ТЕОРІЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК МЕТАСИСТЕМА
Анотація
У максимально широких наукових межах критично оцінюються перспективи соціокуль-турного утвердження найбільш популярних парадигм освіти (епістемоло-гічна, природовідповідна, гуманістична, критично-креативна, езотерична, підтримувальна, проектно-естетична, особистісна, культурологічна та ін.), висвітлюються інтегральні можливості і світоглядні переваги обстоюваної нами вітакультурної парадигми, підкреслюється її винятково важлива роль у розробці теоретичної системи освітньої діяльності й, зокрема, вказується на параметричні ознаки та особливості авторської науково-дослідницької програми.
Посилання
Алтухов В. Смена парадигм и формирование новой методологии (попытка обзора дискуссии) // Общественные науки и современность. - 1993. - №1. - С. 88-100.
Амонашвили Ш.А. Размышления о гуманной педагогике. - М., 1996. - 224 с.
Бабанский Ю.К. Избранные педагогические труды. - М.: Педагогика, 1989. - 560 с.
Балл Г.О. Діалогічні засади гуманізації суспільних відносин // Освіта і управління. - 2002. - №3. - С. 136-150.
БеспалькоВ.П. Персонифицированное образование // Педагогика. - 1998. - №2. - C. 12-17.
Бондаревская Е.В. Гуманистическая парадигма личностно ориентированного образования // Педагогика. - 1997. - №4. - C. 11-17.
Бордовская Н.В., Реан A.A. Педагогика. - СПб.: Питер, 2000. - 304 с.
Боуэн М. Духовность и личностно-центрированный подход // Вопросы психологии. - 1992. - №3-4. - С. 29-35.
Бригадир М. Соціально-психологічний аналіз сучасних парадигм освіти : // Наукове проектування інноваційних та альтернативних систем освіти : Зб. мат. - Тернопіль: Економічна думка, 2000. - С. 32-34.
ВазинаК.Я. Саморазвитие личности и модульное обучение. - Н. Новгород: ОИУУ, 1992. - 122 с.
Валицкая А.П. Современные стратегии образования // Педагогика. - 1997. - №2. - С. 3-8.
Гуменюк О.Є. Модульно-розвивальне навчання: соціально-психологічний аспект. - К.: Школяр, 1998. - 112 с.
Гуменюк О.Є. Психологія Я-концепції. - Тернопіль : Економічна думка, 2002. - 186 с.
Данченко О., Романенко Ю. Архетипи соціального життя і політика. - К.: Либідь, 2001. - 334 с.
Життя етносу : соціокультурні нариси / Б. Попов, В. Ігнатов, М. Степико та ін. -К.: Либідь, 1997. - 240 с.
Знаков В.В. Духовность человека в зеркале психологического знания и религиозной веры // Вопросы психологии. - 1998. - №6. - С. 104-114.
Зязюн I.A., Сагач Г.М. Краса педагогічної дії. - К.: Укр.-фінський інститут менеджменту і бізнесу, 1997. - 302 с.
Каган М.С. Философия культуры. -СПб.: ТООТК Петрополис, 1996. - 416 с.
Казмиренко В.П. Социальная психология организаций. - К.: МАУП, 1993. - 384 с.
Карпенко З.С. Аксіопсихологія особистості. - К.: ТОВ Міжнар. фінансова агенція, 1998. - 216 с.
Кларин М.В. Инновации в мировой педагогике. Обучение на основе исследования, игр, дискуссий. - Рига: НПЦ Эксперимент, 1998. - 180 с.
Ковальов Г.А. Три парадигмы в психологии - три стратегии психологического воздействия // Вопросы психологии. - 1987. - №3. - С. 41-49.
Колесников В.Н. Лекции по психологии индивидуальности. - М.: Институт психологии, 1996. - 224 с.
Колесникова И.А. Педагогические цивилизации и их парадигмы // Педагогика. - 1995. -№6. - С. 84-88.
Коменський Я.А. Вибрані педагогічні твори. - Т.1. Велика дидактика / Під ред. А.А. Крас-новського. - К.: Рад. школа, 1940. - 248 с.
Коміссаров В.О. Соціально-культурний простір експериментальної школи / За ред. A.B. Фурмана. - Тернопіль : Економічна думка, 2002. - 144 с.
Корнетов Г.Б. Парадигмы базовых моделей образовательного процесса // Педагогика, 1999. -№3. - С. 43-49.
Корсак К. До проблеми парадигми сучасної національної освіти // Освіта і управління. - 1997. - Т.1, №4. - С. 12-22.
Корсак К. Освіта і суспільство - дороговкази розвитку // Рідна школа. - 2002. - №5. - С. 5-8.
