ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ АКТУАЛІЗАЦІЇ ПОТРЕБ ПІДПРИЄМЦІВ
Ключові слова:
підприємницька діяльність, особистість, потребо-мотиваційна сфера, актуалізація (піднесення) потреб, мотивація, ієрархія потреб, ефективність діяльностіАнотація
У статті аналізуються теоретичні підходи до психологічного пізнання потребо-мотиваційної сфери особистості. Здійснене порівняльне дослідження особливостей сформованості потреб різних рівнів у підприємців-початківців і досвідчених фахівців у контексті використання теоретичної концепції А. Маслова. Емпірично показано, що має місце деяке піднесення, тобто ситуаційна і навіть особистісна, актуалізація їхніх потреб, що особливо характерно для тих, хто тільки розпочинає чи розпочав свій бізнес. Отримані результати збагачення потребо-мотиваційної сфери українських підприємців дають підстави рекомендувати мотиваційний тренінг як важливий психологічний інструмент підвищення ефективності їхньої професійної діяльності.
Посилання
Аргайл М., Фернхем А., Грахам Дж. Концепт ситуации в различных областях психологии. Психология социальных ситуаций / Под ред. Н.В. Гришиной. - СПб., 2001. - С. 41-58.
Асеев В.Г. Мотивация поведения и формирование личности / В.Г. Асеев. - М.: Мысль, 1976. - 158 с.
Дейнека О.С. Экономическая психология / О.С. Дейнека. - СПб.: Изд-во СПб ун-та, 2000. - 160 с.
Додонов Б.И. Структура и динамика мотивов деятельности / Б.И. Додонов // Вопросы психологии. -1984. - № 4. - С. 126-130.
Журавлев А.Л., Позняков В.П. Социальнопсихологические проблемы становления российского предпринимательства / А.А. Журавлев, В.П. Позняков // Малое предпринимательство в контексте российских реформ и мирового опыта. - М., 1995. - С. 82-102.
Зимняя И.А. Педагогическая психология / И.А. Зимняя. - М: Логос, 2002. - 384 с.
МаслоуА.Г. Мотивация и личность / А.Г. Маслоу: [пер: с англ.]. -СПб.: Издат. группа “Евразия”, 1999. -478 с.
Нюттен Ж. Мотивация // Экспериментальная психология / Ред. П. Фресс, Ж. Пиаже / Пер. с франц. -М., 1986. - Гл. XV.
Чернявская Т.П. Психология успешности личности в бизнесе: [монография] / Т.П. Чернявская. - Одесса: Астропринт, 2010. - 288 с.
Чирикова А.Е. Лидеры р оссийского предпринимательства: менталитет, смыслы, ценности / А.Е. Чирикова. - М.: Институт социологии РАН, 1997. - 198 с.
Brockhaus R. H. The psychology of entrepreneur // Encyclopedia of Entrepreneurship. - NJ.: Prentice-Hall, 1982. - P. 39-57.
McClelland D, Atkinson J., Clark R., Lowell E. The Achievement Motive. - N.Y., 1953. - 375 р.
Murray H. Explorations in Personality. - N.Y., 1938. - 321 p.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).