ІННОВАЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ КЛІМАТ ЯК ОБ'ЄКТ ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНОГО АНАЛІЗУ
Анотація
Цілісний модульно-розвивальний цикл, за концепцією А.В. Фурмана, послідовно наповнюючи різним психолого-педагогічним змістом етапи навчального процесу, створює особливе - у структурному і динамічному втіленнях -освітнє середовище, де і відбувається багато-векторна реалізація соціальної активності вчителя і учнів у їхній співдіяльності. Під час проходження повного функціонального циклу навчального модуля зароджуються і формуються освітні процеси, які знаходять відображення у співвідношенні таких основних параметрів інноваційно-психологічного клімату:
Посилання
Аникеева Н.П. Психологический климат в коллективе. -М.: Просвещение, 1989. - 224 с.
Анисимов О.С. Методологическая версия категориального аппарата психологии. - Новгород, 1990. - 334 с.
Антонюк В.И., Зотова О.И., Моченов Г.А., Шорохова Е.В. Проблема социально-психологического климата в советской социальной психологии// Социально-психологический климат коллектива: теория и методы изучения. - М.: Наука, 1980. - С. 5-25.
Бабайцев А.Ю. СМД-Методология // Новейший философский словарь: 3-е изд. - Мн.: Книжный Дом. - 2003. - С. 923-926.
а. Бабанский Ю.К. Избранные педагогические труды. - М.: Педагогика, 1989. - 560 с.
Балл Г.А., Бургин М.С. Анализ психологических воздействий и его педагогическое значение // Вопросы психологии. - 1994. - №4. - С. 56-66.
Бернс Р Развитие Я-концепции и воспитание: Пер. с англ. - М.: Прогресс, 1986. - 421 с.
Бойко В.В., Ковалев А.Г., Панферов В.Н. Социально-психологический климат коллектива и личность. - М.: Мысль, 1983. - 206 с.
Василюк Ф.Е. Психология переживания: Анализ преодоления критических ситуаций. - М.: МГУ, 1984. - 200 с.
Вітакультурний млин. - 2005. - Модуль 1. - 64 с.
Вітакультурний млин. - 2005. - Модуль 2. - 73 с.
Вітакультурний млин. - 2006. - Модуль 3. - 52 с.
Вітакультурний млин. - 2006. - Модуль 4. - 56 с.
Выготский Л.С. Динамика и структура личности подростка // Собрание сочинений: В 6-ти т. - Т. 4. - М.: Педагогика, 1984. - С. 220-242.
Выготский Л.С. Мышление и речь: Собр. соч.: В 6 т. / АПН СССР. - М.: Педагогика, 1982. - Т.2: Проблемы общей психологии. - 504 с.
Выготский Л.С. Педагогическая психология / Под ред.
В.В. Давыдова. - М.: Педагогика, 1991. - 480 с.
Гільбух Ю.3., ДробноходМ.І. Інноваційний експеримент у школі. - К.: УІПКККО, 1994. - 90 с.
Гуменюк О. Методологічна модель інноваційно-психологічного клімату // Психологія і суспільство. - 2005. - №4. - С. 70-83.
Гуменюк О.Є. Модульно-розвивальне навчання: соціально-психологічний аспект. - К.: Школяр, 1998. - 112 с.
Гуменюк О. Освітнє спілкування як інформаційний, діловий, психосмисловий і самосенсовий різновиди обміну // Психологія і суспільство. - 2005. - №3. - С. 78-99.
Гуменюк О.Є. Психологія впливу: Монографія. - Тернопіль: Економічна думка, 2003. - 304 с.
Гуменюк О.Є. Психологія інноваційної освіти: теоретико-методологычний аспект: Монографія. - Тернопіль: Економічна думка, 2007. - 385 с.
Гуменюк О.Є. Психологія Я-концепції: Монографія. -Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 186 с.
Гуменюк О.Є. Психологія Я-концепції: Навчальний посібник. - Тернопіль: Економічна думка, 2004. - 310 с.
Гуменюк О. Феномен полімотивації: сутнісний зміст взаємин за модульно-розвивальної оргсистеми // Психологія і суспільство. - 2000. - №1. - С. 74-123.
Давыдов В.В. Концепция гуманизации российского начального образования (необходимость и возможность создания целостной системы развивающего начального образования) // Психологическая наука и образование. - 2000. - №2. - С. 5-17.
