ПСИХОЛОГІЧНІ ПЕРЕДУМОВИ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ ДІВЧАТ
Ключові слова:
девіантна поведінка, особистість дівчини, підлітковий вік, юнацький вік, когнітивна, емоційна, вольова сфери особистостіАнотація
Згідно із психологічним підходом до розуміння проблематики дослідження поведінкові девіації дівчат шкільного віку - це наслідок зміщень у їхньому психічному розвитку й самопочуванні. Це передбачає розгляд когнітивної, емоційної, вольової сфер особистості, які сукупно формують спрямованість її розвитку. Психологічними передумовами девіантної поведінки є ті патологічні зміни у психічному розвитку особи, які призводять до порушень у суспільно прийнятих ціннісних орієнтаціях, мотивації діяльності. До таких передумов належать загострене протікання вікових психологічних криз, неадекватність сформованої самооцінки, деформація розвитку Я-концепції та життєвих цінностей, емоційні розлади, що пов’язані з переживаннями, зростанням тривожності, перенесенням психічних травм, стресів, дистресів, депресій, а також невміння дівчатами керувати своїми емоціями і переживаннями, або низька саморегуляція поведінки та підвищена агресивність. Психоемоційний стан, індивідуальні особливості, саморегуляція у пове-дінковому функціонуванні, характер соціальних зв’язків визначають соціально-психічний стан особистості підлітково-юнацького віку. Детермінантами девіантної поведінки дівчат головно є психічні деформації у їхньому розвитку, де підґрунтя становлять певні вікові, медико-біологічні, соціально-педагогічні та соціальні фактори.Посилання
Вопросы профилактики и коррекции преступности в подростковом и раннем юношеском возрасте (итоги психодиагностической и коррекционной работы с воспитанниками Павлоградской воспитательно-трудовой колонии в 1998 г. - Днепропетровск, 1999. - 121 с.
Дементьева И. Отклоняющееся поведение несовершеннолетних как следствие семейного неблагополучия // Социальная педагогика. -2005. - №1. - С. 23-30.
Дранищева Э.И. Психологические особенности личности тредновоспитуемых девочек-подростков // Актуальные проблемы социализации девушек-подрост-ков: сборник научных статей / Под общ. ред. Г.М. Лактионовой. - К.: А.Л.Д., 1995. - С. 59-63.
Ершанина Е. Проблема профилактики педагогической запущености подростков // Советская педагогика. - 1984. - №5. - С. 141.
Иванова Е.Ф. О некоторых личностных особенностях женщин с делинквентным поведением // Де-віантна поведінка неповнолітніх і молоді: можливості впливу. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції - Харьків, 1994. - С. 241-243.
Кобильченко В.В. Самосвідомість підлітка як важливий регулятор соціальної взаємодії // Педагогіка і психологія. - 1997. - №2. - С. 19-23.
Комарь В.Д. Предупреждение и преодоление отклонений в поведении подростков // Классный руководитель. - 2003. - №4. - С. 86-99.
Рычкова Н.А. Дезадаптивное поведение детей: Диагностика, коррекция, психопрофилактика. Учебно-практическое пособие. - М.: “Издательство ГНОМ и Д”, 2000. - 96 с.
Тагирова F.C. Психолого-педагогическая коррекционная работа с трудными родростками. - М.: Педагогическое общество России, 2003. - 128 с.
Турищева Л.В. Виховання “важких” школярів. Помилки сімейного виховання як причина “важких” школярів // Виховна робота в школі. - 2005. - №4. - С. 37-42.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).