РЕФЛЕКСИВНЕ МИСЛЕННЯ В КОНТЕКСТІ ТЕОРЕТИЧНОГО ТА ЕМПІРИЧНОГО ПІЗНАННЯ ПСИХІЧНОЇ РЕАЛЬНОСТІ
Ключові слова:
професійне мислення, рефлексивне мислення, теоретичне мислення, емпіричне і теоретичне пізнання, емпіричне дослідження, метод активного соціально-психологічного навчання (АСПН)Анотація
Розглядається теоретичне та емпіричне пізнання як складові рефлексивного мислення психолога-практика; обґрунтовується сутність саморефлексії та рефлексивних знань як основи такого мислення; висвітлюються особливості пізнання об’єктивної реальності через її суб’єктивну презентацію в емпіричному психокорекційному матеріалі.
Посилання
Большой психологический словарь / Сост. и общ. ред. Б. Мещеряков, В. Зинченко. - СПб.: Прайм - ЕВРОЗНАК, 2003. - 672 с.
Давыдов В.В. Виды обобщения в обучении (логико-психологические проблемы построения учебных предметов). - М.: Педагогика, 1972. - 424 с.
Дмитерко Н.В. До питання про становлення професійного мислення психолога-практика // Актуальні проблеми психології. Том I.: Соціальна психологія. Організаційна психологія. Економічна психологія: З6. наукових праць Інституту психології ім. ГС. Костюка АПН України / За ред. Максименка С.Д., Карамушки Л.М. - К.: Міленіум, 2004. - Вип.13. - 166 с.
Зак А.З. Развитие теоретического мышления у младших школьников / Науч.-исслед. Ин-т общей и педагогической психологии АПН СССР. - М.: Педагогика, 1984. - 152 с.
Словарь практического психолога / Сост. С.Ю. Головин. -Минск: Харвест, 1997. - 800 с.
Философский энциклопедический словарь / Гл. ред.: Л.Ф. Ильичев, П.Н. Федосеев, С.М. Ковалев, В.Г. Панов. - М.: Сов. Энциклопедия, 1983. - 840 с.
Энциклопедия глубинной психологии. Т. III. Последователи Фрейда / Пер. с нем. - М.: Когито-Центр, МГМ, 2002. - 410 с.
Яценко Т.С. Теорія і практика групової психокорекції: Активне соціально-психологічне навчання: Навч. посіб. - К.: Вища шк., 2004. - 679 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).