ІСТОРИКО-ЕВОЛЮЦІЙНЕ ПОРІВНЯННЯ МОДЕЛЕЙ ОРГАНІЗАЦІЇ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ РОБОТИ
Ключові слова:
практична психологія, соціокультурний рух, історичний розвиток, психопрактика, медична та позамедична моделі, психологічне консультування, соціальна система, цілераціональна дія, соціально-психологічна служба, , соціально-психологічна роботаАнотація
На підставі порівняння різних соціокультурних, методологічних та ідейно зорієнтованих підходів до проектування оргмоделей соціально-психологічної роботи пропонуються сутнісні критерії визначення їх інноваційної повноцінності задля розв’язання як освітніх, так, власне, і професійних психологічних проблем; презентуються алгоритми та матриця процедури зазначеного порівняння; висвітлюється досвід створення соціально-психологічних служб експериментальних шкіл Інституту ЕСО.
Посилання
Белл Д. Грядущее постиндустриальное общество. Опыт социального прогнозирования: Пер. с англ. - М.: Academia, 1999. -956 с.
Бердяев H.A. Смысл истории. Опыт философии человеческой судьбы: Изд. 2-е. - Paris: YMCA-PRESS, 1969. - С. 202-221.
Битянова М.Р. Организация психологической работы в школе. - М.: Совершенство, 1997. - 298 с.
Битянова М.Р. Возрастная периодизация и направления работы школьного психолога // Школьный психолог. - 1999. -№36. - С. 12-13.
Битянова М.Р. На перекрестке развития // Школьный психолог. - 2000. -№10. - С. 7.
Битянова М.Р., Азарова Г.В., Афанасьева Е.И., Васильева Н.Л. Работа психолога в начальной школе. - М.: Совершенство, 1998. - 352 с.
Божович Е.Д. Психологическая служба в структуре педагогического процесса // Вопросы психологии. - 1986. - №2. - С. 100-103.
Бондаренко О.Ф. Психологічна допомога особистості (Навчальний посібник для студентів старших курсів психологічного факультету та відділень університетів). -Харків: Фоліо, 1996. - 236 с.
Братусь Б.С. Двойное бытие души и возможности христианской психологии // Вопросы психологии. - 1998.- №4. - С. 71-79.
Бубер М. Вина и чувство вины // Вестник РАТЭПП. - 1994. - №2. - С. 7-34.
Детская практическая психология: Учебник / Под ред. проф. Г.Д. Мар-цинковской. - М.: Гардарики, 2000. - 255 с.
Дубовина И.В. Предмет и задачи школьной психологической службы // Вопросы психологии. - 1988. - №5. - С. 47-54.
Ермоленко А.М. Комунікативна практична філософія. Підручник. - К.: Лібра, 1999. - 488 с.
1нститут експериментальних систем освіти (науково-дослідний): Інформаційний бюлетень. - Випуск 2. - Тернопіль: Економічна думка, 2001. - 48 с.
Казмиренко В.П. Социальная психология организаций. Монография. - К.: МЗУУП, 1993. - 384 с.
Кала У.В., Раудик В.В. Психологическая служба в школе. - М.: Знание, 1986. - 80 с. - (Новое в жизни, науке, технике. Сер. “Педагогика и психология”; №12).
Клюева Т. Становление психологической службы в Самарской области // Школьный психолог. - 1999. - №42. - С. 2-6.
Кобзар Б.С., Постовойтов Є.П. Розвиток особистості учня в умовах соціально-реабілітаційного центру // Педагогіка і психологія . - 1999. - №22. - С. 59-69.
Максименко С.Д., Ільгна Т.Б. До проблеми розробки освітньо-кваліфікаційної характеристики сучасного психолога // Практична психологія та соціальна робота. - 1999. - №1. - С. 2-6.
Марцинковская Т.Д. История детской психологии: Учебник для студ. пед. вузов. -М.: Гуманит. изд. центр Владос, 1998. - 272 с.
Минаев A.B., Попов М.В. Проблема введения психологических знаний в структуру общего среднего образования: опыт английской школы // Психологический журнал. - 1999. - Т.20, №5. - С. 15-19.
Мухина B.C. Феноменология развития и бытия личности. - М.: Московский психолого-социальный институт, Воронеж: НПО. - 1999. - 640 с.
