СТРУКТУРА ЕКОНОМІЧНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ: ОСОБЛИВОСТІ ЇЇ ВИЗНАЧЕННЯ ТА РОЗГЛЯДУ
Ключові слова:
економічна ідентичність, декларована ідентичність, економічна ідентифікація, економічна категорізація, економічний статус, економічне Я, суб’єктивна шкала добробуту, двополярна система “багатство - бідність”Анотація
Мета статті - обґрунтувати економічну ідентичність як окрему складову сфери економічної самосвідомості особистості, у т. ч. виділити сутнісне наповнення економічної ідентичності, визначити її структуру, дослідити взаємозв’язок з іншими видами ідентичності.Посилання
Гуменюк О. Психологія Я-концепції: Навчальний посібник. - Тернопіль: Економічна думка, 2004. - 310 с.
Джемс У. Психология. - М.: Педагогика, 1991. - 367 с.
Журавлев А.Л. Взаимодействие социально-психологических и социально-психологических феноменов в изменяющемся обществе // Социальная психология экономического поведения. - М.: Наука, 1999. - С. 8-27.
Журавлев А.Л., Журавлева Н.А. Влияние субъективного экономического статуса на экономическое сознание личности // Социально-психологическая динамика в условиях экономических изменений. - М.: ИП РАН, 1998. - С. 221-245.
Москаль Ю. Вітакультурне обґрунтування сучасної цивілі-заційної ідентичності // Інститут експериментальних систем освіти: Інформаційний бюлетень. - Випуск 4. - Тернопіль: Економічна думка, 2004. - С. 27-28.
Москаль Ю. Ідентифікація та ідентичність у суспільному форматі теоретичного аналізу // Психологія і суспільство. -2005. - №3. - С. 97-108.
Позняков В.П. Психологические отношения субъектов экономической деятельности. - М.: ИП РАН, 2000.
Социальная психология экономического поведения. - М.: Наука, 1999.
Фурман А. Ідея професійного методологування. - К., 2007. - 160 с. (у друці).
Хащенко В.А., Шибанова Е.С. Представления о богатом и бедном человеке в различных социально-экономических группах // Современная психология: состояние и перспективы исследования. - М.: ИП РАН, 2002. - Ч. 2. - С. 332-346.
Хащенко В.А. Социально-психологический подход к анализу экономического самосознания личности // Ежегодник росс. психол. общества. Материалы Ш Всеросс. съезда психологов. - 25-28 июня 2003 г. - СПб., 2003. - Т. 8. - С. 164-168.
Хащенко В.А. Экономическая идентичность личности: психологические детерминанты формирования // Экономическая психология. - 2004. - Т. 25, №5. - С. 32-49.
Проблемы экономической психологии / Отв. ред. А. Л. Журавлев, А.Б. Купрейченко. - М.: ИП РАН, 2004. - Т. 1.
Эриксон Э. Идентичность: юность и кризис. - М.: Прогресс, 1996. - 349 с.
Deschamps J. C, Devos T. Regarding the relationship between social identity and personal identity // Social identity: International perspective / Eds. Worchel S., Morales J., Paez D., Deschamps J. - N.Y.: Sage Publ., 1998. - P. 1-12.
Jaromowic M. Self-We-Others schemata and social identifications // Social identity: International perspective. - N.Y.: Sage Publ., 1998. - P. 1-12.
Lea S., Tarpy R., Webley P. The individual in the economy. -Cambridge: Cambridge University Press, 1987. - P. 627.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).