Дусавицкий А.К. Развивающее образование: теория и практика. Статьи. - Харьков, 2002. - 146 с.
Зеличенко А.И. Психология духовности. - М.: Трансперсональный Институт, 1996. - 400 с.
Зинченко В.П. Перспектива ближайшего развития развивающего образования / Психологическая наука и образование. - 2000. - №2. - С. 18-44.
Знаков В.В. Духовность человека в зеркале психологического знания и религиозной веры // Вопросы психологии. - 1998. - №9. - С. 104-114.
Имедадзе И.В. Проблема полимотивации поведения // Вопросы психологии. - 1984. - №6. - С. 87-94.
Инновационное обучение: стратегия и практика // Материалы Первого научно-практического семинара, Сочи / Под ред. В.Я. Ляудис. - М., 1994. - 203 с.
Кабаченко Т.С. Методы психологического воздействия.
- М.: Педагогическое общество России, 2000. - 544 с.
Казмиренко В.П. Социальная психология организаций: Монография. - К.: МЗУУП, 1993. - 384 с.
Казміренко В. Соціально-психологічна регуляція діяльності організацій // Психологія і суспільство. - 2004. - №2. -С. 5-29.
Карамушка Л.М. Психологія управління: Навч. посіб. -К.: Міленіум, 2003. - 344 с.
Карпенко З.С. Аксіопсихологія особистості. - К.: ТОВ “Міжнар. фінансова агенція”, 1998. - 216 с.
КларинМ.В. Инновации в мировой педагогике. Обучение на основе исследования, игр, дискуссии. - Рига, 1995. - 186 с.
Ковалев Г.А. Три парадигмы в психологии - три стратегии психологического воздействия // Вопросы психологии. - 1987. - №3. - С. 41-49.
Колесников В.Н. Лекции по психологии индивидуальности. - М.: Институт психологии, 1996. - 224 с.
Коломінський Н.Л. Психологія менеджменту в освіті (соціально-психологічний аспект): Монографія. - К.: МАУП, 2000. - 286 с.
Коменський Я.А. Велика Дидактика. - К., 1940. - 178 с.
Коміссаров В.О. Соціально-культурний простір експериментальної школи / За ред. А.В. Фурмана. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 144 с.
Кондаков И.М. Психология. Иллюстрированный словарь.
- СПб.: Прайм-ЕВРОЗНАК, 2003. - 512 с.
Корнилова Т.В., Смирнов С.Д. Методологические основы психологии. - СПб.: Питер, 2006. - 320 с.
Костін Я.А. Система підготовки вчителів-дослідників до впровадження модульно-розвивального навчання: Наукове видання / За ред. А.В. Фурмана. - Тернопіль: Інститут ЕСО, 2005. - 62 с.
Лазарев В. С. О развивающихся педагогических системах // Педагогика. - 2002. - №8. - С. 13-24.
Лазарев В.С., Мартиросян Б.П. Педагогическая инноватика: объект, предмет и основные понятия // Педагогика. - 2004. - №4. - С. 11-21.
Левин К Типы конфликтов // Психология личности / Под ред. Ю.Б. Гиппенрейтер, А.А. Пузырея. - М.: МГУ, 1982. - С. 93-96.
Максименко С.Д. Генезис существования личности. -К.: ООО “КММ”, 2006. - 240 с.
Матіюк І.О. Інноваційні моделі навчального процесу в сучасній школі (на матеріалах різних типів навчально-освітніх закладів України): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Київський ун-т імені Тараса Шевченка. - К., 1999. - 22 с.
Матюшкин А.М. Проблемные ситуации в мышлении и обучении. - М.: Педагогика, 1972. - 208 с.
Машбиц Е.И. Психологические основы управления учебной деятельностью. - К.: Вища школа, 1997. - 223 с.
Мединська Ю. Вітакультурна парадигма і постмодернізм // Психологія і суспільство. - 2006. - №1. - С. 47-52.
Модульно-розвивальна система як соціокультурна організація // Психологія і суспільство: Спецвипуск. - 2002. -№3-4. - 292 с.
Наукове проектування інноваційних та альтернативних систем вищої освіти: Зб. мат. до Всеукр. н.-пр. конф. - Тернопіль: Економічна думка, 2000. - 221 с.