Костенко Л. Гуманітарна аура нації, або дефект головного дзеркала. - K.: KM Академія, 1999. - 32 с.
Краснухина Е.К. Дом как любовь // Ступени. - 1997. -№10. - С. 40-49.
Ксенофонтов В.И. Духовность как экзистенциальная проблема // Философские науки. - 1991. - №12. - С. 41-52.
Кумарин В. Советская педагогика как зеркало марксистской схоластики / / Народное образование. - 1998. - №2. - С. 5-16.
Кумарин В. Школу спасет педагогика. Но - природообразная // Народное образование. - 1997. - №5. - С. 10-20.
Кун Т. Структура научных революций: Пер. с англ. - 2-е изд. - M.: Прогресс, 1977. - 300 с.
Лакатос И. Методология научных исследовательских программ // Вопросы философии. - 1995. - №4. - С. 135-154.
Лернер И.Я. Дидактическая система методов обучения. - М.: Педагогика, 1976. - 219 с.
Мацумото Д. Психология и культура. - СПб.: Прайм-Еврознак, 2002. - 416 с.
Моисеев H.H. Историческое развитие и экологическое образование. - М., 1996. - 254 с.
Мацкевич В. Полемические заметки об образовании. - М., 1993. - 240 с.
Модульно-розвивальна система: теорія, технологія, досвід. Фундаментальний експеримент у СШ №10 м. Бердичева Житомирської області // Рідна школа: Спецвипуск. - 1997. - №2. - 80 с.
Нугаев Р.М. Реконструкция процесса смены фундаментальных научных теорий. -Казань: КГУ, 1989. - 228 с.
Парадигма. Кун Томас Сэмюэл // Современная западная философия. Словарь. - М.: Политиздат, 1991. - С. 227, 146-147.
Петровский В.А. Субъективность: новая парадигма в образовании // Психологическая наука и образование. - 1996. - №3. - С. 5-17.
Попов Б.В. Альтернативна модель етносу та людини (кілька зауваг щодо вітацентричної парадигми) // Філософська думка. - 2001. - №4. - С. 37-54.
Cимонов П.B. и др. Происхождение духовности Z П.В. Симонов, П^. Ершов, Ю.П. Вяземский. - M.: Наука, 1989. - 352 с.
Cлободчиков B.И., Исаев Е.И. Антропологический принцип в психологии развития Z Z Вопросы психологии. - 1998. - №6. - С. 3-17.
Cтепанов C.Ю. Рефлексивная практика творческого развития человека и организации. - M.: Наука, 2000. - 267 с.
Cтёпин B.C. Культура ZZ Вопросы философии. - 1999. - №8. - С. 61-71.
Cтёпин B.C. Теоретическое знание. -M.: Прогресс-Традиция, 2000. - 744 с.
Cухомлинський B.O. Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості ZZ Вибрані твори: В 5-ти т. - Т.1. - К.: Рад. школа, 1976. - 654 с.
Тхагапсоев Х.Г. О новой парадигме образования ZZ Педагогика. - 1999. - №1. - С. 103-111.
Философия культуры. Дом ZZ Ступени. - 1997. - №10.
Фурман A.B. Шновацшна освіта: система програмово-методичного забезпечення. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 240 с. (у друці).
Фурман A.B. Класно-урочна і модуль-но-розвивальна системи в Україні: дві парадигми освіти ZZ Педагогіка толерантності. - 1998. - №2. - С. 57-64.
Фурман A.B. Mодульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення. -К. Правда Ярославичів, 1997. - 340 с.
Фурман A. Обґрунтування теорії освітньої діяльності - актуальність, важливість ZZ Рідна школа. - 2002. - №5. - С. 8-10.
Фурман A.B. Психокультура української ментальності. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 132 с.
Фурман A. Українська ментальність та її культурно-психологічні координати Z Z Психологія і суспільство. - 2001. - №1. - С. 9-74.
Фурман A.B. Фундаментальний соціально-психологічний експеримент у школах України: анатомія пошуку ZZ Освіта і управління. - 1997. - Т.1, №3. - С. 39-56.
Щедровицкий Г.П. Философия. Наука, Mетодология. - M.: Шк. Культ. Политики. - 1997. - 656 с.
Щедровицкий П. Пространство свободы Z Z Народное образование. - 1997. - №1. - С. 46-51.
Ямбург E.A. Школа для всех. - M., 1996. - 194 с.
Laudan Larry. Science and Values. The Aims of Science and Their Role in Scientific Debate. - Univercity of California Press, Berkley-Los Angeles - London, 1984. - 274 p.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).