ІСТОРИКО-ЕВОЛЮЦІЙНЕ ПОРІВНЯННЯ МОДЕЛЕЙ ОРГАНІЗАЦІЇ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ РОБОТИ

Автор(и)

  • Станіслав Сівак ТАНГ

Ключові слова:

практична психологія, соціокультурний рух, історичний розвиток, психопрактика, медична та позамедична моделі, психологічне консультування, соціальна система, цілераціональна дія, соціально-психологічна служба, , соціально-психологічна робота

Анотація

На підставі порівняння різних соціокультурних, методологічних та ідейно зорієнтованих підходів до проектування оргмоделей соціально-психологічної роботи пропонуються сутнісні критерії визначення їх інноваційної повноцінності задля розв’язання як освітніх, так, власне, і професійних психологічних проблем; презентуються алгоритми та матриця процедури зазначеного порівняння; висвітлюється досвід створення соціально-психологічних служб експериментальних шкіл Інституту ЕСО.

Біографія автора

  • Станіслав Сівак, ТАНГ
    старший викладач кафедри психолого-педагогіч-них дисциплін ТАНГ, пошукувач Інституту експериментальних систем освіти

Посилання

Белл Д. Грядущее постиндустриальное общество. Опыт социального прогнозирования: Пер. с англ. - М.: Academia, 1999. -956 с.

Бердяев H.A. Смысл истории. Опыт философии человеческой судьбы: Изд. 2-е. - Paris: YMCA-PRESS, 1969. - С. 202-221.

Битянова М.Р. Организация психологической работы в школе. - М.: Совершенство, 1997. - 298 с.

Битянова М.Р. Возрастная периодизация и направления работы школьного психолога // Школьный психолог. - 1999. -№36. - С. 12-13.

Битянова М.Р. На перекрестке развития // Школьный психолог. - 2000. -№10. - С. 7.

Битянова М.Р., Азарова Г.В., Афанасьева Е.И., Васильева Н.Л. Работа психолога в начальной школе. - М.: Совершенство, 1998. - 352 с.

Божович Е.Д. Психологическая служба в структуре педагогического процесса // Вопросы психологии. - 1986. - №2. - С. 100-103.

Бондаренко О.Ф. Психологічна допомога особистості (Навчальний посібник для студентів старших курсів психологічного факультету та відділень університетів). -Харків: Фоліо, 1996. - 236 с.

Братусь Б.С. Двойное бытие души и возможности христианской психологии // Вопросы психологии. - 1998.- №4. - С. 71-79.

Бубер М. Вина и чувство вины // Вестник РАТЭПП. - 1994. - №2. - С. 7-34.

Детская практическая психология: Учебник / Под ред. проф. Г.Д. Мар-цинковской. - М.: Гардарики, 2000. - 255 с.

Дубовина И.В. Предмет и задачи школьной психологической службы // Вопросы психологии. - 1988. - №5. - С. 47-54.

Ермоленко А.М. Комунікативна практична філософія. Підручник. - К.: Лібра, 1999. - 488 с.

1нститут експериментальних систем освіти (науково-дослідний): Інформаційний бюлетень. - Випуск 2. - Тернопіль: Економічна думка, 2001. - 48 с.

Казмиренко В.П. Социальная психология организаций. Монография. - К.: МЗУУП, 1993. - 384 с.

Кала У.В., Раудик В.В. Психологическая служба в школе. - М.: Знание, 1986. - 80 с. - (Новое в жизни, науке, технике. Сер. “Педагогика и психология”; №12).

Клюева Т. Становление психологической службы в Самарской области // Школьный психолог. - 1999. - №42. - С. 2-6.

Кобзар Б.С., Постовойтов Є.П. Розвиток особистості учня в умовах соціально-реабілітаційного центру // Педагогіка і психологія . - 1999. - №22. - С. 59-69.

Максименко С.Д., Ільгна Т.Б. До проблеми розробки освітньо-кваліфікаційної характеристики сучасного психолога // Практична психологія та соціальна робота. - 1999. - №1. - С. 2-6.

Марцинковская Т.Д. История детской психологии: Учебник для студ. пед. вузов. -М.: Гуманит. изд. центр Владос, 1998. - 272 с.

Минаев A.B., Попов М.В. Проблема введения психологических знаний в структуру общего среднего образования: опыт английской школы // Психологический журнал. - 1999. - Т.20, №5. - С. 15-19.

Мухина B.C. Феноменология развития и бытия личности. - М.: Московский психолого-социальный институт, Воронеж: НПО. - 1999. - 640 с.

Мясоед П.А. Теория и практика в работе школьного психолога // Вопросы психологии. - 1993. - №4. - С. 73-79.

