ПРИКЛАДНА ПСИХОЛОГІЯ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ПРАКТИЦІ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.35774/pis2017.04.094Ключові слова:
прикладна психологія, педагогічна практика, наукова психологія, психологічна служба, практичний психолог, принципи, методологія, психологічна технологія, професійна підготовкаАнотація
Дослідження присвячено історичному огляду впровадження досягнень прикладної психології у вітчизняну педагогічну практику, що інституціоналізована у двадцятип’ятирічній діяльності Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України. В ньому рефлексивно окреслені методологічні вектори дослідження явища психологічної практики, здійснено розрізнення прикладної, наукової, позанаукової і побутової гілок психологічного знання, визначено роль і місце прикладної психології у системі психологічного знання і суспільної практики. Практичне застосування одержаних результатів знайшло відображення у розробці та емпіричному втіленні організаційно-функціональних моделей, принципів і методичного забезпечення діяльності психологічної служби національної системи освіти.Посилання
Абрамова Г.С. Введение в практическую пси-хологию / Г.С. Абрамова. - Екатеринбург : Деловая книга ; М. : ACADEMIA, 1995. - 224 с.
Агресія. Анексія. Конфлікт. Соціально-педагогічна та психологічна відповідь на виклики для дітей : методичні рекомендації для педагогів дошкільних навчальних закладів / авт. кол. за заг. ред. Левченко К.Б., Панка В.Г., Ковальчук Л.Г. - К. : Агентство “Україна”. - 2016. - 100 с.
Ананьев Б.Г. Человек как предмет познания / Б.Г. Ананьев // Избр. психол. трудьі : в 2-х т. - М. : Пе-дагогика, 1980. - Т.1. - С. 16-178.
Бондаренко О.Ф. Психологічна допомога особистості / О.Ф. Бондаренко. - Харків : Фоліо, 1996. - 237 с.
Вьіготский Л.С. Исторический смьісл психоло-гического кризиса / Л.С. Вьіготский // Собр. соч.: в 6 т. - М. : Просвещение, 1982. - Т.1. - С. 291-436.
Глибинне пізнання самодепривації психіки майбутнього психолога : [Монографія] / Т.С. Яценко, В.І. Бондар. - К. : НПУ імені М. Драгоманова, 2016. - 384 с.
Захист прав дитини в діяльності соціального педагога навчального закладу : [Метод. рек.] / авт. кол. за. ред.: Ю.А. Луценка, В.Г. Панка. - К. : УНМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2016. - 73 c.
Костюк Г.С. Педология / Г.С. Костюк. - К. : Рад. школа, 1933. - 357 с.
Кремень В.Г. Філософія: Мислителі. Ідеї. Концепції : [Підруч.] / В.Г. Кремень, В.В. Ільїн. - К. : Книга, 2005.
- 525 c.
Максименко С.Д. Генезис существования лич-ности: [Монография] / С.Д. Максименко. - К. : КММ, 2006. - 240 с.
Маслоу А. Психология бьпия / А. Маслоу. - М. : Ваклер, 1997. - 302 с.
Мерлин В.С. Очерк интегрального исследования индивидуальности / В.С. Мерлин. - М. : Педагогика, 1986. - 256 с.
Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні / Нац. акад. пед. наук України ; [редкол.: В.Г. Кремень (голова), В.І. Луговий (заст. голови), А.М. Гуржій (заст. голови), О.Я. Савченко (заст. голови)] ; за заг. ред. В.Г. Кременя. - К. : Педагогічна думка, 2016. - 448 с.
Основи практичної психології: [підручник для студентів ВЗО] / кер. кол. авт. В. Панок; Н. Чепелєва, Т. Титаренко [та ін.]. - К. : Либідь, 2006. - 536 с.
Панок В.Г. Психологічна служба вищого навчального закладу (організаційно-методичні аспекти): [метод. посіб.] / В.Г. Панок, В.Д. Острова. - К. : Освіта України, 2010. - 230 с.
Панок В.Г. Психологічна служба : [навч.-метод. посіб. для студентів і викладачів] / В.Г. Панок. - [2-е вид., стер.]. - Кам’янець-Подільський : Друкарня Рута, 2013. - 328 с.
Панок В.Г. Прикладна психологія. Теоретичні проблеми : [Монографія] / В.Г. Панок. - К. : Ніка-Центр, 2017. - 188 с.
ПетровскийА.В. История и теория психологии / A.В. Петровский, М.Г. Ярошевский. - Ростов-на-Дону, 1996. - Т.1. - 464 с.
Пиаже Ж. Избранньїе психологические трудьі / Жан Пиаже. - М. : Просвещение, 1969. - 659 с.
Психологічна служба : Підруч. / [В.Г. Панок (наук. ред.), А.Г. Обухівська, В.Д. Острова та ін.]. - К. : Ніка-Центр, 2016. - 362 с.
Роменець В.А. Історія психології XX століття / B.А. Роменець, І.П. Маноха. - К. : Либідь, 1998. - 990 с.
Рубинштейн С.Л. Основи общей психологии / C.Л. Рубинштейн. - СПб : Питер, 2002. - 720 с.
Статистичний бюлетень показників розвитку психологічної служби та психолого-медико-педагогічних консультацій за 2015-2016 навчальний рік / [Г орленко В.М., Лунченко Н.В., Мельник А.А. та ін.]. - К. : УНМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2016. - 49 с.
Франкл В. Человек в поисках смьісла / Виктор Франкл. - М. : Прогресс, 1990. - 368 с.
Фрейд 3. Вступ до психоаналізу / З. Фрейд. - К. : Основа, 1998. - 709 с.
Фромм Е. Иметь или бьіть / Ерих Фромм. - К. : Ника-Центр, 1998. - 400 с.
Фурман А.В. Вступ до шкільної практичної психології : [монографія] / А.В. Фурман. - К. ; Донецьк : Ровесник, 1993. - 52 с.
Фурман А. Психологічна служба університету: від моделі до технології / А. Фурман, Т. Надвинична // Психологія і суспільство. - 2013. - №2. - С. 80-104.
Фурман А.В. Ідея і зміст професійного методологування : [Монографія] / А.В. Фурман. - Тернопіль : ТНЕУ, 2016. - 378 с.
Електронний ресурс: http://psyua.com.ua
Електронний ресурс: www.mon.gov.ua
Електронний ресурс: www.naps.gov.ua
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).