ПРОБЛЕМА ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗДОРОВ'Я: ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ
Ключові слова:
психологічне здоров’я, підсильне та надсильне ускладнення, інтраособистісні здібності, досвід подолання, критичний періодАнотація
Індивідуальні відмінності психологічного здоров’я залежать як від рівня здібностей (зокрема інтраособистісних, важливих для освоєння внутрішньої реальності), так і індивідуальних “слабких ланок”, сфер підвищеного ризику. Відповідно те, що є
підсильним для однієї людини, є надсильним для іншої. Розлади психологічного здоров’я пов’язані із надсильним для індивіда зростанням зовнішніх труднощів та внутрішніх ускладнень і полягають передусім у порушенні контакту із внутрішньою і / або зовнішньою реальностями. Це різні варіанти втечі від себе і / або життя (як зовнішньої реальності) спричинені болісним досвідом, фіксацією почуття безпорадності.
Посилання
Ананьев В.Г. Избранные психологические труды. - В 2-х т. - М.: Педагогика. -1980. - Т.2. - 268 с.
Балл Г.А. Психология в рациогуманистической перспективе: Избранные работы. - К.: Основа, 2006. - 408 с.
Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание. - М.: Наука, 1986. - 424 с.
Бубер. М. Два образа веры. - М.: Прогресс, 1995. - 380 с.
Ганнушкин П.Б. Избранные труды. - М.: Медицина, 1964. - 291 с.
Гиппенрейтер Ю.Б. О природе человеческой воли // Психол. журнал. - Т.26, №3. - 2005. - С. 15-24.
Гомілко О. Метафізика тілесності. Концепт тіла у філософському дискурсі. - К.: Наукова думка, 2001. - 340 с.
Давыдов А.П. Инверсия и медиация в развитии русского художественного сознания // Мир психологии. - 2000. - №4. - С. 51-57.
Дубов И.Г. Эффекты индивидуально-специфического влияния личности педагога на учащихся // Вопросы психологии. -1990. - №5. - С. 56-65.
Дубровина И.В. Психологическая служба образования // Психологическая наука и образование. - 2001. - №2. - С. 83-93.
Життєві кризи особистості (в двох частинах). Частина перша. Психологія життєвої кризи особистості: Наук.-метод. посібн. - К.: ІЗМН, 1998. - 354 с.
Завгородня О.В., Курганська Л.О. Вплив педагога на учня: особистісний аспект. - К.: Міленіум, 2005. - 34 с.
Каннабих Ю. История психиатрии. - М.: ЦТР МГП ВЩС, 1994. - 528 с.
Кемпински А. Экзистенциальная психиатрия. - М.: Совершенство, 1998. - 320 с.
Личко А.Е. Подростковая психиатрия. - 2-е изд. - Л.: Медицина, 1985. - 416 с.
МаслоуА. Психология бытия. - М.: Рефл-бук, 1997. - 304 с.
Митина Л.М. Формирование профессионального самосознания учителя // Вопросы психологии. - 1990. - № 3. - С. 58-64.
Моляко В.А. Психологическая безопасность творческой личности // Обдарована дитина. - 2002. - №4. - С. 44-50.
Муздыбаев К. Стратегии совладания с жизненными труд -ностями. Теоретический анализ // Социология. Социальная антропология. - 1998. - Т.1, №2. - С. 12 - 23.
Нартова-Бочавер С.К. Экспериментальное исследование ситуационной изменчивости мотивации помощи // Психологический журнал. - 1992. - № 4. - С. 15-23.
Нравственность, агрессия, справедливость // Вопросы психологии. - 1992. - №1-2. - С. 84-97.
Особенности психического развития детей 6-7-ми-летнего возраста / Под ред. Д.Б. Эльконина, А.Л. Венгера. -М.: Педагогика, 1988. - 136 с.
Патяева Е.Ю. Мотивация учения: заданное, стихийное и самоопределяемое учение // Современная психология мотивации / Под ред. Д.А. Леонтьева. - М.: Смысл, 2002.
Пезешкиян Н. Психотерапия повседневной жизни. - М.: Прогресс, 1995. - 336 с.
Психология. Словарь / Под ред. А.В. Петровского, М.Г. Яро-шевского. - М.: Политиздат, 1990. - 494 с.
Руководство практического психолога: психическое здоровье детей и подростков в контексте психологической службы / Под ред. И.В. Дубровиной . - М.: Изд. центр “Академия”, 1995. - 102 с.
Сиротюк А.Л. Нейропсихологическое и психофизиологическое сопровождение обучения. - М., 2003. - 240 с.
Созонтов А.Е. Проблема здоровья с позиций гуманистической психологии // Вопросы психологии. - 2004. - №3. - С. 92-101.
Субботский Е.В. Формирование морального действия у ребенка // Вопросы психологии. - 1979. - № 3. - С. 47-55.
Сухомлинський В.О. Вибрані твори: У 5 т. - К.: Радянська школа, 1976. - Т.2. - 408 с.
Теплов Б.М. Избранные труды (в 2 т.) - Т.1 (Психологические вопросы художественного воспитания). - М.: Педагогика, 1985. - 328 с.
Цветкова Т.К. Исследование учебного сотрудничества в педагогической психологии США // Вопросы психологии. -1989. - №2. - С. 149-156.
Шадриков В.Д. Характеристика внутреннего мира // Предмет и метод психологии: Антология / Под ред. Е.Б. Ста-ровойтенко. - М.: Гаудеамус, 2005. - С. 399-406.
Штепа О.С. Пропріум зрілої особистості // Практична психологія та соціальна робота. -2004. - №2. - C. 26-35.
Шувалов А.В. Гуманитарно-антропологические основы теории психологического здоровья // Вопросы психологии. -2004. - №6. - С. 18-33.
Эйдемиллер Э.Г., Юстицкий В.В. Семейная психотерапия. - Л.: Медицина, 1990. - 236 с.
Юр ’єва Л.М. Історія. Культура. Психічні розлади та розлади поведінки. - К.: Сфера, 2002. - 314 с.
Devereux G. Cultural thought models in primitive and modern psychiatric theories // Psychiatry . - 1958. - Vol. 21. - P. 259 - 374.
FwudS. Civilization and its discontents // In Standart edition. - Vol. 21. - London, Hogarth, 1930.
Osgud C.E. From Yang and Ying to And or But in сross-cultural perspective// International J. of psychology. - 1979. - N.14. - Р 34-42.
Tap P. La societe Pygmalion: integration social et realisation de la person. - Paris, 1988.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).