НАУКОВІ ПРОБЛЕМИ ПРОГРАМОВАНОГО НАВЧАННЯ ТА ШЛЯХИ ЇХ РОЗРОБКИ
Анотація
На сучасному етапі розвитку нашої країни, коли наука стає безпосередньою виробничою силою, все більшого значення набуває наукова організація праці в найрізноманітніших її галузях, у тому числі й педагогічної праці, освітньої діяльності. Можна виділити такі аспекти наукової організації освіти, як раціональне планування всієї системи підготовки кадрів для різних сфер суспільного виробництва, науково обґрунтоване керівництво роботою навчальних закладів і наукове управління самим учінням, тобто пізнавальною і практичною діяльністю тих, хто навчається, спрямованою на оволодіння передбачених програмами знань, умінь і навичок, формування тих психічних властивостей, які потрібні для майбутньої діяльності.
Зрозуміло, що в одній статті неможливо розглянути всі зазначені аспекти наукової організації освіти. Тому коротко зупинимося на загальній проблемі наукового планування підготовки кадрів, а основну увагу приділимо розгляду того нового, що вносить ідея програмування навчання в керівництво пізнавальною діяльністю тих, хто навчається.
Посилання
Алексеев Н.Г. Проблема управления мыслительной деятельностью при решении алгебраических задач и их классификация // Вопросы активизации мышления и творческой деятельности учащирся: Тезисы докладов на межвузовской конференции. - М., 1964.
Андрієвська В.В. Вплив усвідомлення форми вислову на засвоєння іноземної мови учнями молодших класів // Психологія. - Вип 2. - K.: Рад. школа, 1966.
Балл Г.А., Довгялло А.М. Об использовании вероятностной модели программированного обучения при построении самоприспосабливающейся обучающей машины // XXI Всесоюзная научная сессия, посвященная 70-летию изобретения радио A.C. Поповым: секция кибернетики НТОРнЭ им. Попова. - М., 1965.
Балл Г. А, Довгялло А.М., Машбиц Е.И. Теоретический анализ обучающих программ: Сообщения 1; 2 // Новые исследования в педагогических науках. - Вып. 4; 5. - 1965.
Богоявленский Д.Н. Формирование приемов умственной работы учащихся как путь развития мышления и активизиции учения // Вопросы психологии. - 1962. - №4.
Бондаровська В.М. Про формування в учшв умшня перекладати алгоритми на вхщну мову системи автоматичного програмування // Психолопя. - Вип. 2. - К.: Рад. школа, 1966.
Видуев Н.Г. Некоторые вопросы программированного обучения в высших технических учебных заведениях // Программированне обучения в техническом вузе. - К.: КГУ, 1965.
Гальперин П.Я. Развитие исследований по формированию умственных действий // Психологическая наука в СССР. - Т. 1. - М.: АПН РСФСР, 1959.
Гальперин П.Я. Программированное обучение и задачи коренного усовершенствования методов обучения // Программированное обучение. - М.: Высшая школа, 1964.
Глушков В.М. О некоторых перспективах развития и применения обучающих машин // Известия высших учебных заведений. Радиотехника. - Т. 6. - 1963. - №4.
Глушков В.М., Довгялло А.М, Семик В. П., Ющенко Е.Л. К вопросу о программированном обучении программированию на ЭВМ // Материалы научных семинаров по теоретическим и прикладным вопросам кибернетики. - К.: КДНТП, 1963.
Глушков В.М. Гносеологические проблемы математизации науки. - К.: Наукова думка, 1965.
Гребень И.И., Довгялло А.М. Автоматические устройства для обучения (обучающие машины). - К.: КГУ, 1965.
Гродская Н.В. О развитии мышления учащихся в процессе усвоения системы однородных понятий // Вопросы психологии. - 1962. - №3.
Давыдов В.В. Анализ строения счета // Вопросы психологии учебной деятельности младших школьников. - М., 1962.
Довгялло А.М. Вероятностная модель программированного обучения // Известия АН СССР. Техническая кибернетика. - 1965. - №3.
Довгялло А.М. Самоприспосабливающиеся обучающие машины. Элементы теории. - Ч. l и ч. 2 // Программированное обучение и обучающие машины. - К.: Наукова думка, 1965.
