ВІРА В БОГА ЯК ПСИХІЧНИЙ БАЗИС СТАНУ ЗАГАЛЬНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ ОСОБИСТОСТІ
Ключові слова:
людина, віра в Бога, християнство, стан благополуччя, чудо, гуманістична релігія, благий смисл буття, екзистенційна тривога, фрустрація, страх смертіАнотація
Люди мають лиш одну альтернативу в когнітивній позиції щодо Надприродного світу, уособленням якого є Бог: або вірити в Його існування, або не вірити. Аналіз становища людини в сучасному світі схиляє до гіпотези, що віра в Бога - потужний фактор стану загального благополуччя особистості, а отже й стратегічна парадигма усіх форм психологічної допомоги. Благодатні чудеса й аксіологічна істинність гуманістичних релігій - досить переконливі аргументи на користь вибору віри в Бога для неупередженого розуму. Вони свідчать, що Бог створив поцейбічний світ і людину в ньому з якоюсь високою і благою метою. Відтак існування цього світу, буття людства, життя людини мають абсолютно благий смисл. Принаймні більшість тих осіб, хто потерпає від неблагополуччя фрустраційної природи приймають ці аргументи, адже вони можуть полегшити тягар фрустрації надією на остаточно благополучний фінал життєвих колізій. Ефективною позицією стосовно диспозиційного орієнтування клієнтів після раціонального прийняття ними віри в Бога є істотна складова істинного “страху Божого”: той, хто повірив у потойбічне життя, боїться опинитись у ньому в Пеклі за скоєні гріхи. Цей страх смерті - психологічний базис дотримання релігійних моральних настанов.
People have only one alternative in cognitive position as for supernatural world, which is the embodiment of God: either belief in His existence or not. Analysis of the human condition in the modern world inclines to the hypothesis that belief in God - a powerful factor of condition of general well-being of the individual and therefore strategic paradigm of all forms of psychological help. Miracles of grace and axiological truth of humanistic religions quite convincing arguments in favor of faith in God for an unbiased mind. They suggest that God created the world and man in it with some high and good purpose. Thus the existence of this world, being of human, human life has absolute good sense. At least most of those who suffer from ill-nature frustration accept these arguments because they can ease the burden of frustration by the hope for finally happy end of life conflicts. The effective position concerning disposition targeting of customers after their rational adoption of belief in God is an essential part of true “fear of God”: those who believe in the afterlife, afraid to be in it in hell for sins. This fear of death - the psychological basis of respecting for religious moral guidelines.
Посилання
Камю А. Миф о Сизифе. Эссе об абсурде // Сумерки богов /Ф. Ницше, 3. Фрейд, А. Камю, Ж.П. Сартр. -М.: Политиздат, 1989. - С. 222-319.
Москалець В.П., Олійник А.В. Релігійна віра як антисуїцидальний чинник / В.П. Москалець, А.В. Олійник // Практична психологія та соціальна робота. -2009. - №2. - С. 71-80.
Москалець В.П. Психологія особистості / В.П. Москалець. - К.: “Центр учбової літератури”, 2013. - 414 с.
Москалець В.П. Психологія релігії / В.П. Москалець. - K.: “Академидав”, 2004. - 240 с.
Роменець В.А. Постання канонічної психології // Основи психології / за ред. О.В. Киричука, В.А. Ро-менця. - K.: Либідь, 1996. - С. 606-621.
Тиллих П. Избранное: Теология культуры / П. Тиллих. - М.: Юрист, 1995. - 479 с.
Фромм Э. Психоанализ и религия // Сумерки богов / Ф. Ницше, 3. Фрейд, А. Камю, Ж.П. Сартр. - М.: Политиздат, 1989. - С. 143-222.
ЮнгК.Г. Проблемы души нашого времени / К.Г. Юнг. - М.: Канон, 1994. - 120 с.
Kamju A. Mif o Sizifje. Essje ob absurdje // Sumjerki bogov /F. Nicshje, Z. Frjejd, A. Kamju, Zh.P. Sartr. - M.: Politizdat, 1989. - S. 222-319.
Moskaljec’ V.P., Objnik A.V. Rjelіgіjna Mra jak antisuyicidal’nij chynnik / V.P. Moskaljec’, A.V. Objnik // Praktychna psyhologj ta sodal’na robota. - 2009. - №2.
- S. 71-80.
Moskaljec’ V.P. Psyhologya osobystosü / V.P. Moskaljec’. - K.: “Cjentr uchbovyi btjeratury”, 2013. - 414 s.
Moskaljec’ V.P. Psyhologj ф^іуі / V.P. Moskaljec’. - K.: “Akadjemidav”, 2004. - 240.
Romjenjec’ V.A. Postannja kanomchnoyi psyhologіyi // Osnovy psyhologіyi / Za rjed. O.V. Kyrychuka, V.A. Romjencja. - K.: LiHd’, 1996. - S. 606-621.
Tillih P. Izbrannoje: Tjeologija kul’tury / P. Tillih. -M.: Jurist, 1995. - 479 s.
Fromm E. Psihoanaliz i rjeligija // Sumjerki bogov / F. Nicshje, Z. Frjejd, A. Kamju, Zh.P. Sartr. - M.: Politizdat,
- S. 143-222.
Jung K.G. Probljemy dushi nashogo vrjemjeni / K.G. Jung. - M.: Kanon, 1994. - 120 s.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).