ДИСКО-КОМУНІКАЦІЯ ЯК ОСОБЛИВЕ МАСОВЕ ЯВИЩЕ
Ключові слова:
музична культура, популярна музика, диск, диско, дискотека, диск-жокей, грамплатівка, рок-музика, дозвілля, субкультура, клуб, комунікаціїАнотація
В усі часи музична культура була своєрідним дзеркалом настроїв і станів людини. Кожний етап історичного розвитку формує специфічне інформаційне середовище, свої умови функціонування системи соціальної комунікації, одним з елементів якої є диско-комунікація. Аудіокультура охоплює історію грамзапису поп-музики як напрямок у дослідженні загального процесу звукового відображення дійсності та організації обміну музичною звуковою інформацією. Сьогодні без розуміння низки соціально-психологічних питань неможливо правильно оцінювати більшість подій, які відбулися в історії шоу-індустрії, тим більше, що феномен диско продовжує залишатися важливим чинником формування електронної культури молоді. У статті викладені результати вивчення соціально-економічних та інформаційно-комунікативних особливостей розвитку диско-музики в 1970 -80 роках ХХ століття. Обґрунтована гіпотеза, згідно з якою диско належить до трендів дозвілля сучасного світу і як со-
ціальне явище (музична течія) має особливу інформаційну природу та є факультативним (танцювальним) елементом масової комунікації.
Посилання
Головлева Е.Л. Основы межкультурной коммуникации : [уч. пос.] / Е.Л. Г оловлева. - Ростов н/Д : Феникс, 2008. - 224 с.
Гриценко O.A. Культура і влада. Теорія і практика культурної політики в сучасному світі / О.А. Гриценко.
- К. : УЦКД, 2000. - 228 с.
Диденко Т. Слышать музыку и слушать ее / Т. Диденко // Музыка и общение молодежи : [сборник]. - М. : Знание, 1985. - С. 10-13.
Дискография [Електронный ресурс]. - Режим доступу. - URL: http://www.sunrise-avenue.ru/prodaz-hnyie-stati/diskografiya-eto-polnaya-kollektsiya-muzyi-kainyih-zapisey-opredelennogo-ispolni.html.
Жуков И. Этот таинственный микрофон / И. Жуков // Мелодия. - 1984. - №1. - С. 56-57.
Запесоцкий A. С. Дискотека в досуге молодежи / А.С. Запесоцкий (составитель). - Л. : Знание, 1987. - 19, [1] с.
Запесоцкий A. Скажи мне, кто руководит дискотекой... / А. Запесоцкий // Культурно-просветительная работа. - 1985. - №9. - С. 22-25.
Ефремова Т.Ф. Современный толковый словарь русского языка: В 3 томах / Т.Ф. Ефремова. - Том 1. А-Л. - М. : АСТ ; Астрель ; Харвест, 2006. - 1168 с.
Каган М. С. Морфология искусства / М.С. Каган.
- Л. : Искусство, 1972. - 440 с.
Кашкин В.Б. Основы теории коммуникации : краткий курс / В.Б. Кашкин. - 3-е изд., перераб. и доп.
- М. : АСТ: Восток-Запад, 2007. - 256 с.
Кугот A.A. Клуб і його робота : деякі питання організації та методики клубної роботи в сучасних умовах / А.А. Кугот. - К. : Мистецтво, 1977. - 245 с.
Липовая М.Н. Жертвы рок-н-ролла / М.Н. Липовая // Природа и человек (Свет). - 2002. - №2. - С. 9-11.
Малкина-Пых И.Г. Психология поведения жертвы : справочник практического психолога / И.Г.Малкина-Пых. - М. : Эксмо, 2006. - 1008 с.
Марочкин В.В. Повседневная жизнь российского рок-музыканта / В.В. Марочкин. -М. : Мол. гвардия, 2003. -416 с.
Менделевич В.Д. Психология девиантного поведения: [уч. пос.] / В.Д. Менделевич. - СПб. : Речь, 2005. - 445 с.
Москаленко В.В. Психологія соціального впливу : [навч. пос.] / В.В. Москаленко. - К. : Центр учбової літератури, 2007. - 448 с.
Музыка и молодежь (проблемы клубного движения). - М. : Общество “Знание” РСФСР, 1986. - 48 с.
Музыка и общение молодежи : [сборник]. - М. : Знание, 1985. - 64 с.
Налоев A. Поп-рок-поезд в безвременье, или Добро пожаловать в общество суперразвлечений /
А.Налоев // Идолы и идеалы (Империализм: события, факты, документы) / Сост. И.А. Михайлов. - М. : Педагогика, 1988. - С. 101-165.
Немов Р.С. Социальная психология : [уч. пос.] / Р.С. Немов, И.Р. Алтунина. - СПб. : Питер, 2008. -
, [5] с.
Новгородцев С. Секс. Наркотики. Рок-н-ролл / Сева Новгородцев. - М. : ООО “Скит-Интернешнл”, 2003. - 189 с.
Ольгин Б. Дискотека внутри и снаружи / Б. Ольгин // Клуб и художественная самодеятельность. -1979.
- №21. - С. 17-19.
Переверзев Л. О точности звуковоспроизведения / Л. Переверзев, М. Субботин // Советская музыка. -1960. - №5. - С. 152-154.
Переверзев Л. Феномен диско: I сторона / Л. Переверзев // Ровесник. - 1979. - №11. - С. 26-29.
Переверзев Л. Феномен диско: II сторона / Л. Переверзев // Ровесник. - 1979. - №12. - С. 26-29.
Петрова І.В. Дозвілля в зарубіжних країнах : [підручник] / І.В. Петрова. - К. : Кондор, 2008. - 408 с.
Самодеятельные ВИА и дискотеки / Составитель Б.П. Соколовский. - М.: Профиздат, 1987. - 224 с.
Синеокий О.В. Психолого-правові проблеми кримінальної сексопатології. Вступ до кримінопервер-сології : [монографія] / О.В. Синєокий. — Харків : Право, 2009. — 752 с.
Синєокий О.В. Соціокультурна матриця норм сексуальної поведінки як джерело формування правових засад / О.В. Синєокий // Психологія і суспільство.- 2006. - №4. - С. 86-91.
Синєокий О.В. Структура і динаміка кримінально-психологічного компоненту сексуального насильства: міждисциплінарний підхід / О.В. Синєокий / / Психологія і суспільство. - 2007. - №4. - С. 110-115.
Соболев Р. В стиле “диско” (Заметки о кино категории “Б”) / Р. Соболев // Мифы и реальность : Зарубежное кино сегодня : [сборник]. - М., 1983. - С. 226-244.
Сыров В. Музыка в дискотеке / В. Сыров // Музыка и молодежь (проблемы клубного движения). - М. : Общество “Знание ’ РСФСР, 1986. - С. 47-48.
Ухов Д.П. Рок-музыка. Взгляд из 80-х / Д.П. Ухов // Иностранная литература. - 1982. - №4. - С. 228-238.
Фролова Г.И. Организация и методика клубной работы с детьми и подростками : [учеб. пос. для ин-тов культуры] / Г.И. Фролова. - М. : Просвещение, 1986. - 157, [2] с.
Холод О.М. Комунікаційні технології : [підручник] / О.М. Холод. - К. : Центр учбовой літератури, 2013. - 212 с.
Швецова-Водка Г.Н. Общая теория документа и книги : [уч. пос.] / Г.Н. Швецова-Водка. — М. : Рыбари ; К. : Знания, 2009. — 487 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).