Зинченко П.И. Непроизвольное запоминание. - М.: АПН РСФСР, 1961.
Ильина Т.А. О педагогических основах программированного обучения // Советская педагогика. - 1963. - №8.
Ительсон Л.В., Креймер А.Я. О сравнительной эффективности различных структур изложения материала // Советская педагогика. - 1965. - № 4.
Кабанова-Меллер Е.Н. Психология формирования знаний и навыков у школьников. - М.: АПН РСФСР, 1962.
Костюк Г.С. О психологических основах построения рациональных методов программированного обучения // Вопросы программированного обучения. - Вып. 2. - К., 1964.
Костюк Г.С. Про психолопчш основи програмованого навчання // Рад. школа. - 1964. - №5.
Ланда Л.Н. Обучение учащихся методам рационального мышления и проблема алгоритма // Вопросы психологии. - 1961. - №1.
Машбиц Е.И., Боднаровская В.М. Зарубежные концепции программированного обучения / Под ред. Г.С. Кос-тюка. - К.: КВИРТУ, 1964.
Машбиць Ю.1. Дослщження пор1вняльно! ефек-тивносп конструйованих i виб!ркових вщповщей // Рад. школа. - 1965. - №5.
Машбиць Ю.1. Деяю засоби керiвництва мисленням учшв при навчанш ¿х розв’язувати математичш задачi // Психолопя. - Вип. 1. - К.: Рад. школа, 1965.
Машбиц Е.И. Программирование обучения решению математических задач // Программированное обучение и обучающие машины. - К.: Наукова думка, 1965.
Менчинская H.A. Психология обучения арифметике. - М., 1955.
Михнушев А.Г. Опыт разработки и применения технических средств обучения. - К.: КВИРТУ, 1965.
Москаева A.C. К анализу способов решения арифметических задач / Тезисы докладов на II съезде Общества психологов. - Вып. 2: Детская и педагогическая психология. - М.: АПН РСФСР, 1963.
Ростунов Т.И. Программированное обучение и автоматизация учебного процесса. - К.: КВИРТУ, 1963.
Скрипченко A.B. Формирование обобщенных способов решения арифметических задач у младших школьников // Вопросы психологии. - 1963. - №4.
Смирнов A.A. Вопросы методики программированного обучения: Доклад на IV Всероссийской конференции по программированному обучению.
Соколинский И.Я. Опыт проведения программированных занятий по разветвленной программе с использованием обучающих машин ОМ-9-5 // Вопросы программированного обучения: Вып. 2. - К.: КВИРТУ, 1964.
Сохор A.M. Об анализе внутренних связей учебного материала: Сообщения 1 и 2 // Новые исследования в педагогических науках. - Вып. 4. - М.: Просвещение, 1965.
Талызина Н.Ф. К проблеме формирования умственных действий // Вопросы психологии. - 1960. - №4.
Тализіна Н.Ф. Актуальні проблеми програмованого навчання // Радянська школа. - 1963. - №9.
Шеншев Л.В. К вопросу о роли и месте обучающих машин в системе программированного обучения / Ма-
териалы к IV Всероссийской конференции по программированному обучению и применению технических средств. - М., 1965.
Фридман Л.М. Логико-математическая модель распознавания в учебной деятельности // Вопросы теории и практики оптимально управляемого (программированного) обучения. - Душанбе: Тадж. гос. университет им. В.И. Ленина, 1963.
Щедровицкий Г.П. Исследование мышления детей на материале решения арифметических задач // Развитие познавательных и волевых процессов у школьников / Под ред. А.В. Запорожца, Л.З. Неверович. - М.: Просвещение,
Эльконин Б.Д. О теории начального обучения // Народное образованне. - 1963. - №4.
Pask G., Wiseman R. Electronic teaching machine trains keypunch operators // Control Engineering. - 1959. -№11.
Pask G. Teaching as a control engineering process // Control Engineering. - 1965. -№1-4.
Smallwood R. A decision structure for computer based teaching machine’s // Computers and Automation. - 1962. -V. XI. - №2.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).