ТЕОРЕТИЧНА КОНЦЕПЦІЯ ІННОВАЦІЙНОГО ПРОГРАМОВО-МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
Анотація
Дотримання принципів Болонської декларації передбачає істотну переорієнтацію існуючої освітньої моделі вищої школи в Україні у напрямку трансформації як її соціокультурного наповнення, так і гуманістичного характеру. Причому зміні підлягають не лише організація, контроль і методично-засобове забезпечення навчального процесу, як прийнято вважати, а й увесь освітній зміст, що первинно підлягає програмово-науковому модулюванню, а відтак і детальному структуруванню та наступній систематизації. У цьому контексті особливої вагомості для успішного впровадження кредитно-модульної системи організації навчання у вітчизняних ВНЗ набуває п’ятнадцятирічний досвід наукового проектування і психомистецького зреалізування освітнього змісту в інноваційній системі модульно-розвивльного навчання, який здобутий нами у форматі фундаментального соціально-психологічного експерименту.
Посилання
Алексюк А.М. Педагогіка вищої школи. Курс лекцій: Модульне навчання. - К., 1993. - 240 с.
Ангеловски К. Учителя и инновации: Кн. для учителя: Пер с макед. - М.: Просвещение, 1991. - 159 с.
Андреев В.И. Эвристическое программирование учебноисследовательской деятельности. - М.: Выща школа, 1981. - 240 с.
Антонов А.В. Информация: восприятие и понимание. -К.: Наук. думка, 1988. - 182 с.
Атаманенко С., Смолянець В. Підручник: здобутки і перспективи // Освіта України. - 1996. - №5. - С. 2.
Бабанский Ю.К. Дидактические проблемы совершенствования учебных комплексов // Проблемы школьного учебника. - М.: Просвещение, 1980. - Вып. 8. - С. 17-33.
Балл Г.А. Теория учебных задач: психологопедагогический аспект. - М.: Педагогика, 1990. - 184 с.
Балл Г.О. У світі задач. - К.: Знання, 1986. - 48 с.
Беспалько В.П. Теория учебника: дидактический аспект. - М.: Педагогика, 1988. - 16о с.
Бригадир М.Б. Психологічне проектування модульно-розвивальних занять у загальноосвітній школі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Одеський нац. ун-тет ім. Іллі Мечникова - Одеса, 2002. - 20 с.
Бугерко Я. Динаміка різновидів рефлексії у модульно-розвивальному навчальному циклі // Психологія і суспільство. - 2002. - №3-4. - С. 142-159.
Бугременко Б.А., Цукерман Г.А. Развивающий букварь для шестилеток // Проблемы школьного учебника. - М.: Просвещение, 1988. - Вып. 18. - С. 50-81.
Буринська Н. Створення українського підручника нового покоління // Освіта України. - 2002. - 25 січня. - С. 6.
Ващенко Г. Загальні методи навчання. - Вид. перше. -К.: Укр. вид. спілка, 1997. - 441 с.
Вища освіта України і Болонський процес / За ред. В.Г. Кременя. - Тернопіль: Навч. книга - Богдан, 2004. -384 с.
Выбор методов обучения в средней школе / Под ред. Ю.К. Бабанского. - М.: Педагогика, 1981. - 176 с.
Гальперин П.Я. Лекции по психологии. - М.: Кн. дом. «Университет»; Высшая школа, 2002. - 400 с.
Гальперин П.Я. Методы обучения и умственное развитие. - М.: Знание, 1985. - 80 с.
Гальперин П.Я. Психология как объективная наука: Избранные психологические труды. - М.: Ин-т практической психол.; Воронеж: МОДЭК, 1998. - 480 с.
Гальперин П.Я. Развитие исследований по формированию умственных действий. - Психологическая наука в СССР. - Т.1. - М.; Изд-во АПН РСФСР, 1959. - С. 441-469.
Гірняк А. Зміст, структура та оформлення розвиваль-ного підручника // Психологія і суспільство. - 2002. - №3-4. - С. 217-241.
Гірняк А. Психоекологічний потенціал розвивального підручника // Психологія і суспільство. - 2003. - №4. - С. 128-136.