Овчарова Р.В. Справочная книга школьного психолога. - 2-е изд., дораб. - М.: Просвещение, Учебная литература, 1996. - 352 с.

Овчарова Р.В. Технология практического психолога образования: учебное пособие для студентов вузов и практических работников. - М.: ТЦ Сфера, 2000. - 448 с.

Основи консультативної психології: аналіз сучасних концепцій: Навчальне видання. - Методичні рекомендації для студентів педінститутів із спеціальності “Практичний психолог у закладах народної освіти” / Уклад. О.Ф. Бондаренко. - K.: РНМК Міносвіти України, 1992. - 114 с.

Основи практичної психології / І. Панок, Т. Титаренко, Н. Чепелєва та ін.: Підручник. - K.: Либідь, 1999. - 536 с.

Парсонс Г. О структуре социального действия. - М.: Академический проект, 2000. - 800 с.

Положення про психологічну службу системи освіти України // Інформаційний збірник Міністерства освіти України. - 2000. - №6. - С. 4-12.

Практическая психология образования / Под ред. И.В. Дубровиной: Учебник для студентов высших и средних специальных учебных заведений. - М.: ТЦ Сфера, 1997. - 528 с.

Психолог дошкільного закладу: Інструктивно-методичний лист на допомогу психологам та завідуючим дошкільних закладів, факультетам підготовки практичних психологів для системи освіти (Укл. Проскура О.В., Осадько О.Ю. та ін.) / За заг. ред. О.В. Про-скури. - K.: ІЗМН, 1997. - 157 с.

Психологічна служба в школі: минуле, сучасне, майбутнє // Вісник Тернопіль-ського експериментального інституту педагогічної освіти: Матеріали міжнародної конференції. - 1996. - 241 с.

Реан A.A. Акмеология личности // Психологический журнал. - 2000. - Т.21, №3. - С. 88-95.

Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога: Учебн. Пособие: В 2 кн. - 3-е изд. - Кн.1: М.: Гуманит. изд. центр Владос, 2001. - Кн.2: Работа психолога со взрослыми. Коррекционные приемы и упражнения. - 480 с.

Семаго H., Семаго М. Психолого-ме-дико-педагогический консилиум в учреждениях образования / / Школьный психолог. - 2000. - №6. - С. 6-7.

Степанова М.А. Комментарии не лишни (рассуждения практического психолога по поводу услышанного на Челпановских чтениях) // Вопросы психологии. - 2001. -№3. - С. 130-134.

Фурман A.B. Теорія освітньої діяльності як метасистема // Психологія і суспільство. - 2001. - №3. - С. 103-144.

Фурман A.B. Орієнтири концепції шкільної практичної психології // Рад. школа. - 1992. - №11. - С. 17-20.

Фурман A.B. Психодіагностика особис-тісної адаптованості: Наукове видання. -Тернопіль: Економічна думка, 2000. - 197 с.

Фурман A.B. Вступ до шкільної практичної психології. - К.: Ровесник, 1993, 50 с.

Фурман А.В. Психодіагностика інтелекту в системі диференціації навчання. -К.: Освіта, 1993. - 224 с.

Фурман A.B., Бригадир М.Б. Методи дослідження модульно-розвивальних форм навчання: Наукове видання. - Тернопіль: Інститут ЕСО, 1999. - 35 с.

Фурман A.B., Лужаниця П.П. Діаг-ностико-корекційне забезпечення навчально-виховного процесу: Програма дослідно-експериментальної роботи в школі / / Педагогіка і психологія. - 1996. - №1. - С. 102-112.

Фурман A.B. Психокультура української ментальності: наукове видання. -Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 132 с.

Фурман A.B. Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення: Монографія. - К.: Правда Ярославичів, 1997. - 340 с.

Фурман A. Розширення сфери професійної психологічної роботи: соціокуль-турний підхід // Технологія інноваційного пошуку в системі вищої освіти: збірка матеріалів до регіональної науково-методичної конференції (19 квітня 2002 року). - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - С. 48-51.

Щедрина E.B. Американская психологическая ассоциация // Вопросы психологии. - 1993. - №2. - С. 117-120.

Завантаження

Як цитувати

Сівак, Станіслав. “ІСТОРИКО-ЕВОЛЮЦІЙНЕ ПОРІВНЯННЯ МОДЕЛЕЙ ОРГАНІЗАЦІЇ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ РОБОТИ”. Психологія і суспільство, no. 3-4, May 2017, pp. 242-6, https://pis.wunu.edu.ua/index.php/uapis/article/view/90.

Схожі статті

1-10 з 850

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.