ТВОРЧІСТЬ ЯК УПОТУЖНЕННЯ ЗДІБНОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ
Ключові слова:
творчість, особистість, пошукова активність, здібності, креативність, творчий процес, індивідуальність, продуктивне мислення, творча особистість, психодидактичні умовиАнотація
Розглянуто теоретико-методологічні засади вивчення творчості у ФілосоФії, психології та педагогіці. Розкрито філософську концепцію визначення творчості у зв’язку з людською природою та реалізацією творчою особистістю власного потенціалу через самоствердження i самоконструювання нею себе. Подано розуміння творчості як внутрішньої структури та набору механізмів пошукових дій творчої особи як індивідуальності. Визначено творчість як продуктивну діяльність, у результаті якої створюється новий продукт, що вирізняється новизною, оригінальністю,неповторюваністю та неочікуваністю. Воднораз творчість витлумачено як значиме, корисне, красиве, доступне та гармонійне, ефективне та гуманне розв’язання проблеми, конфліктів, а також як шлях до самоактуалізації i самовираження особистості.
Considered theoretical-methodological bases concerning the study of creativity in philosophy, psychology and pedagogic. Disclosed the philosophical concept of determination creativity in connection with human nature and realization by creative personality own potential through self-affirmation and self-construction by him himself. Served understanding of creativity as the internal structure and a set of mechanisms of search actions of creative person as individuality. Determined creativity as productive activity in the result of which creating a new product that characterized by newness, originality, non-repeatability and non-expec-table. At the same time creativity construed as meaningful, useful, beautiful, affordable and harmonious, effective and humane solution of the problem, conflicts and also as a way to self-actualization and self-expression of the personality.
Посилання
Бердяев H.A. Самопознание (Опыт философской автобиографии) / Николай Александрович Бердяев. -М.: Книга, 1991. - 447 с.
Библер B.C. Мышление как творчество: Введение в логику мысленного диалога / В.С. Библер. - М.: Изд-во полит. л-ры, 1975. - 399 с.
Выготский JI.C. Воображение и творчество в детском возрасте / Л.С. Выготский. - М.: СПб.: Союз, 1997. - 97 с.
Гальтон Ф. Наследственность таланта, ее законы и последствия / Ф. Гальтон. - СПб.: [Б. и.], 1875. - 299 с.
Лавров П.Л. Философия и социология / П. Л. Лавров. - М.: Мысль, 1965. - Т.1 - 752 с.
Лернер И.Я. Процесс обучения и его закономерности / И.Я. Лернер. - М.: Знание, 1980. - 96 с.
Матейко A. Условия творческого труда / А. Ма-тейко. - М.: Мир, 1970. - 300 с.
Платон. Сочинения в четырех томах / Платон; под общ. ред. А.Ф. Лосева и В.Ф. Асмуса. - СПБ.: Изд-во
С.-Петерб. ун-та, 2007. - Т.1. - 4.3. -752 с.
Роменець B.A. Психологія творчості: навч. посібник для студ. вузів / В.А. Роменець . - 3-тє вид . -К. : Либідь, 2004 . - 287 с.
Спиркин А.Г. Философия / А.Г. Спиркин. - М.: Гардарики, 2000. - 368 с.
Фурман A.B. Психолого-педагогічна теорія навчальних проблемних ситуацій: автореф. дис. ... д.психол.н. : 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія / Анатолій Васильович Фурман. - К.: АПН України. Інститут психології ім. Г.Костюка, 1994. - 63 с.
Фурман A.B. Теорія навчальних проблемних ситуацій: психолого-дидактичний аспект: [монографія] / А.В. Фурман. - Тернопіль: Астон, 2007. - 164 с.
Bjerdjajev N.A. Samopoznanije (Opyt filosofskoj avtobiografii) / Nikolaj Aljexandrovich Bjerdjajev. - M.: Kniga, 1991. - 447 s.
Bibljer V.S. Myshljenije kak tvorchjestvo: Vvjedjenije v logiku mysljennogo dialoga / V.S. Bibljer. - M.: Izd-vo polit. l-ry, 1975. - 399 s.
Vygotskij L.S. Voobrazhjenije i tvorchjestvo v djets-kom vozrastje / L.S. Vygotskij. - M.: SPb.: Sojuz, 1997. -97 s.
Gal’ton F. Nasljedstvjennost’ talanta, jeje zakony i posljedstvija / F. Gal’ton. - SPb.: [B. i.], 1875. - 299 s.
Lavrov P.L. Filosofija i sociologija / P.L. Lavrov. -M.: Mysl’, 1965. - T.1 - 752 s.
Ljernjer I.J. Procjess obuchjenija i jego zakono-mjernosti / I.J. Ljernjer. - M.: Znanije, 1980. - 96 s.
Matjejko A. Uslovija tvorchjeskogo truda / A. Mat-jejko. - M.: Mir, 1970. - 300 s.
Platon. Sochinjenija v chjetyrjeh tomah / Platon; pod obsch. rjed. A.F. Losjeva i V.F. Asmusa. - SPB.: Izd-vo
S.-Pjetjerb. un-ta, 2007. - T.1. - Ch.3. -752 s.
Romenec’ V.A. Psyhologija tvorchosti: navch. po-sibnik dlja stud. vuziv / V.A. Romenec’ . - 3-e vyd . - K. : Lybid’, 2004 . - 287 s.
Spirkin A.G. Filosofija / A.G. Spirkin. - M.: Gardariki, 2000. - 368 s.
Furman A.V. Psyhologo-pedagogichna teorija navchal’nyh problemnyh sytuacij: avtoref. dys. ... d.psy-hol.n. : 19.00.07 - pedagogichna ta vikova psyhologija / Anatolij Vasyl’ovich Furman. - K.: APN Ukrayiny. Instytut psyholohiyi im. G. Kostyuka, 1994. - 63 s.
Furman A.V. Teorija navchal’nyh problemnyh sytuacij: psyhologo-dydaktychnyj aspekt: [monografija] / A.V. Furman. - Ternopil’: Aston, 2007. - 164 s.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).