Гірняк А.Н. Система традиційного підручникотворення та її психолого-дидактичний аналіз / За ред. А.В. Фурмана. -Тернопіль: Інститут ЕСО, 2004. - 65 с.
Гірняк А.Н. Психологічне обгрунтування змісту і структури модульно-розвивального підручника для
середньої загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Прикарп. нац. ун-т імені В. Стефа-ника. - Івано-Франківськ, 2007. - 20 с.
Глазов Б.И., Ловцов Д.А. Компьютеризованный учебник - основа новой информационно-педагогической технологии // Педагогика. - 1995. - №6. - С. 22-26.
Гуменюк О. Духовно-універсумне самотворення -центральна ланка психологічного впливу // Психологія і суспільство. - 2003. - №4. - С. 10-28.
Гуменюк О. Є. Взаємоплив учителя і навчальної групи в інноваційній системі освіти // Вісник Одеського національного університету. - 2003. - Т.8. - Вип.10. - Психологія. -С. 20-36.
Гуменюк О. Модель взаємозв’язку структури спілкування і періодів цілісного модульно-розвивального орг-процесу // Економіка освіти. - Т.1. - Тернопіль: Економічна думка, 2001. - С. 173-180.
Гуменюк О. Мотиваційна організація взаємостосунків за умов інноваційної освітньої діяльності // Соціальні технології: Актуальні проблеми теорії та практики. Міжвузівський збірник наукових праць. - Запоріжжя: ГУЗІДМУ, 2002. - Вип.13. - С. 188-198.
Гуменюк О. Пізнавально-суб’єктний вплив у системі інноваційного навчання // Психологія і суспільство. - 2003. - №2. - С. 79-89.
Гуменюк О. Психологічна грамотність вчителя -основа ефективної розвивальної взаємодії з учнями // Психологія і суспільство. - 2000. - №1. - С. 44—51.
Гуменюк О. Психологічний оргвплив у структурі модульно-розвивальних взаємин // Психологія і суспільство. - 2002. - №3-4. - С. 59-83.
Гуменюк О. Самотворення Я-духовного за модульно-роз-вивального навчання // Рідна школа. - 2002. - №1. - С. 17-22.
Гуменюк О. Самотворення Я-концепції за модульно-розвивальної оргсистеми // Психологія і суспільство. - 2001. - №2. - С. 33-76.
Гуменюк О. Соціальна технологія модульно-розви-вальної освіти: концептуальні моделі // Інститут експериментальних систем освіти: Інф. бюлетень. - Випуск 3. -Тернопіль: Економічна думка, 2001. - С. 12- 17.
Гуменюк О. Соціальний формат розвитку Я-концепції // Психологія і суспільство. - 2004. - №3. - С. 82-90.
Гуменюк О. Технологічна організація спілкування за модульно-розвивальної системи // Психологія і суспільство. - 2001. - №3. - С. 145-159.
Гуменюк О. Феномен полімотивації: сутнісний зміст взаємин за модульно-розвивальної оргсистеми // Психологія і суспільство. - 2001. - №1. - С. 74-123.
Гуменюк О. Ціннісно-індивідуальнісний самовплив у структурі модульно-розвивальних взаємостосунків // Психологія і суспільство. - 2003. - №3. - С. 78-96.
Гуменюк О. Я-концепція у плині соціального довкілля // Психологія і суспільство. - 2004. - №2. - С. 125-143.
Гуменюк О.Є. Модульно-розвивальне навчання: соціально-психологічний аспект / За ред. доктора психол. наук А.В. Фурмана. - К.: Школяр, 1998. - 112 с.
Гуменюк О.Є. Психологія впливу: Монографія. -Тернопіль: Економічна думка, 2003. - 304 с.
Гуменюк О.Є. Психологія Я-концепції: Монографія. -Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 186 с.
Гуменюк О.Є. Психологія Я-концепції: Навчальний посібник. - Тернопіль: Економічна думка, 2004. - 310 с.
Гуменюк О.Є. Психомистецькі технології модульно-розвивального навчання // Освітянин. - 1998. - №3. - С. 12-13.
