ОСВІТНІ СЦЕНАРІЇ: СУТНІСТЬ, КОМПОЗИЦІЯ, ПРИНЦИПИ СТВОРЕННЯ
Анотація
В статье обобщён пятнадцатилетний опыт научной разработки образовательных сценариев как одного из наиболее важных инновационно-методических средств проектирования и реализации психодраматических технологий эффективного взаимодействия учителя и учащихся в авторской экспериментальной системе модульно-развивающего обучения. Обоснованы композиция и терминология, концепты, принципы и условия создания качественных сценариев полноценного обучающе-психологического действия-события.Посилання
Выготский Л. С. Психология искусства / Лев Семёнович Выготский. - М.: Педагогика, 1987. - 344 с.
Гуменюк О.Є. Модульно-розвивальне навчання: соціально-психологічний аспект: [монографія] / Оксана Євстахіївна Гуменюк. - К.: Школяр, 1998. - 112 с.
Гуменюк О.Є. Психологія впливу [монографія] / Оксана Євстахіївна Г уменюк. - Тернопіль: Економічна думка, 2003. - 304 с.
Гуменюк О.Є. Психологія Л-концепції [навч. пос.] / Оксана Євстахіївна Гуменюк. - Тернопіль: Економічна думка, 2004. - 310 с.
Гуменюк О.Є. Теорія і методологія інноваційно-психологічного клімату загальноосвітнього закладу [монографія] / Оксана Євстахіївна Гуменюк. - Ллта-Тернопіль: Підручникик і посібники, 2008. - 340 с.
Гуменюк О. Феномен полімотивації: сутнісний зміст взаємин за модульно-розвивальної системи / Оксана Гуменюк // Психологія і суспільство. - 2001. - №1. - С. 74-123.
Ершов П.М. Режиссура как практическая психология (Взаимодействие людей в жизни и на сцене) / Пётр Михайлович Ершов. - М.: Искусство, 1972. - 352 с.
Ершов П.М. Сочинения: В 3-х т. / Пётр Михайлович Ершов. - Т. 1. Технология актёрского искусства. - М., 1992. - 288 с.
Зязюн І.А., Сагач Г.М. Краса педагогічної дії [монографія] / Іван Зязюн, Галина Сагач. - К., 1997. - 302 с.
Казмиренко В.П. Социальная психология организаций [монография] / Вячеслав Петрович Казмиренко. - К.: МЗУУП, 1993. - 384 с.
Мельник В.В. Дидактичні засади проектування модульно-розвивальних занять у загальноосвітній школі: Дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01. - К., 1997. - 204 с.
Модульно-розвивальна система: теорія, технологія, досвід. Експериментальна СШ №10 м. Бердичева Житомирської області // Рідна школа: Спецвипуск. - 1977. -№2. - 80 с.
Модульно-розвивальна система як соціокультурна організація // Психологія і суспільство: Спецвипуск. - 2002. - №3-4. - 292 с.
Москаль Ю. Третє щорічне зібрання наукової школи професора А.В. Фурмана / Юрій Москаль // Психологія і суспільство. - 2002. - №3-4. - С. 263-270.
Ляховський І Аура театру як спілкування з прекрасним / Іван Ляховський // Психологія і суспільство. - 2001. - №4. -С. 87-94.
Освітні сценарії. Модульно-розвивальне навчання: психомистецькі технології розвивальної взаємодії. - Харків: Ранок, 2000. - 110 с.
Станиславский К.С. Работа актёра над ролью / Кон-стантин Сергеевич Станиславский // Собр. соч. - М.: Искусство, 1957. - Т.4. - 551 с.
Фурман А., Гуменюк О. Модульно-розвивальне навчання: передумови, новація, впровадження / Анатолій Фурман, Оксана Гуменюк // Освіта і управління. - 1997. -Т.1, №4. - С. 94-122.
Фурман А. Модель повноцінної інноваційної діяльності в освітній сфері суспільства / Анатолій Фурман / Освіта і управління. - 2005. - Т.9, №4. - С. 24-37.
Фурман А.В. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення: [монографія] / Анатолій Васильович Фурман. - K.: Правда Ярославичів, 1997. - 340 с.
Фурман А. Модульно-розвивальна організація мисле-діяльності - схема професійного методологування / Анатолій Фурман // Психологія і суспільство. - 2005. - №4. - С. 40-69.
Фурман А.В. Освітні сценарії як інноваційний проект психомистецьких технологій модульно-розвивального навчання / Анатолій Васильович Фурман // Вісник Житомирського державного центру науково-технічної і економічної інформації. - 2006. - №8-9. - С. 10-14.
Фурман А. Порівняння принципів і параметрів наукового проектування традиційної та інноваційної систем освіти / Анатолій Фурман // Психологія і суспільство. - 2008. - №4. - С. 137-163.
Фурман А.В, Гуменюк О.Є. Психологія Я-концепції [навч. пос.] / Анатолій Васильович Фурман, Оксана Євста-хіївна Гуменюк. - Львів: Новий Світ - 2000, 2006. - 360 с.
Фурман А.В. Психокультура української ментальності [наук. вид.] / Анатолій Васильвич Фурман. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 132 с.
Фурман А.В. Система інноваційного програмово-методичного забезпечення модульно-розвивального навчання / Анатолій Фурман // Педагогічний вісник: Спецвипуск. - 2000. - №1. - С. 4-47.
Фурман А. Система інноваційної освітньої діяльності модульно-розвивальної школи та її комплексна експертиза / Анатолій Фурман // Психологія і суспільство. - 2005. - №2. - С. 29-75.
Фурман А.В. Соціально-психологічна експертиза мо-дульно-розвивальних занять у школі [наук. вид.] / Анатолій Фурман. - K.: Правда Ярославичів, 1999. - 56 с.
Фурман А.В. Теорія навчальних проблемних ситуацій: психолого-дидактичний аспект: [монографія] / Анатолій Васильович Фурман. - Тернопіль: Астон, 2007. - 164 с.
Фурман А. Теоретична концепція інноваційного програмово-методичного забезпечення освітнього процесу / Анатолій Фурман // Психологія і суспільство. - 2008. - №3. - С. 123-159.
Фурман А.В. Теорія і практика розвивального підручника [монографія] / Анатолій Васильович Фурман. - Тернопіль: Економічна думка, 2004. - 288 с.
Фурман А. Теорія освітньої діяльності як метасистема / Анатолій Фурман // Психологія і суспільство. - 2001. - №3. - С. 105-144; 2002. - №3-4. - С. 20-58.
Фурман А.В., Семенюк Т.В. Школа розуміння. Програма дослідно-експериментальної роботи в СШ №10 м. Бердичева на 1995-2007 роки / Анатолій Фурман, Т амара Семенюк. - К.-Бердичів, 1996. - 35 с.
Фурман А.В. Освітні сценарії у системі модульно-розвивального навчання: [наук. вид.] / Анатолій В. Фурман. - Тернопіль: НДІ МЕВО, 2009. - 40 с.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).