постановки проблем // Педагогіка і психологія. - 1997. - №1. - С. 118-123.
Карпенко З.С. Аксіопсихологія особистості. - K.: TOB “Міжнар. фін. агенція”, 1998. - 216 с.
Кирилова H.A. Ценностные ориентации в структуре интегральной индивидуальности старших школьников // Вопросы психологии. - 1999. - №4. - С. 29-37.
K проблеме формирования ценностных ориентаций и социальной активности личности: Сб. науч. трудов. Вып.1. / Под ред. B.С. Мухиной. - М.: Наука, 1979. - 101 с.
Пономаренко B.A. Психология духовности. - М.: ИИП «Изд-во Магистр», 1998. - 164 с.
Проблема ценности в философии. - М. - Л.: Наука, 1966. - 260 с.
Развитие нравственных убеждений школьников / Под ред. М.И. Боришевского. - K.: Рад. шк., 1986. - 181 с.
Рувинский Л.И. Нравственное воспитание личности. - М.: Изд. МГУ, 1981. - 184 с.
Сагатовський М.І. Цінності і роль їх у житті суспільства і людини // Філософія: Підручник / За ред. Г.А.Заїченка та ін. -K.: Вища шк., 1995. - С. 424-435.
Слободчиков B. И., Исаев Е. И. Основы психологической антропологии. Психология человека: Введение в психологию субъективности. - М.:”Школа - Пресс”, 1995. - 384 с.
Тугаринов В.П. Избр. филос. труды. - Л.: Изд-во ЛГУ, 1988. - 343 с.
Тюрина B.A., Научитель Е.Д. Ценностные ориентации: Учеб. пособие. - K.: OOO «Междунар. фин. агентство», 1998. - 30 с.
Фурман A.B. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення. -K.: Правда Ярославичів, 1997. - 340 с.
Фурман A.B. Психокультура української ментальності. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 132 с.
Фурман A. Теорія освітньої діяльності як метасистема // Психологія і суспільство. - 2001. - №3. - С. 105-144.
Чудновский B.9. Смысл жизни: проблема относительной эмансипированности от «внешнего» и «внутреннего» // Психологический журнал. - 1995. - Т.16, №2. - С. 15-25.
Ядов B.A. О диспозиционной регуляции социального поведения личности // Методологические проблемы социальной психологии: Сб. науч. труд. - М.: Наука, 1975. - C. 89-105.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).