Гуменюк О.Є. Психологія інноваційної освіти: теоре-тико-методологічний аспект: Монографія. - Тернопіль: Економічна думка, 2007. - 385 с.
Гуменюк О.Є. Розвивальна взаємодія як сфера психологічного впливу // Соціальні технології: Актуальні проблеми теорії та практики. Міжвузівський збірник наукових праць. - Запоріжжя: ГУЗІДМУ, 2003. - Вип.20. - С. 160-167.
Гуменюк О.Є. Теорія і методологія інноваційно-психологічного клімату загальноосвітнього закладу: Монографія. - Ялта-Тернопіль: Підручники і посібники, 2008. - 340 с.
Давыдов В.В. Проблемы развивающего обучения. -М.: Педагогика, 1986. - 240 с.
Давыдов В.В. Теория развивающего обучения. - М.: Педагогика, 1996. - 340 с.
Дементий О.И., Дементий С.В. Системное структурирование учебных дисциплин в средней школе. - Харьков, 1996. - 35 с.
Доблаев Л.П. Смысловая структура учебного текста и проблемы его понимания. - М.: Педагогика, 1982. - 176 с.
Дробноход М.І. Пріоритети стійкого екологічно безпечного розвитку // Освіта і управління. - 1997. - Т.1, №3. - С. 3-18.
Жедек ПС, Репкин В.В., Левин В.А. Букварь, 1 класс (Программа развивающего обучения). - Харьков, 1991. - 134 с.
Зверев И.Д. Школьный учебник: проблемы и пути развития // Проблемы школьного учебника. - М.: Просвещение, 1991. - Вып. 20. - С. 5-17.
Зорина Л.Я. Отбор научного материала в учебник по основам естественных наук для средней школы // Советская педагогика. - 1988. - №9. - С. 64-68.
Зорина Л.Я. Программа-учебник-учитель. - М.: Знание, 1989. - 80 с.
Зорина Л.Я. Реализация функций учебника как дидактический ориентир его конструирования // Новые исследования в педагогических науках. - М.: Педагогика, 1987. -№2 (50). - С. 37-40.
Зорина Л.Я. Учебник для классов с углубленным изучением предметов // Советская педагогика. - 1990. - №8. - С. 48-51.
Зуев Д. Школьный учебник: вчера, сегодня, завтра // Народное образование. - 1988. - №12. - С. 21-25.
Инновационное обучение: стратегия и практика // Материалы Первого научно-практического семинара, Сочи / Под ред. В.Я. Ляудис. - М., 1994. - 203 с.
Каспржак А.Г, Левит М.В. Базисный учебный план и российское образование в эпоху перемен. - М.: МИРОС, 1994. - 144 с.
Кларин М.В. Инновации в мировой педагогике. Обучение на основе исследования, игр, дискуссии. - Рига, 1995. - 186 с.
Кларин М.В. Метафоры и ценностные ориентации педагогического сознания // Педагогика. - 1998. - №1. - С. 34-39.
КодлюкЯ.П. Підручник для початкової школи: теорія і практика: Монографія. - Тернопіль: Підручники і посібники, 2004. - 288 с.
Кодлюк Я. З історії розвитку теорії шкільного підручника // Шлях освіти. - 2000. - №4. - С. 50-53.
Козлова О.Г. Сутнісні складові інноваційної діяльності вчителя. - Суми: ВВП “Мрія-1” ЛТД, 1999. - 90 с.
Комиссаров В.О. Соціально-культурний простір експериментальної школи / За ред. А.В. Фурмана. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 144 с.
Комиссаров В.О. Формування соціально-культурного простору середнього навчально-виховного закладу: Авто-реф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Київський нац. ун-тет імені Тараса Шевченка. - Київ, 2004. - 20 с.
Костін Я. У мови модульно-розвивальної взаємодії вчителя і учня засобами інноваційного забезпечення // Психологія і суспільство. - 2007. - №2. - C. 57-68.
Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / За ред. Л.М. Проколієнко. - К.: Радянська школа, 1989. - 609 с.
Кривошеев В. Ближе к практике школы: О работе над новыми учебниками и учебными пособиями // Народное образование. - 1987. - №3. - С.80-81.
