МЕДИКО-ПЕДАГОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО ДОВКІЛЛЯ
Ключові слова:
оздоровчий аспект, технології збереження здоров’я, освітньо-оздоровча діяльність, освітній процесАнотація
У статті особливу увагу присвячено проблемі подолання тенденції погіршення здоров’я підростаючого покоління, чинникам ризику, що визначають високу захворюваність школярів. Розглянуті заходи щодо реалізації оздоровчої роботи в сучасних загальноосвітніх закладах. Показано, що традиційна організація навчального процесу вимагає радикальної зміни форм, методів і технологій освітньої взаємодії вчителя та учнів. Виявлена необхідність формування валеоло-гічної культури у всіх учасників педагогічного процесу.
Посилання
Баранов A.A. Состояние здоровья современных детей и подростков и роль медико-социальных факторов в его формировании / A.A. Баранов, В.Р. Кучма, Л.М. Сухарева // Вестн. Рос. АМН. - 2009. - № 5. - С. 6-11.
Басанець Л.М. Комплексна оцінка фізичного розвитку дітей / Л.М. Басанець, О.І. Іванова, Є.В. Гусак // Довкілля та здоров’я. - 2009. - № 2. - С. 69-72.
Бузунов В.П. Принципы здоровьесберегающего образования / В.П. Бузунов. — М., 2002. - 252 с.
Врачебный контроль за физическим воспитанием современных школьников / Н.Г. Чекалова, Ю.Р. Сил-кин, О.В. Халецкая, С.А. Чекалова, Е.В. Жиляева, A.A. Козинец // Материалы Всероссийского конгресса по школьной и университетской медицине с международным участием (Москва, 2010 г.). - М., 2010. - С. 633637.
Ермакова М.А. Модель образовательной среды школы в формировании индивидуального опыта сохранения здоровья учащихся / М.А.Ермакова // Сибирский педагогический журнал. - Новосибирск: НГПУ, 2008. - Вып. 6. -С. 178-184.
Клестова O.A. Об уровнях готовности учителей к осуществлению здоровьесберегающего образовательного процесса // Спортивная тренировка, восстановительная медицина, образование, правовые и экономические аспекты физической культуры и спорта : Сб. науч. тр. молодых ученых УралГАФК. - Вып. 3. - Челябинск: УралГАФК, 2004. - С. 52-55.
Клестова O.A. Роль методической работы учителя в сохранении здоровья учащихся // Оздоровление средствами образования и экологии : материалы Всерос. науч.-практ. конф. по оздоровлению подрастающего поколения. / Гл. ред. В.В. Латюшин. - Челябинск: изд-во ГОУ ВПО “ЧГПУ”, 2005. - С. 120-121.
Кобяков Ю.П. Модель здоровья как структурная основа теории здоровья человека //Теория и практика физической культуры. - 2006. - №1. - С. 23-24.
Кобяков Ю.П. Психолого-педагогические условия реализации инновационных оздоровительных технологий // Психология отношения человека к жизнедеятельности: Сборник матер. Всероссийской научно-практ. конф. 10-13 июля 2006 г. - Владимир, 2006. - С. 277-279.
Куинджи H.H. Валеология: Пути формирования здоровья школьников: Методическое пособие. - М.: Аспект Пресс, 2000. - 139 с.
Оценка уровня функциональных резервов организма школьников / Н.Г. Чекалова, Ю.Р. Силкин,
С.А. Чекалова, М.В. Шапошникова, Е.С. Богомолова, Д.А. Глушенкова, М.С. Щербанева // Вестник российского университета дружбы народов. Серия “Медицина”. - 2009. - № 4. - С. 358- 361.
Палий С.Г. Организационно-педагогические условия валеологизации педагогического процесса в общеобразовательной школе: дис... к.п.н. / С.Г. Палий. - Калининград, 1999. - 82 с.
Плющ И.В. Приоритетные направления развития здоровьесберегающей деятельности в системе образования Новосибирской области: учебное пособие / И.В. Плющ, Н.О. Герьянская, М.П. Радченко. - Новосибирск: Изд-во НИПКиПРО, 2008. - 140 с.
Сидакова И.В. Педагогические технологии при разработке и осуществлении проекта “Школа будущего — школа здоровья” / И.В. Сидакова // Омский научный вестник. - 2007. - №4. - С. 130-133.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).