ТЕСТУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУ В АРМІЇ США У РОКИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ
Ключові слова:
військова психологія, тестування інтелекту, “Груповий екзамен А”, “Армія Альфа”Анотація
У статті детально проаналізована програма організації та проведення тестування інтелекту в армії Сполучених Штатів Америки в роки Першої світової війни, що являє собою найяскравіший приклад конструктивної взаємодії' між військовими та психологами й має незаперечне значення для формування військової психології як прикладного відгалуження психологічної науки. Саме у цей період американські військові психологи вперше виконали найважливіше державне замовлення - здійснили масовий професійно-психологічний відбір в інтересах збройних сил й у такий спосіб заклали підвалини використання психологічних знань для вирішення складних військових завдань. Логіко-історична реконструкція вказаної співпраці дозволила з усім розмахом визначити становлення й варіації методів і засобів, що використовувалися в межах комплексного тестування інтелекту, оцінити особистий внесок кожного науковця у загальну скарбницю психодіагностич-них знань. Вона, окрім того, вказує на наявність цілісної системи розробки, практичної апробації й статистичної верифікації (стандартизації) однієї з найбільш значимих психодіагностичних методик в історії психології - шкали “Армія Альфа”. Ця методика стала прообразом сучасних тестів інтелекту, а за багатьма позиціями так і залишилась неперевершеною й донині.
The paper presents a detailed analysis of the organization and conduct of program intelligence testing in the United States Army during the First World War. This program represents the most vivid example of the “symbiotic interaction” between the military and psychologists and has undeniable importance for the formation of the military branches of psychology as applied psychological science. Exactly in this period, the US military psychologists first satisfied the most important state order - mass professional psychological selection in the interests of the armed forces and laid the foundation for the use of psychological knowledge to solve military tasks.
Performed analysis allows to estimate all scale formation and variation of methods and tasks that were used and handled within the program of intelligence testing, to assess the contribution of each individual researcher and a set of knowledge offered by him. In addition, the analysis provides the opportunity to learn the way of development, practical testing, and statistical verification (standardization), one of the most important psychodiagnostic methods in the history of psychology - scale “Army Alpha”. This technique has become the prototype of the modern intelligence tests, and many positions remained unsurpassed today.
Посилання
Бурлачук Л.Ф. Психодиагностика: Учебник для вузов / Л.Ф. Бурлачук. - СПб.: Питер, 2006. - 351 с.: ил. - (Серия “Учебник нового века”).
Вернадский В.И. Трудьі по общей истории науки /В.И. Вернадский. - 2-е изд. - М.: “Наука”, 1988. - 335 с.
Driskell J.E. Psychology and the military: Research applications and trends / J.E. Driskell, O. Beckett // American Psychologist. - 1989. - Vol. 44. - №1 .- P. 43.
Carson J. Army alpha, army brass, and the search for army intelligence / J. Carson // Isis. - 1993. - P. 278-309.
Samelson F. World War I intelligence testing and the development of psychology / F. Samelson // Journal of the History of the Behavioral Sciences. - 1977. - Vol. 13, №3. - P. 274-282.
Terman L.M. The use of intelligence tests in the army / L.M. Terman // Psychological bulletin. - 1918. - Vol. 15, № 6. - P. 177-187.
Yoakum C.S. Army mental tests / C.S. Yoakum, R.M. Yerkes - New York: H. Holt, 1920. - P. 303.
Yerkes R.M. Psychology in relation to the war / R.M. Yerkes // Psychological Review. - 1918. - №25. - P. 85-115.
Yerkes R. M. Psychological Examining in the United States Army: Edited by Robert M. Yerkes / R.M. Yerkes // US Government Printing Office. - 1921. - Vol. 15. - P. 890.
Kevles DJ. Testing the Army’s intelligence: Psychologists and the military in World War I / D.J. Kevles // The Journal of American History. - 1968. - Vol. 55. - №3. - P. 565-581.
Rogers A.L. Experimental tests of mathematical ability and their prognostic value / A.L. Rogers // Teachers college, Columbia university. - 1918. - № 89. - P. 376.
Burlachuk L.F. Psihodiagnostika: Uchjebnik dlja vuzov / L.F. Burlachuk. - SPb.: Pitjer, 2006. - 351 s.: il. -(Sjerija“Uchjebnik novogo vjeka”).
Vjernadskij V.I. Trudy po obschjej istorii nauki / V.I. Vjernadskij. - 2-je izd. - M.: “Nauka”, 1988. - 335 s.
Driskell J.E. Psychology and the military: Research applications and trends / J.E. Driskell, O. Beckett // American Psychologist. - 1989. - Vol. 44. - №1 .- P. 43.
Carson J. Army alpha, army brass, and the search for army intelligence / J. Carson // Isis. - 1993. - P. 278-309.
Samelson F. World War I intelligence testing and the development of psychology / F. Samelson // Journal of the History of the Behavioral Sciences. - 1977. - Vol. 13, №3. - P. 274-282.
Terman L.M. The use of intelligence tests in the army / L.M. Terman // Psychological bulletin. - 1918. - Vol. 15, № 6. - P. 177-187.
Yoakum C.S. Army mental tests / C.S. Yoakum, R.M. Yerkes - New York: H. Holt, 1920. - P. 303.
Y erkes R.M. Psychology in relation to the war / R.M. Yerkes // Psychological Review. - 1918. - №25. - P. 85-115.
Yerkes R. M. Psychological Examining in the United States Army: Edited by Robert M. Yerkes / R.M. Yerkes // US Government Printing Office. - 1921. - Vol. 15. - P. 890.
Kevles D.J. Testing the Army’s intelligence: Psychologists and the military in World War I / D.J. Kevles // The Journal of American History. - 1968. - Vol. 55. -№ 3. - P. 565-581.
Rogers A.L. Experimental tests of mathematical ability and their prognostic value / A.L. Rogers // Teachers college, Columbia university. - 1918. - № 89. - P. 376.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).