Лещенко І.А., Будзинська Н.І. Апробація підручників нового покоління // ПСД. - 1998. - №2. - С. 31-32.
Мамонтов С.П. Основы культурологи. - 2-е изд., доп. - М., 1996. - 272 с.
Машбиц Е.И. Психологические основы управления учебной деятельностью. - К.: Вища школа, 1987. - 224 с.
Машбиц Е.И. Психологические основы управления учебной деятельностью. - К.,: НДІ психології МО України, 1987. - 223 с.
Мельник В.В. Дидактичні засади проектування моду-льно-розвивальних занять у загальноосвітній школі. Дис... канд. пед. наук. - К., 1997. - УІПККО: 13.00.01. - 204 с.
Менчинская H.A. Проблема учения и умственное развитие школьника. - М.: Педагогика, 1989. - 236 с.
Микк Я.А. Оптимизация сложности учебного текста: В помощь авторам и редакторам. - М.: Просвещение, 1981. - 119 с.
Микк Я. А. Параграф - структурная единица учебника // Советская педагогика. - 1986. - №7. - С. 54-56.
Модульно-розвивальна система як соціокультурна організація // Психологія і суспільство: Спецвипуск. - 2002. - №3-4. - 292 с.
Модульно-розвивальна система: соціально-культурний зміст навчальних модулів. Фундаментальний експеримент у СШ №80 м. Дніпропетровська // Рідна школа: Спецвипуск. - 1998. - №10. - 80 с.
Модульно-розвивальна система: теорія. технологія, досвід. Фундаментальний експеримент у СШ №10 м. Бердичева Житомирської області // Рідна школа: Спецвипуск. -1997. - №2. - 80 с.
Моляко В.А. Психология решения школьниками творческих задач. - К.: Рад. школа, 1983. - 95 с.
Монахов В. Як створити шкільний підручник нового покоління // Краєзнавство. Географія. Туризм. - 1998. - №48. - С. 2-3; Педагогіка. - 1997. - №1. - С. 19-24.
Моргун О.М., Підласий А.І. Комп’ютерний підручник як новий дидактичний засіб // Педагогіка і психологія. - 1994. - №1. - С. 117-124.
Мусхелишвили Н.Л., Шрейдер Ю.А. Значение текста как внутренний образ // Вопросы психологии. - 1997. - №3. - С. 79-91.
Мясоед П.А. О системах психологического знания (анализ новых учебников по психологии) // Вопросы психологии. - 1998. - №1. - С. 55-64.
Надвинична Т. Теоретико-методологічне обгрунтування задачного підходу в психології // Психологія і суспільство. - 2008. - №1. - С. 63-87.
Никитин В.А. Идея образования или содержание образовательной политики. - К.: Оптима, 2004. - 205 с.
Пискунов А.И. Педагогическое образование: цель, задачи и содержание // Педагогика. - 1995. - №4. - С.
Підласий I., Підласий А. Педагогічні інновації // Рідна школа. - 1998. - №12. - С. 3-17.
Пінчук В. Інноваційні процеси - підґрунтя проектування нових освітніх технологій // Освіта і управління. - 1998. - Т.2, №3. - С. 88-97.
Полякова А.В. О дидактических особенностях учебника для начальных классов в условиях развивающего обучения // Новые исследования в педагогических науках. - М.: Педагогика, 1988. - №1. - С. 40-43.
Проблемы школьного учебника («круглый стол») // Педагогика. - 1999. - №4. - С. 50-67.
Пригожин А.И. Нововведения: стимулы и препятствия (социальные проблемы инноватики). - М.: Наука, 1989. - 271 с.
Проблемы школьного учебника: Вып. 18. (Язык и стиль школьных учебников). - М.: Просвещение, 1988. - 320 с.
Проблемы школьного учебника: Вып. 20. (Материалы Всесоюзной конф. «Теория и практика создания школьных учебников»). - М.: Просвещение, 1991. - 240 с.
Проблемы школьного учебника: Вып. 5. (Методы анализа и оценка учебника). - М.: Просвещение, 1977. - 231 с.
Проблемы школьного учебника: Вып. 7. (Вопросы повышения воспитательной роли учебника). - М.: Просвещение, 1979. - 248 с.