Мясоед П.А. Теория и практика в работе школьного психолога // Вопросы психологии. - 1993. - №4. - С. 73-79.
Овчарова Р.В. Справочная книга школьного психолога. - 2-е изд., дораб. - М.: Просвещение, Учебная литература, 1996. - 352 с.
Овчарова Р.В. Технология практического психолога образования: учебное пособие для студентов вузов и практических работников. - М.: ТЦ Сфера, 2000. - 448 с.
Основи консультативної психології: аналіз сучасних концепцій: Навчальне видання. - Методичні рекомендації для студентів педінститутів із спеціальності “Практичний психолог у закладах народної освіти” / Уклад. О.Ф. Бондаренко. - K.: РНМК Міносвіти України, 1992. - 114 с.
Основи практичної психології / І. Панок, Т. Титаренко, Н. Чепелєва та ін.: Підручник. - K.: Либідь, 1999. - 536 с.
Парсонс Г. О структуре социального действия. - М.: Академический проект, 2000. - 800 с.
Положення про психологічну службу системи освіти України // Інформаційний збірник Міністерства освіти України. - 2000. - №6. - С. 4-12.
Практическая психология образования / Под ред. И.В. Дубровиной: Учебник для студентов высших и средних специальных учебных заведений. - М.: ТЦ Сфера, 1997. - 528 с.
Психолог дошкільного закладу: Інструктивно-методичний лист на допомогу психологам та завідуючим дошкільних закладів, факультетам підготовки практичних психологів для системи освіти (Укл. Проскура О.В., Осадько О.Ю. та ін.) / За заг. ред. О.В. Про-скури. - K.: ІЗМН, 1997. - 157 с.
Психологічна служба в школі: минуле, сучасне, майбутнє // Вісник Тернопіль-ського експериментального інституту педагогічної освіти: Матеріали міжнародної конференції. - 1996. - 241 с.
Реан A.A. Акмеология личности // Психологический журнал. - 2000. - Т.21, №3. - С. 88-95.
Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога: Учебн. Пособие: В 2 кн. - 3-е изд. - Кн.1: М.: Гуманит. изд. центр Владос, 2001. - Кн.2: Работа психолога со взрослыми. Коррекционные приемы и упражнения. - 480 с.
Семаго H., Семаго М. Психолого-ме-дико-педагогический консилиум в учреждениях образования / / Школьный психолог. - 2000. - №6. - С. 6-7.
Степанова М.А. Комментарии не лишни (рассуждения практического психолога по поводу услышанного на Челпановских чтениях) // Вопросы психологии. - 2001. -№3. - С. 130-134.
Фурман A.B. Теорія освітньої діяльності як метасистема // Психологія і суспільство. - 2001. - №3. - С. 103-144.
Фурман A.B. Орієнтири концепції шкільної практичної психології // Рад. школа. - 1992. - №11. - С. 17-20.
Фурман A.B. Психодіагностика особис-тісної адаптованості: Наукове видання. -Тернопіль: Економічна думка, 2000. - 197 с.
Фурман A.B. Вступ до шкільної практичної психології. - К.: Ровесник, 1993, 50 с.
Фурман А.В. Психодіагностика інтелекту в системі диференціації навчання. -К.: Освіта, 1993. - 224 с.
Фурман A.B., Бригадир М.Б. Методи дослідження модульно-розвивальних форм навчання: Наукове видання. - Тернопіль: Інститут ЕСО, 1999. - 35 с.
Фурман A.B., Лужаниця П.П. Діаг-ностико-корекційне забезпечення навчально-виховного процесу: Програма дослідно-експериментальної роботи в школі / / Педагогіка і психологія. - 1996. - №1. - С. 102-112.
Фурман A.B. Психокультура української ментальності: наукове видання. -Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 132 с.
Фурман A.B. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення: Монографія. - К.: Правда Ярославичів, 1997. - 340 с.
Фурман A. Розширення сфери професійної психологічної роботи: соціокуль-турний підхід // Технологія інноваційного пошуку в системі вищої освіти: збірка матеріалів до регіональної науково-методичної конференції (19 квітня 2002 року). - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - С. 48-51.
Щедрина E.B. Американская психологическая ассоциация // Вопросы психологии. - 1993. - №2. - С. 117-120.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).