Носенко Е.Л., Маєвська Н.А. Психологічні ознаки культури та напрями їх змін в умовах соціально-економічних перетворень у країні: Монографія. - Х.: Тарбут Лаам, 2005. - 116 с.
Основи психології: Підручник / За заг. ред. О.В. Кири-чука, В.А. Роменця. - 2-е вид. - К.: Либідь, 1996. - 632 с.
Парыгин Б.Д. Социально-психологический климат коллектива. Пути и методы изучения. - Л.: Наука, 1981. - 192 с.
Попов Б.В. Альтернативна модель етносу та людини
(кілька зауваг щодо вітацентричної парадигми) // Філософська думка. - 2001. - №4. - С. 37-54.
Роменець В.А., Маноха І.П. Історія психології ХХ століття: Навч. посібник. - К.: Либідь, 1998. - 992 с.
Рощин С.К. Об исследованиях социально-психологического климата в США // Социально-психологический климат коллектива: теория и методы изучения. - М.: Наука, 1980. - С. 103-116.
Свенцицкий А.Л. “Социально-психологический климат” первичного производственного коллектива как объект исследования // Социальная психология и социальное планирование. - Л.: Изд. ЛГУ, 1973. - С. 20-28.
Слободчиков В.И., Исаев Е.И. Основы психологической антропологии. Психология человека: Введение в психологию субъективности. - М.: Школа-Пресс, 1995. - 384 с.
Соснин В.А. Автономные рабочие группы: Теория и практика метода в исследованиях западной организационной психологии // Психологический журнал. - 1990. - Т.11, №6. - С. 28-37.
Социально-психологический климат коллектива: теория и методы изучения / Ответств. Ред. Е.В. Шороховва, О.И. Зотова. - М.: Наука, 1980. - 176 с.
Степин В.С. Культура // Вопросы философии. - 1999. -№8. - С. 61-71.
Татенко В.А. Психология в субъектном измерении. - К.: Просвита, 1996. - 404 с.
Франкл В. Человек в поисках смысла: Пер. с англ. и нем. - М.: Прогресс, 1990. - 368 с.
Фурман А.В. Вступ до теорії освітньої діяльності: Курс лекцій. - Тернопіль, 2006. - 86 с.
Фурман А. Модульно-розвивальна організація мисле-діяльності - схема професійного методологування // Психологія і суспільство. - 2005. -№4. - С. 40-69.
Фурман А.В. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення. - К.: Правда Ярославичів, 1997. - 340 с.
Фурман А.В. Психокультура української ментальності. -Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 132 с.
Фурман А. Теорія освітньої діяльності як метасистема / / Психологія і суспільство. - 2001. - №3. - С. 105-144; 2002. -№3-4. - С. 20-58.
Фурман А. Типологічний підхід у системі професійного методологування // Психологія і суспільство. - 2006. - №2. -С. 78-92.
Чалдини Р. Психология влияния. - СПб.: Питер, 2000. - 272 с.
Чирков В.И. Самодетерминация и внутренняя мотивация поведения человека // Вопросы психологии. - 1996. - №3. -С. 116-132.
Шакуров Р.Х. Социально-психологические проблемы руководства педагогическим коллективом. - М.: Педагогика, 1982. - 208 с.
Швалб Ю.М. Целеполагающее сознание (психологические модели и исследования). - К.: Миллениум, 2003. - 152 с.
Шуст Н.Б. Інноваційна діяльність молоді. - Вінниця: ВДМУ, 2001. - 223 с.
Щедровицкий Г.П. Избранные труды. - М.: Шк. культ. политики, 1995. - 760 с.
Щербан Т.Д. Психологія навчального спілкування. - К.: Міленіум, 2004. - 346 с.
а. ЭльконинД.Б. Избранные психологические труды. - М.: Педагогика, 1989. - 555 с.
Юнг К.Г. Проблемы души нашего времени. - М.: Прогресс, 1993. - 310 с.
Юсуфбекова Н.Р. Общие основы педагогической инноватики: опыт разработки инновационных процессов в образовании. - М.: Педагогика, 1991. - 192 с.
Яковенко В.Б. Введение в инновационные технологии. -2-е изд. - К.: Изд-во Европейского ун-та, 2002. - 134 с.
ЯсвинВ.А. Экспертиза школьной образовательной среды. - М.: Сентябрь, 2000. - 128 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).