Проблемы школьного учебника: Вып. 8. (О конструировании учебника). - М.: Просвещение, 1980. - 335 с.
Проблемы школьного учебника: История школьных учебных книг I Сост. В.Р. Рокитянский. - М.: Просвещение, 1990. - Вып.19. - 416 с.
Проблемы школьного учебника: Материалы VII встречи представителей учебно-педагогических издательств соц. стран. - М.: Просвещение, 198З. - Вып.1З. - 164 с.
Проблемы школьного учебника: О специфике учебников для начальной школы. - М.: Просвещение, 1982. -Вып. 11. - 2З9 с.
Проблемы школьного учебника: О специфике учебников литературы, истории, обществоведения, географии и биологии. - М.: Просвещение, 1981. - Вып.9. - 2З8 с.
Проблемы школьного учебника: Спец. выпуск: Материалы IX совещания представителей учебно-педагогических книгоиздательств соц. стран I Под. общ. ред. Д.Д. Зуева. - М.: Просвещение, 1987. - 102 с.
Проблемы школьного учебника: Учебники для национальной школы. - М.: Просвещение, 1982. - Вып. 10. - 240 с.
Проблемы школьного учебника: Язык и стиль школьных учебников. - М.: Просвещение, 1988. - Вып. 18. - З20 с.
Pебyxа Л. Система експертно-діагностичного забезпечення експерименту з модульно-розвивального навчання II Психологія і суспільство. - 2002. - №З-4. - С. 201-216.
Pепкин В.В. Формирование учебной деятельности в младшем школьном возрасте II Вестник ХГУ. - Психология. - 1979. - Вып. 11. - №171. - С. 40-49.
Pепкин В.В. Формирование учебной деятельности как психологическая проблема II Вестник ХГУ. - №1ЗЗ: Психология. - Вып. 10. - Харьков, 1977. - С. З2-З8.
Pычик М.В. От наглядных образов к научным понятиям. - К.: Рад. школа, 1987. - 79 с.
Савченко O. Якість і варіативність шкільних підручників як умова запровадження державних стандартів початкової освіти II Початкова школа. - 2001. - №8. - С. 10-12.
Семенюк Т.В. Науково-педагогічне проектування граф-схем навчальних курсів загальноосвітньої школи за модульно-розвивального навчання. Aвтореф. дис... канд. пед наук. - К., 1999 I Київський університет імені Тараса Шевченка: 1З.00.01. - 19 с.
Скаткин M.H. Проблемы современной дидактики. -М.: Педагогика, 1980. - 96 с.
Слободчиков ВИ, Исаев Е.И. Основы психологической антропологии. Психология человека: Введение в психологию субъективности. Учебное пособие для вузов. -М.: Школа-Пресс, 1995. - З84 с.
Совершенствование содержания образования в школе I Под ред. И.Д. Зверева., М.П. Кашина. - М.: Педагогика, 1985. - 272 с.
Сорокин ЮЛ. Психолингвистические аспекты изучения текста. - М.: Наука, 1985. - 168 с.
Талызина H.B. Управление процессом усвоения знаний. - M.: МГУ, 1975. - З85 с.
Талызина H.Ф. Теоретические проблемы программированного обучения. - М.: Просвещение, 1969. - 1З5 с.
Тарасов Е.Ф. Ролевая интерпретация понятий «значение» и «смысл» II Проблемы психолингвистики I Отв. ред. ЮА. Сорокин, A^. Шахнарович. - М., 1975. - С. 151-166.
Тімотін A. Наукове проектування розвивальної комунікації у цілісному освітньому процесі II Психологія і суспільство. - 2002. - №З-4. - С. 105-12З.
Товпинец И.П. Структурирование учебного материала в учебнике в целях систематизации II Новые исследования в педагогических науках. - М.: Педагогика, 1990. -№2. - С. 47-50.
Учебный материал и учебные ситуации: Психологические аспекты I Под ред. Г.С. Костюка, ГА. Балла. - К.: Радянська школа, 1986. - 14З с.
