УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЄЮ У СОЦІАЛЬНО-КОМУНІКАТИВНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
Ключові слова:
психологія управління, менеджмент, соціально-психологічний простір, інформаційний потік, комунікаційний шум, інформаційно -комунікаційний процес, ментальний простірАнотація
Досліджено засоби психологічного забезпечення управління інформацією у ментальному соціально-комунікативному середовищі із використанням основ маркетингового керування інформаційним потоком; проаналізовано сутність інформаційного впливу на психіку людини, на її свідомість та подано схему інформаційної складової при комунікаційній передачі повідомлення; запропоновано механізми управління інформаційно-комунікаційним процесом у взаємооб-мінному середовищі між відправником та одержувачем і висвітлені перспективи успіху вказаного впливу на людину в ментальному просторі з урахуванням впливу турбулентно організованого суспільного довкілля; розглянуто фактори негативного впливу інформаційного середовища на психіку людини у форматі існуючих медіа-потоків, які на підсвідомому рівні провокують її неадекватну поведінкову реакцію.
The article studies the pragmatic and psychological concerning information management in mental social and communicative environment using the basics of marketing information flow control .
The essence of information influence on the psyche of man, his mind and show the information component in the communication message transmission.
Charts and management mechanisms are offered by informatively communication by a process in a trade-out environment between a sender and recipient and prospects of success of informative influence on a man in mental space taking into account influence turbulent socially-ekonomiko political environments.
The factors of influence of negative informative environment are considered on the psyche of man in the process of informative medias-streams which at subconscious level form an inadequate conduct reaction. Speech goes about a serve through the medias of the filtered tested information to the user, taking into account all moments: age, floor, regions, sociality, mentality, and others like that for the sake of psychological safety.
Information in rapid dynamics of modern social marketing and communication environment requires new approaches to her in consumer attitudes and therefore the sender must consider the psychological importance of the individual in the world of information warfare and ensure peace and balance of society.
Of particular importance in the study given the life cycle of an information message box on the market and the state of man in following information using, as well as fight off aggression informational and analytical-psychological and moral hardening.
Analyzed of manipulation society are exposed, as a management factor news in an informative stream, attaining from an user is an effect of development of desire in the receipt of additional information.
Посилання
Бебик В.М. Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка паблік рилейшнз : Монографія /
В.М. Бебик. - К.: МАУП, 2005. - 440 с.
Варій М.Й. Психологія : Навчальний посібник / М.Й. Варій. - К., 2007. - 288с.
Інформаційний менеджмент. Вікіпедія [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://uk.wikipedia.org
Кузьмін О.Є. Теоретичні та прикладні засади менеджменту: Навчальний посібник / О.Є. Кузьмін,
О.Г. Мельник. - Львів, 2002. - 228 с.
Матвієнко О.В. Основи інформаційного менеджменту: Навчальний посібник / О.В. Матвієнко. - К., 2004. - 128 с.
Мескон М.Х. Основы менеджмента: Пер.с англ. / М.Х. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоури. - М.: Дело, 1992. - 702 с.
Микитів О.Ю. Менеджмент видавничої справи в умовах глобалізації (на прикладі України) : дис. ... канд. наук із соц. комунікацій: 27.00.06: захищена
11.11 Київ. нац. ун-т ім. Т. Г. Шевченка.: затв.
06.12 / О. Ю. Микитів. - К., 2011. — 215 с.
Орбан-ЛембрикЛ.Е. Психологія управління: Посібник / Л.Е. Орбан-Лембрик. - К.: Академвидав, 2003. - 568 с.
Павлюк Л.С. Знак, символ, міф у масовій комунікації / Л.С. Павлюк. - Львів: ПАіС, 2006. - 120 с.
Рак О.Ю. Культурний феномен етичної соціалізації та інтроформаційної взаємодії у політичному середовищі / О.Ю. Рак // Вісник Одеського національного університету. Серія: Соціологія і політичні науки. - Одеса, 2013. - Т. 18. - Вип. 2 (18). - 4.3. - С. 80-87.
Рак О.Ю. Комунікаційний вплив політики на свідомість людини через метод емпіризму / О.Ю. Рак / / Соціально-психологічні виміри професійної майстерності особистості в умовах глобалізованого світу. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 16-17 травня 2013 р. // Психологія і суспільство. - Спецвипуск. - 2013. - С. 51-52.
