ДЖЕРЕЛА ДУХОВНОЇ КУЛЬТУРИ ГАЛИЧАН
DOI:
https://doi.org/10.35774/pis2017.04.145Ключові слова:
Галичина, західноукраїнські землі, культура, література, театральне мистецтво, музичне мистецтво, скульптура, живопис, шкільництвоАнотація
У статті аналізуються проблеми відродження української духовної культури, реформування національної системи освіти у другій половині XIX ст. на західноукраїнських землях. Увага зосереджується на розвої української літератури, театрального і музичного мистецтва, живопису, а також на особливостях розвитку системи освіти. У дослідженні висвітлено вплив культури та освіти на формування національної самосвідомості народних мас Г аличини.
The article analyzes the problems of the revival of Ukrainian spiritual culture, the reform of the national education system in the second half of the nineteenth century on the western Ukrainian lands. Attention is focused on the development of Ukrainian literature, theatrical and musical art, painting, as well as on the peculiarities of the development of the education system. The study highlights the influence of culture and education on the formation of national consciousness of the masses of Galicia.
Посилання
Антонович Д Триста років українського театру: 1649-1919. - Прага: Український громадський вид. фонд, 1925. - 272 с.
Возняк М. Апологія кирилиці Дениса Зубрицького. - Львів, 1913. - 22 с. - (Відбиток із записок НТШ).
Возняк М. Галицька граматика української мови першої половини XIX ст. - Львів: НТШ, 1911. - 340 с.
Грушевський М. Наша політика. - Львів: З друкарні наук. тов. ім. Шухевича, 1911. - 120 с.
Драгоманов О. Австро-Угорські спомини. - Львів, 1892. - Ч. 5. - 124 с.
Загайкевич М. Михайло Вербицький. Сторінки життя і творчості. - Львів: Місіонер, 1998. - 145 с.
Історія української культури / за заг. ред І. Крип’я-кевича. - К.: Либідь,1994. - 656 с.
Качкан В.А. Українське народознавство в іменах. - К.: Либідь,1994. - 336 с.
Козаренко О. Феномен української національної музичної мови. - Львів: Наук. тов. ім. Шевченка; Українознавча біб-ка НТШ, 2000. - Число 15. -285 с.
Корній Л. Історія української музики. Частина третя XIX ст.: [підручник]. - К.-Нью-Иорк: Вид. М.П. Коць, 2001. - 480 с.
Культурне відродження в Україні: історія і сучасність. - Львів: Астериск, 1993. - 219 с.
Свєнціцький І. Дещо про науку, літературу і мистецтво Галицької України за останніх 40 літ. -Львів: З друкар. вид. спілки “Діло”, 1927. - 7 с.
Свєнціцький І. Про музеї та музейництво (Нариси і замітки). - Львів: З друк. “Діло”, 1920. - 79 с.
СемчишинМ. Тисяча років української культури. Історичний огляд культурного процесу. - К.: АТ “Друга рука”; МП “Фенікс”, 1993. - 550 с.
Стахів М. Західна Україна та політика Польщі, Pосії і Заходу (1772-1918) / Український Pобітничий Союз. Національно-освітня б-ка. - Скрентак,1958. -Т.1. - 208 с; Т.2. - 224 с.
Студинський К. До історії взаємин Галичини з Україною. - Львів, 1906. -34 с.
Ступарик Б.М. Шкільництво Галичини (1772-1939рр). - Івано-Франківськ, 1994. - 143 с.
Ступарик Б.М., Моцюк В.Д. Ідея національної школи та національного виховання у педагогічний думці Галичини (1772-1939 рр). - Коломия, 1995. -173 с.
Томашівський С. Народні рухи в Галицькій руси - 1848 рік. - Львів: НТШ, 1898. - 138 с.
Українська культура. Зб. лекцій за ред. проф. Дмитра Антоновича. - Подєбради: Український Технічно-господарський Інститут позаочного навчання в Подєбрадах (Чехія), 1940. - 334 с.
Франко І.Я. Чого хоче Галицька робітницька громада?// Зібрання творів у 50 т. - К.: Наукова думка, 1986. - Т.45. - С. 151-164.
Франко І.Я. Що нас єднає і що нас розділяє? //Зібрання творів у 50 т. - К.: Наукова думка, 1984. - Т. 44. - Кн. 1. - С. 15-18.
Чарнецький С. Нарис історії українського театру в Галичині. - Львів: Накладом фонду “Учітеся брати мої”, 1934. - 4.11(1). - 253 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).