Ушинский К.Д. Педагогические сочинения: В 6 т. -М.: Педагогика, 1988-1990. - Т. 1. - 416 с.; Т. 2. - 496 с.; Т. З. - 512 с.; Т. 4. - 528 с.; Т. 5.. - 528 с.; Т. 6. - 528 с.
Фypман A. Aвторська система дистанційної підготовки педагога-психолога-дослідника: досвід десяти років II Наукове проектування інноваційних та альтернативних систем вищої освіти. - Тернопіль, 2000. - С. 180-186.
ФypманA. Aвторська система інноваційного програмово-методичного забезпечення модульно-розвивального навчання II Наукове проектування інноваційних та альтернативних систем вищої освіти. - Тернопіль, 2000. - С. 140-146.
Фypман A. Aрxітектоніка творення особистості за модульно-розвивальної системи навчання II Психологія і суспільство. - 2000. - №1. - С. 26-4З.
Фypман A.B. Вступ до теорії освітньої діяльності: Курс лекцій. - Тернопіль: Інститут ЕСО, 2006. - 86 с.
Фypман A. Вступ до методології проблемного навчання. - К.: Ровесник, 199З. - 80 с.
Фypман A. Модульно-розвивальна система II Освіта: Спецвипуск. - 1996. - 10 січня. - С. 2-6.
Фypман A. Модульно-розвивальне навчання - система педагогічних інновацій II Педагогіка і психологія. - 1995. - №З. - С. 97-108.
Фypман A. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, заперечення: Монографія. - К.: Правда Яросла-вичів, 1997. - З40 с.
Фypман A. Наукове проектування соціально-культурного змісту інноваційної освітньої діяльності II Наукове проектування інноваційних та альтернативних систем вищої освіти. - Тернопіль, 2000. - С. 72-77.
Фypман A. Освітній сценарій - інноваційний проект психомистецьких технологій розвивальної взаємодії II Освітні сценарії. Метод. зб. I За ред. В.В. Чухна, Н.В. Запорожець. - Харків: Ранок, 2000. - С. 4-5.
Фypман A. Підручник у модульно-розвивальній системі: зміст, структура, оформлення II Рідна школа. - 2000. -№7. - С. 2З-З1.
Фypман A. Соціальне розуміння - основа паритетної освітньої співдіяльності II Наукове проектування інноваційних та альтернативних систем вищої освіти. - Тернопіль, 2000. - С. 49-52.
Фypман A. Соціально-культурна доктрина розвитку національної освіти II Освіта: Спецвипуск. - 1998. - 10 березня. - С. 2.
Фypман A. Соціально-психологічна експертиза модульно-розвивальних занять у школі. - К.: Правда Яросла-вичів, 1999. - 56 с.
Фypман A. Ідея професійного методологування: Монографія. - Ялта-Тернопіль: Економічна думка, 2008. - 205 с.
Фypман A. Теорія освітньої діяльності як метасистема II Психологія і суспільство. - 2001. - №З. - С. 115-144; 2002.
- №З-4. - С. 20-58.
Фypман A. Теорія освітньої діяльності як методологічна основа реформування вищої освіти в Україні II Наукове проектування інноваційних та альтернативних систем вищої освіти. - Тернопіль, 2000. - С. 21-26.
Фypман A. Фундаментальний експеримент - це можливість кожного досягти вершин розумової, соціальної і духовної зрілості II Рідна школа: Спецвипуск. - 1997. - №2. - С. 7-9.
Фypман A. Типологічний підхід у системі професійного методологування II Психологія і суспільство. - 2006. -№2. - С. 78-92.
Фypман A. Фундаментальний соціально-психологічний експеримент у школах України: алгоритм пошуку II Освіта і управління. - 1997. - Т.1, №З. - С. З9-56.
Фypман A. Чому несучасна наша сьогоднішня освіта? II Директор школи. - 1999. - №З6 (84). - С. 2-З.
Фypман A., Гумєнюк O. Міні-модуль у навчанні: складники обґрунтування II Педагогіка і психологія. - 1998. - №2. - С. 96-108.
Фурман A., Гуменюк O. Модульно-розвивальне навчання: передумови, новації, впровадження II Освіта і управління. - 1997. - Т.1, №4. - С. 94-122.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).