КОМУНІКАТИВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ СУЧАСНОГО СТУДЕНТА
Ключові слова:
спілкування, комунікативні особливості особистості, комунікативні здібності, комунікативний потенціал, суб’єкт спілкуванняАнотація
Під комунікативним потенціалом розуміється сукупність особистісних якостей, здібностей, умінь, які створюють комунікативну структуру особистості, її індивідуальний стиль при взаємодії з інтими людьми. Чинниками, котрі відображають задіяння конкретного студента в кожний комунікативний акт, є зміст самої навчальної діяльності, умови, за яких ця діяльність здійснюється, особливості інших її учасників, мікросоціум загалом, а також стійкі індивідуальні особливості студента, котрі характеризують його як майбутнього професіонала. Увага зосереджується на індивідуальних властивостях, потребо-мотиваційній сфері, емоційному задоволенні у спілкуванні, місці особистості у системі комунікативних зв’язків з оточуючими, емпатійних здібностях, самооцінці власних комунікативних рис і
Copyright © 2002 потенцій. Зумовлення цих компонентів психологічними особливостями тієї соціальної групи, у якій проходить навчальна діяльність студента, вимагала розглядати студентську групу як суб’єкт спілкування. Доведено, що сукупність комунікативних можливостей групи становить її реальний комунікативний потенціал.
Посилання
Агеев B.C. Межгрупповое взаимодействие: социально-психологические проб-лемы.—М.: Изд-во МГУ, 1990.—240 с.
Андреева Г.М. К построению теоретической схемы исследований социальной перцепции //Вопросы психологии. — 1977. - №2. - С. 3-14.
Бодалев А.А. Психология общения: Избранные психол. труды.— М.: Институт практической психологии; Воронеж: НПО МОДЭК, 1996. - 256 с.
Бодалев А.А. Формирование и понятие о другом человеке как личности. - Л.: Изд. ЛГУ, 1970. - 135 с.
Василишина T.B. Емпатія як фактор ефективності педагогічного спілкування: Автореф. дис... канд. психол. наук. - К., 2000. - 20 с.
Вітюк Н.В. Студентська група як чинник розвитку комунікативних здібностей майбутніх учителів / /Збірник наукових праць: Філософія, соціологія, психологія. - Івано-Франківськ: Вид-во «Плай» Прикарпатського ун-ту, 2001. - Вип. 6. - 4.2. - 266 с.
Добрович А.Б. Воспитателю о психологии и психогигиене общения. - М.: Прос-вещение,1987. - 207 с.
Ильин Е.П. Мотивация и мотивы. -СПб: Питер, 2000. - 512 с.
Ковалев А.Г. Колектив и социальнопсихологические проблеми руководства.- М.: Политиздат, 1975. - 271 с.
Кольцова В.А. Общение и познавательные процессы // Познание и общение / Отв. ред. Б.Ф. Ломов, A.B. Беляева. -М.: Наука, 1986. - 208 с.
Корнєв М.Н., Коваленко А.Б. Соціальна психологія: Підручник. - 1995. - 304 с.
Леонтьев А.А. Педагогическое общение. - М.: Знание, 1979. - 64 с.
Обозов Н. Н. Психология межличностных отношений. -К.: Лыбидь, 1990. - 191 с.
Орбан-Лембрик Л.Е. Психологія управління: Навчальний посібник. - Івано-Франківськ: “Плай”, 2001. - 695 с.
Петровская Л.А. Компетентность в общении : Социально-психологический тренинг. - М.: Изд-во МГУ, 1989. - 216 с.
Петровский А.В. Личность. Деятельность. Коллектив. - М.: Политиздат, 1982. - 255 с.
Психологія професійної діяльності і спілкування /За ред. Л.Е. Орбан, Д.М. Грид-жука. - К.: Преса України, 1997. - 192 с.
Полуэктова Н.М., Тихонов Б.В. Влияние характера взаимодействия на эффективность совместной групповой мыслительной деятельности / / Отв. ред. Б.Ф. Ломов. - М.: Наука , 1985. - 344 с.
Рыжов В.В. Психологические основы коммуникативной подготовки : Автореф. дис... докт. психол. наук. - Н. Новгород, 1995. -37 с.
Славтіч Г.О. Формування навичок ділового спілкування в учнів професійно-технічних закладів освіти: Автореф. дис... канд. психол. наук. - К., 2000. - 16 с.
Словарь практического психолога / Сост. С.Ю. Головин. - Минск: Харвест, 1998. - 800 с.
Шепеленко Т.Я. Формування комунікативних умінь студентів у процесі рольової гри // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 1998. - № 4. - С. 222 - 229.
Юнг К. Психологические типы. - М.: Изд-во ЭКСМО-Пресс. —2001. —480 с.
Яценко Т.С. Социально-психологическое обучение в подготовке будущих учителей.—К. Вища шк., 1987. - 111 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).