Рак О.Ю. Комунікативно-емпіричний метод політичної дії на свідомість громадян / О.Ю. Рак // Психологія і суспільство. - 2013. - №2. - С. 75-79.
Соціологія і психологія: [навч. посібн.] / За ред. Ю.Ф. Пачковського. - К.: Каравелла, 2009. - 760 с.
Тесля Ю.Н. Введение в информатику природы : Монография / Ю. Н. Тесля. - Киев: Маклаут, 2010. — 256 с.
Ходаківський Є.І. Психологія управління : Навч. посіб./ Є.І. Ходаківський, Ю.В. Богоявленська, Т. П. Грабар. - К.: Центр учбової літератури, 2008. - 608 с.
Bebik V.M. Informaciyjno-komunikaciyjniyj mened-zhment u globaljnomu suspiljstvi: psikhologiya, tekhno-logii, tekhnika pablik rileyjshnz : Monografiya / V.M. Bebik. - K.: MAUP, 2005. - 440 s.
Variyj M.Yj. Psikhologiya : Navchaljniyj posibnik / M.Yj. Variyj. - K., 2007. - 288s.
Informaciyjniyj menedzhment. Vikipediya [Elekt-ronniyj resurs]. Rezhim dostupu: http://uk.wikipedia.org
Kuzjmin O.YE. Teoretichni ta prikladni zasadi me-nedzhmentu: Navchaljniyj posibnik / O.YE. Kuzjmin, O.G. Meljnik. - Ljviv, 2002. - 228 s.
Matviyenko O.V. Osnovi informaciyjnogo menedzh-mentu: Navchaljniyj posibnik / O.V. Matviyenko. - K., 2004. - 128 s.
Meskon M.Kh. Osnovih menedzhmenta: Per.s angl. / M.Kh. Meskon, M. Aljbert, F. Khedouri. - M.: Delo, 1992.
- 702 s.
Mikitiv O.Yu. Menedzhment vidavnichoi spravi v umovakh globalizacii (na prikladi Ukraini) : dis. ... kand. nauk iz soc. komunikaciyj : 27.00.06: zakhithena 21.11.11 Kiiv. nac. un-t im. T. G. Shevchenka.: zatv. 17.06.12 / O. Yu. Mikitiv. - K., 2011. — 215 s.
Orban-Lembrik L.E. Psikhologiya upravlinnya: Posibnik / L.E. Orban-Lembrik. - K.: Akademvidav, 2003. -568 s.
Pavlyuk L.S. Znak, simvol, mif u masoviyj komuni-kacii / L.S. Pavlyuk. - Ljviv: PAIS, 2006. - 120 s.
Rak O.Yu. Kuljturniyj fenomen etichnoi socializacii ta introformaciyjnoi vzayemodii u politichnomu seredo-vithi / O.Yu. Rak // Visnik Odesjkogo nacionaljnogo universitetu. Seriya: Sociologiya i politichni nauki. - Odesa, 2013. - T. 18. - Vip. 2 (18). - Ch.3. - S. 80-87.
Rak O.Yu. Komunikaciyjniyj vpliv politiki na svidomistj lyudini cherez metod empirizmu / O.Yu. Rak // Socialjno-psikhologichni vimiri profesiyjnoi mayjsternosti osobistosti v umovakh globalizovanogo svitu. Materiali Mizhnarodnoi naukovo-praktichnoi konferencii, 16-17 travnya 2013 r. // Psikhologiya i suspiljstvo. - Specvipusk. - 2013. - S. 51-52.
Rak O.Yu. Komunikativno-empirichniyj metod politichnoi dii na svidomistj gromadyan / O.Yu. Rak // Psikhologiya i suspiljstvo. - 2013. - №2. - S. 75-79.
Sociologiya i psikhologiya: [navch. posibn.] / Za red. Yu.F. Pachkovsjkogo. - K.: Karavella, 2009. - 760 s.
Teslya Yu.N. Vvedenie v informatiku prirodih : Monografiya / Yu. N. Teslya. - Kiev: Maklaut, 2010. — 256 s.
Khodakivsjkiyj YE.I. Psikhologiya upravlinnya : Navch. posib./ YE.I. Khodakivsjkiyj, Yu.V. Bogoyav-lensjka, T. P. Grabar. - K.: Centr uchbovoi literaturi, 2008. - 608 s.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).