ОСОБЛИВОСТІ ЦІННІСНО-СМИСЛОВОЇ СФЕРИ У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ДИТИНСТВА
Ключові слова:
дитинство, особистість, молодший школяр, цінності, ціннісні орієнтації, зміст життя, свідомість, самосвідомість, Я-образАнотація
Статтю присвячено висвітленню змісту ціннісно-моральної лінії розвитку особистості молодшого школяра, яка є основою розбудови індивідуального життя, поєднання суспільних та особистих інтересів. Зазначено, що дитина вчиться емоційно-ціннісному ставленню до навколишнього світу крізь систему суспільно прийнятих моральних критеріїв. Акцентовано увагу на тому, що учні початкової школи спроможні свідомо сприймати суспільні ідеали, добровільно виконувати моральні норми та принципи, виробляти усвідомлене ставлення до головних подій свого повсякдення. Представлено результати аналізу тендерних відмінностей у структурі ціннісних орієнтацій дітей вказаного віку.
Посилання
Бех І.Д. Виховання в особистісному вимірі / І.Д. Бех // Мистецтво життєтворчості особистості : у 2ч. - К., 1997. - Ч. 2 : Житгєтворчий потенціал нової школи. - С. 55-96.
Божович Л.И. Этапы формирования личности в онтогенезе / Л.И. Божович // Вопросы психологии. -
- № 4. - С. 23-35.
Жизнь как творчество / Отв. ред. Л.В. Сохань,
В.А. Тихонович. - К. : Наук. думка, 1985. - 304 с.
Кононко Е.Л. Я сам / Е.Л. Кононко. - К. : Рад. школа, 1983. - 96 с.
Мухина В.С. Возрастная психология: феноменология развития, детство, отрочество : учеб. для вузов /
В.С. Мухина. - 5-е изд., стереотип. - М. : Академия,
- 454 с.
Непомнящая НИ. Становление личности ребенка
-7 лет / Н.И. Непомнящая. - М. : Педагогика, 1992. -160 с.
Обухова Л. Ф. Детская психология : теория, факты, проблемы / Л.Ф. Обухова. - М. : Тривола, 1995. - 360 с.
Психологические основы формирования личности / Под ред. И.В. Дубровиной, Н.Н. Толстых. - М. : Прогресс, 1986. - 322 с.
Психологія самосвідомості: історія, сучасний стан та перспективи дослідження / За ред. С.Д. Максименка, М.Й. Боришевського. - К. : Рута, 1999. - 126 с.
Рубинштейн С.Л. Самосознание личности и ее жизненный путь / С.Л. Рубинштейн // Психология личности : тексты / Под ред. Ю.Б. Гиппенрейтер, А.А. Пу-зырея. - М. : Изд-во Моск. ун-та, 1982. - С. 127-131.
Титаренко Т.М. Життєвий світ особистості: у межах і за межами буденності / Т.М. Титаренко. - К. :
Либідь, 2003. - 376 с.
Тищенко С.П. Развитие внутреннего мира ребенка / С.П. Тищенко // Воспитание детей дошкольного возраста / Под ред. Л.Н. Проколиенко. - К.: Рад. школа, 1991. - С. 40-82.
Фельдштейн Д.И. Социальное развитие в пространстве-времени детства / Д.И. Фельдштейн. - М. : Флинта, 1997. - 160 с.
Фурман A.A. Ціннісно-орієнтаційні чинники особистісного розвитку майбутніх психологів: Авто-реф. дис.... канд. психол. наук: 19.00.07. - Одеса, 2009. - 20 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).