ГЛОБАЛІЗАЦІЯ ЕКОНОМІКИ, ІНФОРМАЦІЙНА РЕВОЛЮЦІЯ У СИСТЕМІ ОСВІТИ ТА ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ'Я МОЛОДІ
Анотація
У роботі розкрито вплив ризиків, які супроводжують процеси глобалізації економіки (стрімке зростання обсягу знань, жорстко організована кодова інформація, використання телекомунікацій у режимі on-line), інтенсифікують діяльність національних систем освіти (інформаційне перевантаження, акцент на розвиток логічно-раціональної сфери) і спричинюють негативні деформації у психічному здоров’ї дітей і молоді - виникнення синдромів вигоряння, аномії, станів тривоги, депресії, апатії, невмотивованої агресії. Частота розвитку цих синдромів і станів зростає за наявності в осіб підліткового та юнацького віку таких рис характеру, як надмірна емоційність, надвразливість, беззахисність та імпресивність, або ж таких типів акцентуації характеру, як сензитивний, епілептоїдний та істероїдний. Покращення ситуації полягає в ранній діагностиці психічних порушень у вихованців і наступників ще в дошкільних виховних закладах, у їх продовженні на рівні школи та ВНЗ, для чого потрібно істотно підвищити компетентність педагогів та освітян у питаннях розуміння ними формовиявів депресії, тривоги, прихованих порушень поведінки, психозів. Не менш важливим є і реорганізація освітньої системи за умов переходу до інформаційного суспільства в напрямку більш широкого використання можливостей право-півкульного способу пізнання та навчання з одночасним обмеженням логіко-раціональної діяльності лівої півкулі мозку тих, хто здобуває початкову, середню чи вищу освіту.
Посилання
Алдер Г. Техника развития интеллекта. - C-Пб.: Питер, 2001. - 192 с.
Безруких М. М. Школьные факторы риска и здоровье детей // Педагогіка толерантності. - 1999 . -№ 3-4. - C. 87-94.
Бурлакова І.А. Соціальні чинники формування здоров’я людини // Наукові записки Інституту психології імені Г.С. Костюка АПН України. Вип. 35 / За ред. С.Д. Максименка. - К.: ДП “Інформаційно-аналітичне агентство”, 2007. - С. 52-58.
Виговська О. Професіоналізм учителя як гарант збереження його здоров’я // Директор школи, ліцею, гімназії. - 2005. - №2. - С. 48-50.
Иванов Н.Я. Популяционные нормы для определяемых с помощью ПДО показателей акцентуаций характера у подростков // Психологическая диагностика при нервно-психических и психосоматических заболеваниях. - Л.: Изд. Инст. им. Бехтерева, 1985. -С. 5-8, 44-46.
Иванов Н.Я., Личко А.Е. Патохарактерологический Диагностический Опросник для подростков. Методика исследования. - СПб.: Изд. инст. им. Бехтерева, 1992. - С. 5-18; 44-46.
Кандыба В. М. Эмоциональный гипноз. - С-Пб.: Лань, 1997. - 510 с.
Клименко В.В. Критерії психічного здоров’я: Електронна публікація. http://www.glavnyk.com.ua/ PG_UKR_01_02_2004.htm
Курик М. Організувати навчання, не шкодячи здоров’ю дитини // Освіта України. - 2005. - 4 жовтня.
Концепція Державної цільової комплексної Програми розвитку охорони психічного здоров’я в Україні на 2006-2010 роки // Здоров’я України. - 2006, липень. - № 13-14.
ЛеонгардК. Акцентуированные личности: Пер. с нем. - Киев: Вища школа,1981.- 390 с.
Личко А.Е. Психопатии и акцентуации характера у подростков. - Л.: Медицина, 1977; изд. 2-е доп. и перераб. - Л.: Медицина, 1983. - 261 с.
Личко А.Е. Подростковая психиатрия: Руководство для врачей. - Л.: изд. Медицина, 1979; изд. 2-е доп. и перераб. - Л.: Медицина, 1985. - 416 с.
Личко А.Е, БитенскийВ.С. Подростковая наркология: Руководство для врачей. - Л.: Медицина,
- 301 с.
Максименко С.Д. Психічне здоров’я дітей // Психолог. - 2002. - №1. - С. 4.
Пинчук А. Факторы суицидального поведения подростков и пути решения проблемы // Новости медицины и фармации. - 2007. - № (215), апрель-май. - С. 24.
Сірко Р.І. Психічне здоров’я у старшому юнацькому віці як предмет психологічного аналізу: автореф. дис... канд. психол. наук: спец. 19.00.01 - загальна психологія, історія психології / Р.І. Сірко; Нац. педагогічний ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ, 2002. - 15 с.
Соціальні чинники формування здоров’я людини // Наукові записки Інституту психології імені Г.С. Костюка АПН України / За ред. С.Д. Максименка. - К.: ДП “Інформаційно-аналітичне агентство”, 2007. - Вип.
- С. 52-58.
Ставицька С.О. Психологічні особливості ціннісних орієнтацій сучасного юнацтва // Актуальні проблеми психології / За ред. С.Д. Максименка. - К.: Главник, 2008. - X. - Вип. 4. С. 236-242.
Степанова М. Скорость “конвейера” неприемлема для ребенка // Директор школи. Україна. - 2001. - №7. - С. 86-91.
Титаренко Т. Постмодерні концептуалізації понять “особистість” та “життєвий шлях” // Психологія і суспільство. - 2009. - № 4. - С. 83-96.
Тоффлер Э. Шок будущего. - М.: “Издательство АСТ”, 2002. - 557 с.
Уилсон Р. А. Психология эволюции. - К.: Янус, 1999. - 304 с.
Ушаков Г. К. Профилактика нервно-психических расстройств у детей. - М.: Знание, 1966. - 45 с.
Globalisation // Economist.- London: Economist/ Profile, 2001. - 340 р.
Leonhard K. Normale und abnorme Person-lichkeiten. - Berlin: Volk und Gesundheit,1964. - 268 р.
Lewis G., Araya R. Globalisation and mental health // Psychianry in Society (ed. N. Sartorius, W.Gaebel, J.J. Lopez-Ibor. - Chichester:Wiley. -2002. - P. 57-58.
Popov Y. V. Discussion of ICD-10: A new approach to the diagnosis of psychopathies (personality disorders). - Bekhterev Rev. Psychiat. a. Med. psychol. English language ed, Washington: Am. Psychiat. Press. - 1992. -P. 18-24.
Stiglitz J. Globalisation and its Discontens. - London: Penguin, 2002. - 290 р.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).